Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Mają 45 procent

Lata mijają, nowoczesnych ciężarówek Euro VI przybywa, tymczasem mineralne oleje silnikowe nadal są najchętniej kupowane na polskim rynku.

Wprawdzie udział mineralnych olejów silnikowych do pojazdów ciężarowych i sprzętu pomocniczego spadł z 47 proc. w 2020 roku do 45 proc. w 2021, lecz nadal mają one pierwszą pozycję. Gwoli ścisłości – chodzi o oleje o zimowych lepkościach 15W i 20W, z reguły są to produkty określane jako mineralne. Pisaliśmy nie raz, że terminy „mineralny”, „półsyntetyczny”, „syntetyczny” stają się coraz bardziej marketingowymi hasłami, tym niemniej trzeba to jakoś usystematyzować i uprościć. Warto też zwrócić uwagę na określenie „sprzęt pomocniczy”, pod którym kryją się np. maszyny budowlane.

Popularność półsyntetyków, czyli 10W, jest już niewiele mniejsza niż 15W i 20W, wynosi 42 proc. I jak łatwo obliczyć na syntetyki (0W, 5W) przypada ledwie 13 proc. Tak przedstawia się struktura naszego rynku według najnowszego raportu Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN).

 

Olej olejowi nierówny

  Interesującą analizę dostaliśmy od Piotra Niemca, koordynatora w biurze technologii Lotos Oil. Otóż klasyczne, mineralne, tj. oparte o bazy olejowe grupy I, o jakości ACEA E7, produkowane w klasie lepkości SAE 15W-40, przestały dominować na rynku olejów do samochodów ciężarowych, ciągników rolniczych i maszyn użytkowych Europy Zachodniej i Środkowej już kilka lat temu. Na rynku są jednak obecne produkty nowej generacji, oparte o bazy olejowe grupy II, o jakości ACEA E9, wytwarzane w klasie SAE 15W-40, których wzrastający udział rekompensuje spadek udziału klasycznych olejów mineralnych. Oba typy olejów będą w przyszłości wypierane z rynku przez syntetyczne i nową generację semisyntetycznych. Jakkolwiek można założyć, że w 2030 r. udział klasycznych olejów mineralnych, takich jak Turdus Powertec 1000 SAE 15W-40, będzie wynosił nadal co najmniej 25-30 proc.

Klasyczne oleje mineralne mogą praktycznie zniknąć z rynku europejskiego dopiero po ok. 8-10 latach od usunięcia klasy E7 ze specyfikacji jakościowej ACEA. Jednakże pomimo wielu dyskusji branżowych nie zdecydowano się na zlikwidowanie tej klasy z tegorocznej aktualizacji specyfikacji ACEA. Gdyby zatem doszło do jej usunięcia, przy następnej aktualizacji w 2024 r., można zakładać, że do ok. 2035 wciąż tego typu oleje będą utrzymywane w ofertach producentów środków smarowych. Głównym obszarem konsumpcji tych olejów jest i będzie jednak rolnictwo oraz maszyny użytkowe, a nie transport. Rynkowym „game changerem” może jednak być tutaj prawodawstwo nakazujące rerafinację olejów przepracowanych i wykorzystywanie jej produktów podczas opracowywania nowych technologii.

– Prawdopodobnie era olejów mineralnych skończy się wtedy, gdy nie będzie już dozwolone eksploatowanie silników o dość wysokiej emisji (normy Euro IV, Euro III i starsze) lub gdy te silniki ulegną nieodwracalnemu zużyciu – uważa Paweł Mastalerek, ekspert techniczny Castrol. – W pierwszym przypadku może to nastąpić dość szybko, gdyż prawo potrafi zmieniać się nagle i jest bezpośrednio uwarunkowane ustawodawstwem kraju i regionu. W drugim przypadku pozostaje zdecydowanie więcej czasu i jeszcze przez wiele lat spotkamy oleje mineralne, szczególnie w zastosowaniach w pojazdach budowlanych, transporcie lokalnym i rolnictwie.

 

Wojna wpłynie?

– Producenci samochodów (Mercedes, MAN, Scania) coraz częściej przestają wspierać i promować wymagania jakościowe na oleje mineralne, zatem koniec klasycznych olejów mineralnych w samochodach ciężarowych jest nieuchronny – dodaje Piotr Niemiec z Lotos Oil. – Od strony technicznej nie ma możliwości, aby zastąpić olej syntetyczny klasycznym olejem mineralnym bez potencjalnego narażenia jednostki napędowej na awarie i problemy eksploatacyjne, na przykład utrudniony rozruch w niskich temperaturach. Popularność mineralnych może wzrosnąć zatem tylko w przypadku braku fizycznej dostępności rynkowej olejów technologicznie bardziej zaawansowanych, czego oczywiście nie można wykluczyć w czasie trwania wojny i zaburzeń logistycznych z nią powiązanych.

Zdaniem Pawła Mastalerka z Castrola otoczenie rynkowe, które poddawane jest tak nagłym zmianom jak w przypadku wojny i kryzysu, zazwyczaj zmienia się jednocześnie w dwóch kierunkach, co powiększa dysproporcje. Możliwe jest, że nowoczesne przedsiębiorstwa, posiadające możliwości inwestycyjne zdecydują się na najnowsze technologie i tutaj zazwyczaj nie ma miejsca na proste technologie mineralne. Natomiast przedsiębiorstwa bez możliwości inwestycyjnych mogą zdecydować się na oszczędności, przechodząc na prostsze i tańsze technologie mineralne, co może spowodować wzrost zainteresowania produktami mineralnymi.

 

Dlatego kupujemy

– Cena jest najważniejszym powodem zakupu produktów mineralnych – stawia sprawę jasno Paweł Mastalerek. – Dla firmy Castrol kluczowa jest najwyższa jakość i dlatego większą część naszej oferty stanowią oleje syntetyczne oraz częściowo syntetyczne, ale oferujemy również mineralne.

Piotr Niemiec (Lotos) wskazuje, że klasyczne oleje mineralne, ACEA E7, mają zastosowanie głównie w pojazdach spełniających normy emisyjne Euro III i wcześniejsze. Pewne zastosowanie mają one również w niektórych autach Euro IV. Nie mogą być one jednak już stosowane w większości pojazdów Euro V i VI. Oleje mineralne drugiej generacji, ACEA E9, mają szerszy zakres stosowania, jakkolwiek klasa lepkości 15W-40 nie jest lepkością rekomendowaną przez producentów samochodów dla modeli zgodnych z najnowszymi normami emisyjnymi.

Ze względu na sezonowość prac rolniczych, oleje ACEA E9 o lepkości 15W-40 są idealne do smarowania silników ciągników rolniczych i w tym obszarze rynku ich udział jest bardzo wysoki. Poza ceną, do zakupu olejów mineralnych skłania oczywiście przyzwyczajenie. Dla użytkowników końcowych najważniejszym i najbardziej wpływającym na decyzję zakupową elementem konfiguracji oleju silnikowego jest jego lepkość, choć z perspektywy technicznej takim elementem powinna być jego jakość.

 

Q8 Formula Truck

Q8 to jedna z olejowych marek najszybciej rozwijających się na naszym rynku. Oleje Formula Truck zostały sprawdzone w wielu zastosowaniach. Gama nadaje się do każdej floty samochodów ciężarowych, zwiększając sprawność silnika, wydłużając okresy pomiędzy wymianami. Są to produkty niskopopiołowe, dzięki czemu lepiej chronią silnik i obniżają zużycie paliwa.

Q8 Oils oferuje szereg wysokiej jakości środków smarnych do pracy w ciężkich warunkach. Gama ta obejmuje oleje silnikowe, przekładniowe, do skrzyni biegów oraz hydrauliczne, jest stosowana i zatwierdzona przez wszystkich liczących się producentów pojazdów. Q8 Oils to wysokiej jakości środki smarne przewyższające wymagania najbardziej rygorystycznych producentów silników oraz specyfikacji międzynarodowych ACEA, API i JASO.

Pod względem osiągów i maksymalizowania sprawności silnika oleje Q8 są najlepsze w swoje klasie. Różne testy pokazały, że stosując je można zaoszczędzić nawet 1,3 proc. paliwa. Dzięki długim okresom pomiędzy wymianami oleju pojazdy mogą pokonać więcej kilometrów między przeglądami. Pojazdy, które mogą spędzić więcej czasu w trasie, oszczędzają pieniądze i zwiększają wydajność firmy.

 

CHARAKTERYSTYKI POPULARNYCH OLEJÓW MINERALNYCH

 

Gulf

Supreme Duty ULE to wysokowydajne oleje do silników Diesla klasy premium. Przeznaczone do stosowania w niskoemisyjnych silnikach spełniających najnowsze amerykańskie i europejskie normy. Oleje są również kompatybilne ze starszymi modelami silników, wymagających środków smarnych klasy API CJ-4 i niższej. Supreme Duty ULE przedłużają żywotność układu wydechowego za urządzeniami oczyszczającymi. Składają się z ultranowoczesnych dodatków i hiperprzetworzonych olejów bazowych zapewniających doskonałe wyniki i ogólną ochronę silnika, przedłużając odstępy pomiędzy wymianami oleju. Produkty spełniają wymogi wydajnościowe charakterystyczne dla kategorii API CK-4. ACEA E9, API CJ-4, Cat ECF-3, Cummins CES 20086, Deutz DQC III-18 LA, Mack EO-OS 4.5, MAN M 3575, MB 228.31, MTU 2.1, Renault RLD-4, Volvo VDS-4.5.

 

Superfleet Supreme 15W-40. Olej do wysokoobciążonych silników Diesla, w tym z EGR. Zapewnia bardzo dobrą ochronę i zwiększoną trwałość silników pracujących na paliwach o niskiej lub wysokiej zawartości siarki. Stanowi mieszankę wyselekcjonowanych baz i zaawansowanych technologicznie dodatków uszlachetniających nowej generacji. Pierwszorzędna ochrona przed zużyciem na skutek korozji pomaga utrzymywać odpowiednią trwałość silnika, zaś doskonała zdolność do zachowania rezerwy alkalicznej (całkowitej liczby zasadowej TBN) pomaga przeciwdziałać szkodliwym wpływom korozyjnych gazów spalinowych i wydłuża okres trwałości oleju. ACEA E7, API CI-4, Cat ECF-1-A, Cummins CES 20078, 77, 76, Deutz DQC III, Mack EO-N, EO-M Plus, MAN M 3275, MB 228.3, MTU 2, Renault RLD-2, Volvo VDS-3.

 

Lotos

Diesel Fleet SHPD 15W-40 spełnia specyfikację API Cl-4. Jest to mineralny olej silnikowy przeznaczony do stosowania w samochodach ciężarowych, głównie z normą emisyjną Euro III i normami wcześniejszymi. Rekomendowany przez Lotos Oil do zastosowań, w których są wymagane następujące specyfikacje jakościowe: Deutz DQC III-10, Mack EO-N, MAN 3275-1, MB 228.3, MTU 2, Renault RLD-2, Volvo VDS-3.

Turdus SHPD 15W-40. Mineralny olej przeznaczony do stosowania w samochodach ciężarowych. Rekomendowany głównie do silników pojazdów spełniających normę emisyjną Euro III i wcześniejsze. ACEA E5, API CI-4, CH-4, Global DHD-1.

 

Mobil

Delvac MX ESP 15W40 przyczynia się do wydłużenia żywotności silnika, nawet w najbardziej wymagających warunkach w jeździe drogowej i terenowej. Zapewnia wyjątkowe osiągi nowoczesnych, wysokowydajnych silników o niskiej emisji spalin, w tym wyposażonych w systemy recyrkulacji spalin (EGR), systemy obróbki spalin z filtrami cząstek stałych (DPF) i katalizatory utleniające (DOCs). Bardzo dobrze nadaje się do starszych typów silników. Występuje również w lepkości 10W-30. Spełnia lub przewyższa wymagania: ACEA E9, E7, API CK-4, CJ-4, CI-4, CI-4 Plus, CH-4. Wybrane aprobaty: MB 228.31, Renault RLD-3, Volvo VDS-4.5, VDS-4, VDS-3, VDS-2.

 

MOL

Dynamic Global Diesel 15W-40. Olej o wysokich parametrach użytkowych. Nadaje się szczególnie do silników autobusów krótko- i dalekobieżnych oraz samochodów dostawczych, również do silników w maszynach górniczych, budowlanych i rolniczych oraz sprzęcie wykorzystywanym do transportu materiałów. Gwarantuje niskie zużycie samego oleju, a więc rzadsze uzupełnianie, zapewniające ekonomiczną obsługę. Bardzo dobra stabilność termiczna i oksydacyjna to ochrona przed tworzeniem się i osadzaniem osadu. ACEA E9, API CJ-4, Allison C4, Cat ECF-3, ECF-2, Mack EO-S 4.5, MAN M 3275, MB 228.31, MTU 2.1, Renault RLD-3, Volvo VDS-4.5, VDS-4, VDS-3.

Dynamic Transit 15W-40. Bardzo dobry do mieszanych flot. Uniwersalny olej do silników benzynowych i do silników Diesla samochodów dostawczych i osobowych. W szczególności polecany do mieszanych flot pojazdów i do aut dostawczych Euro IV i Euro V. Wysoki poziom rezerwy zasad przekłada się na trwałą neutralizację kwasów zapewniającą długi okres między wymianami oleju. Dynamic Transit 15W-40 zachowuje korzystne właściwości przez długi czas. ACEA E7, API CI-4, Global DHD-1, Cat ECF-2, Deutz DQC III-18, Mack EO-N, EO-M Plus, MAN M 3275-1, MB 228.3, MTU 2, Renault RLD-2, Tatra TDS 30/12, Volvo VDS-3.

 

Neste

Turbo LXE 15W-40 można używać w wysokoprężnych silnikach ciężarówek i autobusów wysokiej mocy, również w wysokoprężnych silnikach aut dostawczych i osobowych oraz innych urządzeń. Dzięki klasom ACEA E7 i API CI-4 dobrze spełnia wymagania silników Euro III, Euro IV i z EGR (recyrkulacja spalin). Gwarantuje czystość silnika, chroni przed ścieraniem, utrzymuje niskie zużycie oleju. Nie może być stosowany w pojazdach z filtrem cząstek stałych DPF. ACEA E7, API CI-4, Global DHD-1, Cat ECF-2, ECF-1-A, Cummins CES 20078, 77, 76, Detroit Diesel DFS 93K215, Deutz DQC III-10, JASO DH-2, Mack EO-N, MAN M 3275, MB 228.3, MTU 2, Renault RLD-2, RLD, Volvo VDS-3, VDS-2.

 

Orlen Platinum

Ultor Plus 15W-40 jest przeznaczony przede wszystkim do nowoczesnych, wysokoprężnych silników spełniających wymagania Euro V, z katalizatorami SCR. Z powodzeniem można stosować go także w starszych konstrukcjach spełniających Euro IV, III, II, I. Unikalna kompozycja najwyższej jakości mineralnych olejów bazowych oraz dodatków uszlachetniających gwarantuje bezawaryjną pracę silnika w najtrudniejszych warunkach eksploatacji oraz niezmienne parametry oleju podczas ekstremalnie wydłużonych przebiegów. W zakresie emisji NOx oraz PM (cząstki stałe) spełnia także normy EPA Tier I i II. Aprobaty: ACEA E7, E5, E3, API CI-4, Cummins CES 20078, Deutz DQC-III-10, Mack EO-N, EO-M Plus, MB 228.3, MTU 2, Renault RLD-2, RLD, Volvo VDS-3.

 

Ultor CH-4 15W-40 przeznaczony jest do pracy w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych spełniających wymagania Euro IV. Można go stosować w samochodach wyposażonych w katalizatory SCR lub recyrkulacje gazów wydechowych EGR. Z powodzeniem można używać go także w pojazdach starszych konstrukcji, Euro III, II, I. Specjalna kompozycja oleju zapewnia bardzo dobre zabezpieczenie silnika przed zużyciem oraz długie przebiegi międzywymianowe, przy zachowaniu zaleceń producentów samochodów. Gwarantuje ochronę środowiska naturalnego i obniżone koszty eksploatacji. Aprobaty: ACEA E7, E5, E3, API CH-4, Deutz DQC-III-10, Mack EO-N, EO-M Plus, MB 228.3, MTU 2, Renault RLD-2, RLD, Volvo VDS-3.

 

Petronas

Urania 3000 LS 15W-40 to niskopopiołowy (low SAPS) olej w technologii Strong Tech, który nadaje się do zastosowań w wysokoobciążonych silnikach Diesla Euro VI i V, w tym w nowoczesnych, niskoemisyjnych jednostkach o wysokich osiągach, wyposażonych w układy oczyszczania spalin DPF, SCR, DOC i EGR. Jest odpowiedni również do starszych silników z turbodoładowaniem, jak i wolnossących. Wysoka odporność filmu olejowego na duże naprężania mechaniczne zapewnia większą trwałość silnika. Niskopopiołowa formuła przeciwdziała gromadzeniu się sadzy, przez co zapobiega utracie mocy pojazdu. Specyfikacje, dopuszczenia: ACEA E9, E7, API CK-4, Cummins CES 20086, Deutz DQC-III-10 LA, Mack EO-S 4.5, MB 228.31, MTU 2.1, Renault RLD-3, Volvo VDS-4.5.

Urania 3000 15W-40 – olej wykorzystujący technologię Strong Tech, zaprojektowany z myślą o lepszej wytrzymałości. Cechuje się wyjątkowo mocnym filmem olejowym, co przekłada się bezpośrednio na wydłużenie okresów między wymianami. Utrzymuje optymalny poziom lepkości. Olej zwiększa żywotność silnika, maksymalizuje wydajność. Pomaga obniżyć całkowity koszt posiadania pojazdu TCO. Nadaje się do wszystkich typów diesli, w tym nowoczesnych, wysokowydajnych, niskoemisyjnych z SCR i EGR. Specyfikacje, dopuszczenia: ACEA E7, API CI-4, Global DHD-1, Cummins CES 20086, Detroit Diesel DFS 93K215, Deutz DQC-III, JASO DH-1, Mack EO-N, MB 228.3, MTU 2, Renault RLD-2, Volvo VDS-3.

 

Q8

T 750 15W-40, tak nazywa się bardzo dobry olej, o wysokich parametrach, do silników pracujących w trudnych warunkach. Utrzymuje silnik w czystości, zmniejsza koszty utrzymania, spełnia wymagania API CI-4 oraz ACEA E7. Korzyści z jego stosowania: bardzo dobra ochrona przed zanieczyszczeniem silnika przez sadzę, ochrona silnika przed zużyciem, wysoka ochrona przed rdzą i korozją, dobra ochrona zimnego silnika po uruchomieniu. Specyfikacje i aprobaty: ACEA E7, API CI-4, Global DHD-1, Cat ECF-2, ECF-1, Cummins CES 2078, 77, 76, 72, 71, DAF, Deutz DQC III-10, Isuzu, Iveco, Mack EO-N, MAN M 3275-1, MB 228.3, MTU 2, Renault RLD-2, RLD, Scania, Volvo VDS-3.

T 520 15W-40, olej do silników pracujących w bardzo trudnych warunkach (autobusy, pojazdy terenowe, maszyny budowlane, wojskowe itp.).

Zapewnia lepszą niż standardowa czystość tłoków dla API CG-4 i spełnia wymagania MB 228.1. Zapewnia ochronę: zimnego silnika po uruchomieniu, silnika przed zużyciem, przed rdzą i korozją. Specyfikacje i aprobaty: ACEA E2, API CG-4, CF, MAN M 271, MB 228.1, Volvo VDS.

 

Shell

Rimula R4L 15W-40 – niskoemisyjny, do samochodów ciężarowych o dużej mocy. Oparty na olejach bazowych z grupy II jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie produktów klasy 15W-40. Zawiera aktywne dodatki, znacząco zwiększające odporność na zużycie, tworzenie się osadów i utlenianie. Charakteryzuje się obniżoną zawartością popiołów i siarki, pomagając utrzymać osiągi pojazdu na niezmiennym poziomie przez całą eksploatację. Jednocześnie zabezpiecza katalizatory i filtry cząstek stałych. Może być stosowany w silnikach spełniających normy ograniczenia emisji na poziomie Euro IV, V, US 2007, jak również w starszych jednostkach. ACEA E9, E7, API CK-4, CJ-4, Allison TES 439, Cat ECF-3, ECF-2, Cummins CES 20086, 81, Detroit Diesel DFS 93K222, 93K218, Deutz  DQC-III-10 LA, JASO DH-2, Mack EOS-4,5, EO-O Premium Plus, MAN M 3575, MB 228.31, MTU 2.1, Renault RLD-4, RLD-3, Volvo VDS-4.5, VDS-4.

 

Rimula R4 X 15W-40 – najwyższej jakości, wielozadaniowy olej mineralny do diesli o dużej mocy z EGR. Dzięki odpowiednio dobranym dodatkom trwale chroni przed korozją i zabezpiecza przed powstawaniem osadów na tłokach, co wspólnie z wysokiej jakości dyspersantami zapewnia bardzo dobrą ochronę przed tworzeniem się szlamów i osadów w silniku. Dodatkowo zapewnia wysoką czystość i minimalizuje zużycie silnika, wydłużając jego trwałość i utrzymując moc. Odpowiedni dla wszystkich silników pre-US 2007, większości jednostek Euro IV (bez filtrów cząstek stałych), jak również dla starszych typów silników. ACEA E7, E5, E3, API CI-4, Global DHD-1, Cat ECF-2, ECF-1-A, Cummins CES 20078, 77, 76, 75, 72, 71, DDC 93K215, Deutz DQC-III-10, Mack EO-N, EO-M Plus, EO-M, MAN M 3275-1, MB 228.3, MTU 2, Renault RLD-2, Volvo VDS-3.

 

Tedex

Diesel Truck SHPD CI-4/SL 15W-40. Nowoczesny olej do wysoko obciążonych diesli z turbodoładowaniem lub bez. Olej typu SHPD (Super High Performance Diesel), szczególnie zalecany do taboru używanego w ruchu dalekobieżnym. Dzięki wydłużonym okresom między wymianami oleju redukuje kosztu serwisu pojazdów. Polecany jest przez czołowych producentów samochodów do diesli Euro IV i V. Zalecany do smarowania wysilonych silników samochodów ciężarowych, ciągników siodłowych, autobusów jeżdżących w ruchu miejskim i międzymiastowym, maszyn drogowych i budowlanych. ACEA E7, API CI-4, Global DHD-1, Cat ECF-1-A, Cummins CES 20078, 77, 76, Detroit Diesel 93K215, Deutz DQC-III-05, Mack EO-M Plus, MAN M 3275-1, MB 229.1, 228.3, MTU 2, Renault RLD-2, Volvo VDS-3.

Diesel Truck New Formula CF-4/SJ 15W-40. Wysokiej jakości, wielosezonowy olej przeznaczony do smarowania wolnossących i doładowanych silników wysokoprężnych pracujących w każdych warunkach. Nadaje się do wszystkich pojazdów wyposażonych w tego typu jednostki, ale jest  szczególnie polecany do smarowania silników samochodów ciężarowych, autobusów w ruchu miejskim i międzymiastowym, maszyn budowlanych i rolniczych. Może również być używany do smarowania wysokoprężnych silników stacjonarnych. ACEA E2, API CF-4, Allison C-4, Mack EO-M Plus, MAN 271, MB 228.1, MTU 1, Volvo VDS.

 

Texaco

Delo 400 MGX SAE 15W-40 jest wysokiej jakości olejem do mocno obciążonych silników w pojazdach drogowych i pozadrogowych  wymagających stosowania środka smarnego klasy API CJ-4 oraz ACEA E7, E9. Może być użytkowany w mieszanych flotach pojazdów użytkowych, maszynach rolniczych, budowlanych, w silnikach okrętowych lub w innych zastosowaniach pozadrogowych. Zapewnia ochronę nowoczesnym,  wysokoprężnym silnikom niskoemisyjnym wyposażonym w układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), filtr cząstek stałych (DPF), układ recyrkulacji spalin (EGR). Zatwierdzenia: ACEA E9, E7, API CJ-4, Cummins CES 20081, Detroit Diesel DFS 93K218, Deutz DQC III-10 LA, Mack EO-O Premium Plus, MB 228.31, MTU 2.1, Renault RLD-3, Volvo VDS-4, ZF TE-ML 04C.

Delo Gold Ultra E SAE 15W-40 to wysokiej jakości olej do wysoko obciążonych silników, zapewnia stabilną wydajność przez całą eksploatację. Zalecany do jednostek Euro I, II, III, IV oraz V, zarówno wyposażonych, jak i niewyposażonych w intercooler. Stosowanie tego oleju w ciężarówkach, autobusach, lekkich pojazdach komercyjnych, pojazdach terenowych, sprzęcie budowlanym, pojazdach rolniczych zapewnia bardzo dobrą pracę podczas eksploatacji w większości silników z recyrkulacją spalin (EGR), z selektywną redukcją katalityczną (SCR) oraz silników bez filtra cząstek stałych (DPF). Cummins CES 20078, Detroit Diesel DDC93K215, Deutz DQC III-10, Mack EO-N, MAN M 3275-1, MB 228.3, MTU 2, Renault Trucks RLD-2, Volvo VDS-3.

 

Valvoline

All-Fleet Superior LE 15W-40 to mineralny olej, przygotowany do pracy w silnikach wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF), układy selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) i układy EGR. Specjalnie opracowany pod kątem najwyższej ochrony przed zjawiskiem utleniania i zagwarantowania odporności na ścinanie w silnikach ciężarówek, maszyn budowlanych i autobusów. Stanowi idealne połączenie najwyższej jakości olejów bazowych i specjalnie dobranych dodatków uszlachetniających, dzięki którym cechuje się znakomitą ochroną komponentów silnika w warunkach wysokiej temperatury (bardzo dobra ochrona przed tworzeniem się osadów na tłokach). Zachowuje stabilną lepkość przez całą eksploatację, zabezpiecza przed korozją, odznacza się płynnością w niskich, zimowych temperaturach. Może być stosowany w silnikach Euro VI lub Tier 4 wymagających olejów ACEA E9 i API CK-4. Aprobaty OEM: MB 228.31, MTU 2,1, Renault RLD-4, Volvo VDS-4.5.

All-Fleet Extra 15W-40. Wysokiej jakości, konwencjonalny olej, zawierający dodatki uszlachetniające i bazy najwyższej jakości. Odpowiedni do wysokoprężnych silników pracujących pod dużym obciążeniem w samochodach ciężarowych i autobusach. Bardzo dobrze nadaje się do stosowania w konstrukcjach z SCR i EGR. Zaawansowane, mineralne bazy olejowe gwarantują szybkie smarowanie silnika podczas jego rozruchu w zimowych temperaturach, a wyselekcjonowany pakiet dodatków uszlachetniających pozwala zminimalizować osady i zachować idealną czystość jednostki napędowej. ACEA E7, API CI-4, CH-4, aprobaty: Cummins CES 20078, Deutz DQC III-18, Mack EO-N, EO-M Plus, MB 228.3, MTU 2, Renault RLD-2, RLD, Volvo VDS-3.

 

T&M nr 6/2022

Tekst: Jacek Dobkowski

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE