Dodatki
Wysokie wymagania
![](/images/Trucks/2024/3-2024/hamulcea.jpg)
Hamulce muszą spełnić trzy podstawowe warunki: zmniejszyć prędkość pojazdu, zatrzymać pojazd i utrzymać go w bezruchu, ale szczególnie wysokie wymagania dotyczą segmentu ciężarowego.
Bardzo zaawansowane
![](/images/Trucks/2024/2-2024/olejea.jpg)
13 procent wynosi udział produktów o lepkościach 0W-X i 5W-X w polskim rynku olejów silnikowych dla pojazdów ciężarowych i sprzętu pomocniczego.
Kłonicówki do wzięcia
![](/images/Trucks/2024/2-2024/naczepaa.jpg)
Transport drewna i innych, długich ładunków uchodzi za trudny, a problemem bywa głównie odpowiednie zabezpieczenie.
Liczy się efekt
![](/images/Trucks/2023/11-2023/olejea.jpg)
Na rynku olejów przekładniowych i hydraulicznych do maszyn budowlanych w bieżącym roku nie nastąpiły znaczące zmiany.
Temperatura dyktuje warunki
![](/images/Trucks/2023/4-2023/daca.jpg)
Transport żywności świeżej i mrożonej oraz produktów farmaceutycznych ma surowe wymagania.
Rynkowa stabilizacja
![](/images/Trucks/2023/3-2023/wywrotkaa.jpg)
Co dziesiąta z kupionych w ubiegłym roku w Polsce nowych naczep i przyczep to wywrotka.
Pamiętajmy o nich
![](/images/Trucks/2023/1-2023/olejea.jpg)
Zapotrzebowanie na oleje przekładniowe praktycznie nie zmieniło się w ubiegłym roku i było to związane z dobrą koniunkturą na oleje silnikowe.
Siła uniwersalności
![](/images/Trucks/2022/pazdziernik/koparko-ładowarkaa.jpg)
Kluczowym walorem koparko-ładowarek jest ich uniwersalność. Wynika z połączenia mocy ładowarki kołowej i wszechstronności kompaktowej koparki w jednej dynamicznej i oszczędnej maszynie.
Bez niego nie wyruszaj
![](/images/Trucks/2022/pazdziernik/ogrzewaniaa.jpg)
Bez ogrzewania postojowego trudno sobie wyobrazić korzystanie jesienią i zimą z ciężarówki,autobusu, pojazdu specjalnego, czy z maszyny roboczej.
Są pośrodku
![](/images/Trucks/2022/wrzesień/olejea.jpg)
Oleje silnikowe do pojazdów ciężarowych, o średnich lepkościach 10W-X, miały w zeszłym roku 42 proc. polskiego rynku.
Duży popyt
![](/images/Trucks/2022/sierpień/oponya.jpg)
Ogumienie naczepowe powinno zapewniać długie przebiegi i zarazem niskie opory toczenia, które bezpośrednio wpływają na redukcję zużycia paliwa.
Mają 45 procent
![](/images/Trucks/2022/czerwiec/oleja.jpg)
Lata mijają, nowoczesnych ciężarówek Euro VI przybywa, tymczasem mineralne oleje silnikowe nadal są najchętniej kupowane na polskim rynku.
Rynek szczególnych wymagań
![](/images/Trucks/2022/czerwiec/chlodniea.jpg)
Aby wozić artykuły spożywcze, chemiczne, farmaceutyki, słowem wszystko to do czego niezbędne jest zachowanie tzw. kontrolowanej temperatury potrzeba odpowiednich środków.
Czas silosów
![](/images/Trucks/2022/maj/silosyb.jpg)
Pojazd silosowy to rodzaj nadwozia lub naczepy stosowany zazwyczaj do przewozu materiałów sypkich lub granulowanych.
Lekko w dół, ale ciągle w czołówce
![](/images/Trucks/2022/marzec_/wywrotkia.jpg)
Od kilku już lat, po naczepach kurtynowych i skrzyniowo-plandekowych, a także furgonach główną część rynku stanowią wywrotki.
Muszą zatrzymać
![](/images/Trucks/2022/marzec_/klockia.jpg)
Do zatrzymania 40 ton, a w niektórych przewozach i większej masy, potrzeba energii, czasu i miejsca.
Utrwalona pozycja
![](/images/Trucks/2022/marzec_/kartaa.jpg)
Dla wielu przewoźników karty paliwowe stały się już stałym elementem ułatwiającym prowadzenie biznesu, również w tak trudnych i niespokojnych okresach jak obecne.
Również są ważne
![](/images/Trucks/2022/styczeń/olejea.jpg)
Skuteczne smarowanie współpracujących elementów przekładni, odprowadzanie ciepła, ochrona metali przed korozją i rdzewieniem, zmniejszenie wibracji i hałasu, zdolność do przenoszenia obciążeń – z tyloma, różnymi zadaniami muszą sobie poradzić oleje przekładniowe.
Więcej artykułów…
Strona 1 z 5