uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Latex 185130mm 2pages v5 PL

loga na www miedzy banery

vdo

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

1280x180 2

loga na www miedzy banery

bp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

targi automechanika 1117x150px pl

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

DAF

Ford Tourneo Custom, nie przestawiaj do końca

Tourneo Custom z sześciobiegowym automatem i turbodieslem 2.0 170 KM. To najważniejsze zmiany w porównaniu z poprzednio przedstawianym egzemplarzem.

Testowany wcześniej Custom miał również sześć przełożeń, ale w mechanicznej skrzyni i mocniejszy, 185-konny silnik 2.0. Zanim skupimy się na tych różnicach, przypomnijmy że Tourneo Custom powstał na bazie Transita Custom i jest bardziej osobowy niż Transit Custom Kombi. Wsiadasz, zapalasz silnik, przestawiasz dźwignię automatu do końca w dół, ruszasz i nagle jesteś zdziwiony, że silnik wyje i nie chce wrzucić wyższego przełożenia. Nic dziwnego, wszak wybrałeś pozycję M, czyli manualną zmianę, a nie D. Musisz przyzwyczaić się – zatrzymaj dźwignię na D, czyli jeden szczebel przed końcem. Przejście z D na M wymaga użycia przycisku na górze dźwigni, w drugą stronę, z M na D wystarczy po prostu dźwignię przestawić. Skrzynia w trybie M nie przerzuca do góry, w dół owszem, aż do jedynki. Oryginalnie rozwiązano ręczną zmianę, służy do niej przycisk z lewej strony dźwigni: górna część to wyższy bieg, dolna część to niższy bieg. Tym przyciskiem możesz również na krótko zaingerować w tryb D. Korzystanie z przycisku ułatwia podłokietnik przy fotelu kierowcy. Łopatek przy kierownicy nie ma. Do samej pracy automatu trudno wnosić pretensje, wręcz odnosi się wrażenie, że na VI auto przyśpiesza tak samo jak z mechaniczną skrzynią. W ogóle nie odczuwa się braku 15 koni, no chyba że przy uporczywie ostrej jeździe. Vany raczej nie służą do takiego traktowania, ale ten akurat prowadzi się nadzwyczaj pewnie – Ford potrafi ustawić zawieszenie, również jeśli z tyłu jest sztywna oś z resorami piórowymi, jak w tym modelu.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie    3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Nie przestawiaj dźwigni biegów do końca i tak samo do końca nie obracaj przełącznika świateł, bo wtedy nie masz świateł mijania. Zauważyłem, że wielu kierowców Fordów popełnia ten błąd i podróżuje na dziennych np. przy słabej widoczności. Dla odmiany, bardzo praktyczna jest dolna zasłonka za trzecim rzędem siedzeń, mocowana na magnesy – nic z bagażnika nie przetoczy się do części pasażerskiej. I bardzo wydajna jest manualna klimatyzacja, sprawdziłem przy 33 stopniach upału!

Na przeglądy należy przyjeżdżać co 2 lata, względnie co 40 tys. km. Podstawowa gwarancja trwa 2 lata bez limitu przebiegu, na lakier 2 lata, na perforację 12 lat. Podstawową gwarancję można wydłużyć, maksymalnie do 4 lat i 200 tys. km w ramach Ford Protect. Zawsze w grę wchodzi przedłużenie do 4 lat, różnie wyglądają limity przebiegu. Do 120 tys. km płaci się 1.500 zł (ceny brutto), do 160 tys. km – 2.900 zł, a do 200 tys. km – 4.300 zł. Można jeszcze wspomnieć o ofercie ubezpieczenia za 3,45 proc. wartości samochodu, choć liczy się również przebieg ubezpieczenia i to, w jakim powiecie Ford został zarejestrowany.

5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Ford Tourneo Custom L2 2.0 New EcoBlue 170 KM A6 Active, pięciodrzwiowy, ośmiomiejscowy van w układzie 2 + 3 + 3, długość 5339 mm, szerokość 1986 mm, wysokość 1977 mm, bagażnik 1,9-2,8 m sześc. (wg SAE), napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 1995 ccm, 170 KM przy 3500 obr./min, maksymalnie 175 km/h, od 0 do 100 km/h brak danych, średnie spalanie 8,5 l/100 km, cena 251.510 zł (brutto).

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE