uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Latex 185130mm 2pages v5 PL

loga na www miedzy banery

vdo

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

1280x180 2

loga na www miedzy banery

bp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

targi automechanika 1117x150px pl

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

DAF

Fiat Talento Furgon, na bazie Renault

Talento powstało w ścisłej współpracy Fiata i Renault. Można go uznać za Trafica ze znaczkiem Fiata i nieco zmienioną stylizacją. 

 

Tym razem do naszego testu trafił egzemplarz eksploatowany od dwóch i pół roku, z przebiegiem 70 tys. km. Absolutnie proszę tego nie traktować jako zarzut. Wręcz przeciwnie,  mogłem przekonać się o solidności modelu, przede wszystkim nie zauważyłem pogorszenia właściwości jezdnych. Zawieszenie złożone z kolumn Mc Phersona z przodu oraz ze sztywnej osi z drążkiem Panharda i sprężynami śrubowymi z tyłu nie należy może do wyrafinowanych (w dostawczych raczej nie ma miejsca na inżynieryjne popisy), ale spełnia swe zadanie zupełnie sprawnie. Silnik 1.6 o mocy 145 koni został wycofany z rynku, obecnie kupisz auta z motorami 2.0 145 KM. Trochę szkoda, bo dwie turbosprężarki w 1.6 pracujące sekwencyjnie zapewniają naprawdę żwawą jazdę, szczególe w terenie zabudowanym.   

Kilka typowych cech warto wziąć pod uwagę. Zapalając światła końcówką lewej dźwigienki za kierownicą pamiętaj, że przekręcenie do oporu oznacza pozycję Auto, a nie mijania. Na Auto o przejściu między dziennymi a mijania decyduje czujnik zmierzchu. Opcjonalne podgrzewanie fotela kierowcy jest włączane przyciskiem na obudowie tegoż fotela. Nie widać przycisku z pozycji kierowcy i nie ma żadnej kontrolki na desce rozdzielczej. Jednak bez obaw – po pewnym czasie termostat wyłączy ogrzewanie. Tempomat działa w sposób typowy dla Renault, tzn. samochód rozpędza się, lub zwalnia, do ustawionej prędkości, zaś każde naciśnięcie pedału sprzęgła powoduje jego rozłączenie i przejście w tryb czuwania. Gdy dokupisz tzw. system bezkluczykowy, dostaniesz kartę Renault, określaną przez Fiata w instrukcji obsługi jako „kluczyk elektroniczny”. System działa w prosty sposób, przy otwieraniu i zamykaniu naciskasz przycisk na dowolnej klamce przednich drzwi, albo tylnych dwuskrzydłowych. Przy tym systemie silnik uruchamiasz guzikiem na środkowej konsoli, po jego naciśnięciu może trwać cisza, bo muszą nagrzać się świece żarowe. Gdy osiągną właściwą temperaturę, nie musisz drugi raz dotykać guzika, silnik sam zaskoczy. A jeśli jesteś zwolennikiem tradycyjnych, sprawdzonych rozwiązań, docenisz normalną dźwignię ręcznego z prawej strony fotela kierowcy, hydrauliczne wspomaganie kierownicy i klimatyzację na R-134a.

tolento1     tolento2     tolento3     tolento4

Ogólna gwarancja biegnie 24 miesiące, na wady lakiernicze 36, na perforację blach nadwozia 8 lat, w każdym przypadku bez limitu kilometrów. Przeglądy należy robić  co 40 tys. km, albo co 2 lata. Na stronie internetowej Fiat podaje ceny netto pakietów wydłużonej gwarancji Maximum Care (usterki komponentów mechanicznych i elektrycznych). Gwarancję można w ten sposób przedłużyć o 1 rok, 2 lub 3, a więc maksymalnie trwa 5 lat. Limit przebiegu wynosi do 300 tys. km. Najdroższy wariant – 5 lat i właśnie 300 tys. km – kosztuje 4.870 zł. 

tolento5     tolento6     tolento7     tolento8

Fiat Talento Furgon 1.6 Ecojet (145 KM) L2H1 SX, czterodrzwiowy (w opcji pięciodrzwiowy), trzymiejscowy furgon, długość 5399 mm, szerokość 1956 mm, wysokość 1971 mm, ładownia 6,0 m sześc., napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel z dwiema turbosprężarkami, 1598 ccm, 145 KM przy 3500 obr./min, maksymalnie 181 km/h, średnie spalanie 6,3 l/100 km, cena – wersja nieoferowana, 2.0 Ecojet (145 KM) L2H1 SX 98.400 zł netto, 121.032 zł brutto.

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

 

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE