Mercedes Vito, przyglądamy się detalom

Vito Tourer, w wersji Select przekonuje do siebie wieloma ciekawymi rozwiązaniami, które docenisz podczas codziennej eksploatacji. Seryjnie auto jest ośmiomiejscowe, w układzie 2 + 3 + 3.

W obu tylnych rzędach masz po dwa siedziska (czyli 2 + 1), ale po trzy, osobne oparcia. Oba rzędy możesz przesuwać wzdłuż, co wymaga nieco siły, lecz i tak jest znacznie łatwiejsze niż w niektórych, podobnych pojazdach innych marek. Podnoszenie oparć w drugim i trzecim rzędzie nie wymaga żadnych, dodatkowych ruchów, po prostu unosisz oparcie do pionu. Pięć lampek oświetlających wnętrze zapala się i gaśnie elegancko powoli. Na desce rozdzielczej, w środkowej konsoli znajdziesz dwa, zwykłe gniazdka USB-A. Zwykłe, bo w nowszych modelach Mercedes oferuje tylko mniejsze USB-C. Zazwyczaj rozpoczynam test ustawieniem swoich ulubionych stacji radiowych i wyrzuceniem mnóstwa telefonów z systemu multimedialnego. Ta druga czynność przebiega w Vito Tourerze dziecinnie prosto, szybko znajdujesz ikonki przedstawiające kosze na śmieci i je dotykasz. Spośród dodatkowego wyposażenia, a płatnych opcji nazbierało się na ponad 40 tys. zł netto, od razu rzuca się w oczy „inteligentne lusterko wewnętrzne” IIS za 2.483 zł netto. Obraz tego, co dzieje się za autem może być przekazywany za pomocą kamery na prawym skrzydle tylnych drzwi. Dlatego „przelatuje” przez to lusterko prawa, tylna wycieraczka, o ile pracuje. Lusterko sprawdza się zwłaszcza w nocy, tym bardziej że testowy egzemplarz miał przyciemnione wszystkie szyby za kierowcą. Do regulacji jasności i wysokości obrazu służą łącznie trzy guziczki na dole obudowy lusterka. Zarazem IIS może być normalnym lusterkiem. Jednej tylko rzeczy nie zrobisz w Vitro Tourerze – nie zaciągniesz cicho hamulca postojowego. Ponieważ ręczny jest „nożny”, co przez lata stanowiło wyróżnik marki Mercedes-Benz, zawsze rozlega się terkotanie, delikatne trzeba przyznać. Zwolennicy tradycyjnych wskaźników będą usatysfakcjonowani, również z termometru cieczy chłodzącej silnik ze wskazówką.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Nielimitowana przebiegiem gwarancja obowiązuje 2 lata, od wydania pojazdu albo od pierwszej rejestracji (liczy się wcześniejsza data). Gwarancja na „brak korozji” trwa 12-letnia, bez ograniczenia przebiegu, jeżeli wszystkie zalecane czynności obsługowe wykonano w autoryzowanym serwisie. W broszurze pt. „Informacje serwisowe” są wyliczone państwa, w których te gwarancje obowiązują, w przypadku antykorozyjnej są to kraje z różnych kontynentów, nie tylko z Europy. Przebieg międzyprzeglądowy to 40 tys. km, lecz wskaźnik okresów serwisowania ASSYST Plus, seryjny, może go skrócić w razie użytkowania w utrudnionych warunkach albo ze zwiększonym obciążeniem.

5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Mercedes-Benz Vito Tourer 116 CDI Select długi, czterodrzwiowy (w opcji pięciodrzwiowy) van, ośmiomiejscowy 2 + 3 + 3, długość 5140 mm, szerokość 1928 mm, wysokość 1962 mm, bagażnik maks. 4630 l, napęd na tylne koła, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 1950 ccm, 163 KM, maksymalnie 195 km/h, od 0 do 100 km/h brak danych, spalanie w cyklu mieszanym WLTP 7,5 l/100 km, cena 168.125 zł netto, 206.794 zł brutto.

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

Tagi: Mercedes, Vito, Tourer, inteligentne lusterko

              Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE