Dodatki
Opony do naczep
Na nich spoczywa ładunek. Przebiegi osiągane przez opony w naczepach zależą od wielu czynników, takich jak odpowiedni dobór do rodzaju transportu, drogi po których się poruszamy, właściwe ciśnienie, prawidłowa eksploatacja.
Oleje mineralne do pojazdów ciężarowych
Nie stoją w miejscu. Duża popularność mineralnych olejów silnikowych w naszym kraju wynika z ich dobrej jakości, stanu parku maszyn i przyzwyczajeń właścicieli wielu firm transportowych.
NACZEPY NISKOPODWOZIOWE
Ładowność prawie nieskończona. Rynek naczep niskopodwoziowych w Polsce jest niewielki, ale stabilny.
Transport chłodniczy
Ich domeną jest… temperatura. Zabudowy i naczepy izotermiczne oraz chłodnicze służą głównie do przewozu żywności, ale także np. farmaceutyków, słowem produktów wymagających kontrolowanej temperatury.
Karty flotowe
Poważna gra w karty. Wzrasta popularność kart paliwowych, nazywanych obecnie karatami flotowymi, bowiem ich emitenci oferują pakiety usług odciążające klientów ze wszystkich formalności związanych z pojazdem w trasie.
Systemy telematyczne
Flota pod permanentnym nadzorem. Dzięki systemowi telematycznemu zarządzanie firmą transportową może być efektywniejsze i mniej czasochłonne.
Transport promowy
Ich domeną jest …woda. Transport promowy, przez lata trochę niedoceniany, dość szybko się rozwija.
Naczepy i przyczepy kłonicowe
Lepsze prognozy dla naczep i przyczep kłonicowych. Naczepy i przyczepy kłonicowe w Polsce są znacznie mniej popularne niż np. wywrotki czy naczepy kurtynowe.
Oleje syntetyczne
Syntetyczne oleje nadają się do różnych silników, ale najbardziej do nowoczesnych, spełniających normy czystości spalin Euro 5 i Euro 6. Udział takich środków smarnych w polskim rynku wciąż jest ledwie kilkuprocentowy.
Spora oferta nowoczesnych naczep
Ruchome podłogi zdobywają rynek Naczepy samowyładowcze z ruchomą podłogą zdobywają w naszym kraju coraz większą rzeszę odbiorców z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na transport biomasy, zrębków, trocin oraz śmieci.
OCP naszpikowane pułapkami
Opłacenie polisy nie zawsze oznacza spokój. Ubezpieczenia CMR, popularnie zwane OCP lub OCPD, to ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przewoźnika.
Opony do naczep
Długi, ciężki żywot
Opony w naczepach w największym stopniu odpowiadają za zmniejszenie oporu toczenia całego zestawu, czyli za redukcję spalania. Przy odpowiedniej eksploatacji odwdzięcza się czterema życiami: nowe, pogłębione, bieżnikowane, bieżnikowane pogłębione.
Oleje półsyntetyczne
Systematycznie rosną.
Wielosezonowe oleje silnikowe do ciężarówek i maszyn roboczych o zimowej lepkości 10W stale zwiększają swój udział. O ile w 2007 r. takie produkty, w zdecydowanej większości półsyntetyczne, miały 12 proc. polskiego rynku, o tyle w zeszłym roku już 31 proc.
Co pod kontenerami (nie)piszczy
Jeśli oceniać rynek naczep kontenerowych według opinii producentów, to nie uzyskamy jednoznacznej odpowiedzi. Niektórzy zauważają w ostatnim okresie ożywienie, inni nie. Jak powiedział nam przedstawiciel jednego z krajowych wytwórców, boomu nie ma co się spodziewać, trudno będzie nawiązać z poziomem sprzedaży do rekordowych wyników z roku 2007.
Opony do ciężarówek
Cena do jakości.
Stosunek ceny do jakości powinien być najważniejszy przy wyborze ogumienia do ciężarowego samochodu. Nadal jednak sporo przewoźników kieruje się głównie ceną.
Transport promowy
Wodne priorytety.
Efektywny i nowoczesny transport morski jest istotnym elementem systemu przewozu osób i towarów, a porty stanowią punkty węzłowe krajowego układu transportowego, wpływające na jego sprawność i wydajność.
Karty paliwowe
Coraz ciekawsze.
Trudno sobie wyobrazić efektywne zarządzanie flotą samochodową bez nowoczesnych narzędzi optymalizujących czas pracy i pozwalających zmniejszyć koszty. Karty paliwowe, kiedyś postrzegane wyłącznie jako narzędzie do bezgotówkowego zakupu paliwa, dziś są kompleksowym instrumentem do zarządzania flotą na wielu różnych poziomach.
Oleje mineralne
Prawie dwie trzecie
Oleje mineralne wciąż są najpopularniejsze w pojazdach ciężarowych w naszym kraju. Jednak ich udział systematycznie spada i wszystko wskazuje na to, że tak samo będzie w następnych latach.
Oleje przekładniowe
Bez nich ani rusz
Tytuł tekstu należy traktować dosłownie. Żadna skrzynia biegów, przekładnia główna nie będzie pracowała bez oleju, a źle dobrany, bądź zużyty środek smarny może spowodować unieruchomienie pojazdu czy maszyny.
Strona 5 z 5