UTA UTA One Banner PL 1170x150

MTU Promo Q3 22 1170x150 TM

Renault Trafic, brygadowy serwis

Zabudowa warsztatowa i zabudowa brygadowa na raz, czyli Trafic Furgon jako serwis mobilny przygotowany przez Mobil Car.

W długiej i wysokiej karoserii furgonu L2H2, z ładownią 8,9 m sześc., firma Mobil Car z Dobrzenia na Dolnym Śląsku wykonała zabudowę warsztatową i brygadową. Do dyspozycji dostała przestrzeń o długości 2.937 mm, maksymalnej szerokości 1.662 mm (między nadkolami 1.268 mm) i wysokości 1.898 mm. Z przodu ładowni zamontowała stałą, trzymiejscową kanapę, w ten sposób otrzymała brygadówkę w układzie 3 + 3. Tylna kanapa ma oryginalną tapicerkę pojazdu bazowego, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa (wszystkie wychodzące z oparcia), zagłówki z regulacją wysokości i bezstopniową regulacją kąta pochylenia, dwa podłokietniki, dwa zestawy uchwytów Isofix na zewnętrznych miejscach. Dodajmy do tego tapicerowaną podsufitkę, kieszenie na drobiazgi i napoje na lewej burcie, gniazdko 12 V z prawej strony na dole siedziska – pełen komfort. Ściana działowa, z szybą, została wykonana z materiału ABS, tak samo okładziny na dole, z obu stron. W części „roboczej” podłoga jest ze sklejki antypoślizgowej. Zwraca uwagę półka nad częścią pasażerską, dostępna właśnie od tyłu, o długości, jak zmierzyliśmy, aż 1,10 m. Zabudowa warsztatowa Sortimo SR5 zawiera w testowym egzemplarzu m.in. rozkładany stół roboczy z imadłem z tyłu z prawej strony, trzy haki oraz mnóstwo szuflad, półek, także trzy walizki. Skuteczne oświetlenie gwarantują diody LED, trzy rzędy po dwie, zapalane guzikiem po lewej, na ostatnim słupku. Pozostawiono też fabryczną, zwykłą lampkę z tyłu ładowni.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Na dachu znalazł się aluminiowy bagażnik Top System, z rolką z tyłu ułatwiającą załadunek (obracała się bardzo lekko). Drabinka została umieszczona na tylnych drzwiach, na ich prawej części, wytrzymuje wspinającego się o masie do 120 kilo. 170 koni to najmocniejszy silnik oferowany obecnie w Traficu. Wszystkie jednostki są dwulitrowe: 110, 130, 150, 170 KM. Poprzednio stosowane turbodiesle 1.6 odeszły w niepamięć, niby jechały, niby miały osiągi, ale czasem czuło się, że „się pocą”. Dwulitrowych ropniaków to nie dotyczy, ten 170-konny radzi sobie dobrze na każdej trasie. Trzeba tylko uważać na podmuchy bocznego wiatru, auto jest wysokie i ma jeszcze bagażnik.

Testowy egzemplarz był sprzed liftingu, ale jeśli chodzi o zabudowę, nic to nie zmienia, wymiary ładowni pozostały identyczne. Dlatego deska rozdzielcza była „stara”, z cyfrowym prędkościomierzem i bez termometru cieczy chłodzącej. Przeglądy Renault wyznacza co 30.000 km lub co 2 lata. Na cały pojazd daje gwarancję 2 lat bez limitu przebiegu, na lakier 3 lata, na perforację 12 lat. Gwarancję można przedłużyć w kilku wariantach, maksymalnie do 5 lat lub 200.000 km.

5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Renault Trafic Furgon L2H2 2.0 dCi 170 Energy Pack Clim, czterodrzwiowy, trzymiejscowy furgon (sześciomiejscowy po zabudowie, 3 + 3), długość 5399 mm, szerokość 1956 mm, wysokość 2.498 mm, ładownia 8,9 m sześc., napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 1997 ccm, 170 KM przy 3500 obr./min, maksymalnie – brak danych, od 0 do 100 km/h – brak danych, średnie spalanie 6,9-7,6 l/100 km, obecna cena auta po liftingu 2,0 Blue dCi 115.100 zł netto (141.573 zł brutto), z zabudową od 150.100 zł netto (od 184.623 zł brutto).

 

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

              Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE