Najnowsze wcielenie L200 łatwo rozpoznać po niesamowitej stylizacji przedniej części nadwozia. Zmienił się także turbodiesel, teraz mamy 2.2 DI-D o mocy 150 KM.
Renault oferuje szeroką gamę samochodów dostawczych z zabudowami. Jeden z nich to Master kontener izoterma. Zabudowa została wykonana w naszym kraju, przez Pony Auto Polska z województwa śląskiego.
Raptor to najciekawsza, najdroższa wersja fordowskiego pikapa. Prześwit wynoszący aż 281 mm zapowiada dobre właściwości terenowe. I nie są to zapowiedzi bez pokrycia.
Osobowa, luksusowa wersja Mercedesa Vito znów nazywa się V, poprzednio było to Viano. Jeździliśmy autem siedmiomiejscowym, z napędem obu osi i bogatym wyposażeniem Avantgarde.
Rifter – tak nazywa się osobowa wersja obecnego Peugeota Partnera. Standardowo jest pięciomiejscowa, opcjonalnie siedmiomiejscowa. Citroen Berlingo i Peugeot Partner stanowią techniczne rodzeństwo.
Lider wśród dostawczych modeli w zeszłym roku, Master, został zmodernizowany. Najmocniejszy silnik ma teraz 180 KM. Takim właśnie samochodem jeździłem, z czterocylindrowym turbodieslem 2.3 o mocy 180 koni.
Dakar to limitowana wersja Toyoty Hilux na polski rynek, przygotowana na bazie bogatej odmiany SR5, dostępna tylko z podwójną kabiną i 6-biegowym automatem.
Do dystrybucji takie samochody są też potrzebne – małe, zwrotne, niedrogie. Fiorino Cargo Base ma długość poniżej 4 m ,ładownię 2,5 m sześc. i cenę 34.300 zł netto.
Navara to jeden z kilku pikapów liczących się na polskim rynku. W bogatej wersji Tekna oferuje 190-konny silnik 2.3 dCi, który można zamówić z siedmiobiegowym, klasycznym automatem.
Jedyną koreańską marką sprzedająca pikapy jest SsangYong. Model Musso, po przerwie, zastąpił Actyona Sports. Testowaliśmy dłuższą wersję Grand, z opcjonalnymi resorami.