uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Goldhofer

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Mercedes lipiec

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

Prilo 1170x150

loga na www miedzy banery

1980x617pix

Renault Master, jako kurier

Master może zostać przygotowany do bardzo wielu zadań. Jeździliśmy furgonem L3H2 z fabryczną zabudową kurierską Renault Tech.  

 

Zabudowa, w kompletacji widocznej na fotografiach, kosztuje 39.200 zł netto. Uprawnienia do jej montowania otrzymały w naszym kraju trzy zakłady: Carpol, Mobilcar. Modesto. Testowym egzemplarzem zajęła się firma Modesto z Góry Kalwarii pod Warszawą. Podstawą w takich autach zawsze są półki, tutaj z możliwością regulacji wysokości, z tym że wymaga to kilku chwil, trzeba odkręcić śruby, zamontować półkę w innej pozycji. Półek mamy sześć, dwie po prawej, cztery po lewej. Każda z nich została przystosowana do obciążenia 80 kg. Składanie i rozkładanie przebiega łatwo, w obu przypadkach trzeba przesunąć na bok czerwoną dźwigienkę z prawej strony. Warto złożyć półki, gdy z nich nie korzystasz. Półki rozłożone bez obciążenia będą hałasowały na asfaltowych nierównościach. Większe pakunki, np. nie mieszczące się na półkach, można przymocować za pomocą 12 uchwytów: 10 w podłodze i 2 na słupkach tylnych, dwuskrzydłowych drzwi (opcją jest ich otwieranie o 270 stopni). Podłogę w ładowni pokrywa antypoślizgowa płyta, natomiast boczne ściany, drzwi i nadkola zabezpieczono elementami z szarego polipropylenu. Oświetlenie gwarantują dwa zestawy diod LED oraz dwie seryjne lampki. Bardzo wygodne są dwa duże uchwyty, z prawej strony,  ułatwiające wsiadanie do ładowni. Ciekawy element to elektrycznie poruszany, boczny stopień wejściowy, sprzężony z przesuwanymi, prawymi drzwiami.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Między ładownią a kabiną znajdują się przesuwne drzwi z zamkiem, blokowanym od strony ładowni. Drzwi pozwalają na przemieszczanie się z ładowni do kabiny i z powrotem bez konieczności wychodzenia na zewnątrz – w kurierskich pojazdach to istotne. W kabinie układ foteli należy określić jako 1 + 1, bo z prawej zamontowano składane siedzenie, które ułatwia pracę kuriera, zwiększając swobodę jego ruchów. Zydel nie należy do wygodnych, mimo bardzo wysokiego oparcia, ale przecież z założenia taki samochód pokonuje niedługie trasy przedzielone wieloma postojami.

Testowy egzemplarz był napędzany największym silnikiem w gamie, biturbodieslem 2.3 o mocy 180 KM. Tak jak w opisywanym już furgonie motor zapewnia atrakcyjne, jak dostawczaka, osiągi. Pomijając już suche dane techniczne – maksymalna 163 km/h, do setki w 11,3 s – czuje się jego ochotę do pracy, szczególnie do rozpędzania się przy niższych prędkościach jazdy. Przy autostradowych prędkościach poziom hałasu w kabinie wypada spory, nie tylko od silnika.

5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Wymagania związane z okresową obsługą pozostały identyczne jak w zwykłym furgonie, czyli przeglądy co 40.000 km lub co 2 lata. Gwarancja bez limitu przebiegu trwa 2 lata, na lakier 3 lata, na perforację 6 lat. Gwarancję można, za opłatą, wydłużyć do 5 lat lub 200 tys. km, nazywa się to Formuła Non Stop Pro+.

Renault Master Furgon L3H2 2.3 dCi 180 Pack Clim, czterodrzwiowy, trzymiejscowy furgon (testowy egzemplarz dwumiejscowy), długość 6225 mm, szerokość 2070 mm, wysokość 2488 mm, ładownia 13 m sześc., napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, dwie turbosprężarki, 2299 ccm, 180 KM przy 3500 obr./min, prędkość maksymalna 163 km/h, od 0 do 100 km/h w 11,3 s, średnie spalanie 10,5 l/100 km (WLTP), cena 114.300 zł netto, z testowaną zabudową 153.500 zł netto.

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE