uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Goldhofer

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Mercedes lipiec

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

Prilo 1170x150

loga na www miedzy banery

1980x617pix

Volkswagen Caddy, jak wygląda, tak jeździ

Produkowany wyłącznie w Poznaniu Volkswagen Caddy piątej generacji zaskakuje wyglądem, a szczególnie bardzo dobrym prowadzeniem.

Odbierając testowy egzemplarz w Warszawie, od osoby opiekującej się parkiem prasowym usłyszałem, że to „ładne auto”. Rzeczywiście, Caddy 5 podoba się, z której strony by nie patrzył. Bardzo efektowny przód wręcz może przywodzić na myśl wyścigową ciężarówkę, taką w miniaturze. Ale ważniejsze, że ładny samochód bez zastrzeżeń zachowuje się na drodze. Czasem kierowca odnosi wrażenie, że siedzi w osobowym pojeździe. Volkswagen pewnie „idzie” za ręką, a tył nie podskakuje, nawet nieobciążony. W poprzedniku była sztywna oś z resorami, teraz jest nowa, sztywna oś, ze sprężynami śrubowymi, wahaczami wleczonymi, drążkiem Panharda. Do poziomu podwozia pasuje 122-konne TDI, najmocniejsze w wysokoprężnej gamie, słabsze rozwijają 75 KM i 102 KM. Wlew oleju napędowego i AdBlue jest wspólny, pod klapką nad lewym, tylnym kołem. Spalanie ON oscyluje wokół 7 l/100 km. Sześciobiegowa, manualna skrzynia spisuje się również bez zastrzeżeń, wszystkie przełożenia wchodzą wyraźnie. Drobny mankament stanowi umiejscowienie dźwigni na środkowym tunelu, powinna być przesunięta nieco do przodu. Drzwi w tylnej ścianie karoserii są nieco asymetryczne, klamki do otwierania należy szukać pod literą Y w nazwie „Caddy”, w listwie nad tablicą rejestracyjną. Ładownia w porównaniu z poprzednim modelem zmniejszyła się o 100 l, do 3,1 m sześc., ale jak tłumaczy Volkswagen z powodu zmiany sposobu pomiaru, obecnie wg SAE. Zgodnie ze starą metodą byłoby o 0,1 kubika więcej! W codziennej eksploatacji może przeszkadzać wyprofilowanie ściany działowej w stronę ładowni, ale w niedużych furgonach trzeba to zaakceptować. Do mocowania ładunku służy sześć uchwytów.

          1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Testowy wóz został solidnie napakowany opcjami, za ponad 30 tys. zł netto! Z bardzo potrzebnych rzeczy wymienię czujniki parkowania z przodu i z tyłu (2.050 zł netto) i kamerę cofania (1.070 zł netto) oraz fotele z wygodną regulacją wysokości za pomocą dźwigni poruszanej do dołu i w górę, za 610 zł netto. Poziom bezpieczeństwa biernego podnoszą poduszki boczne i chroniące głowę, to jedna opcja, 1130 zł netto. Na pokładzie było aż sześć poduszek, bo dwie czołowe Volkswagen daje standardowo. Tak samo jak dotykowy panel do obsługi świateł – nie ma już typowego dla VW obrotowego pokrętła na lewym skraju kokpitu.       

          5 Kopiowanie      6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie     

Gwarancja jest lepsza niż na poprzednią generację, został dodany trzeci rok, z limitem 90 tys. km. W pierwszym i w drugim roku, tak jak poprzednio, limit przebiegu nie obowiązuje. Gwarancja na powłokę lakierniczą trwa 3 lata, na nieprzerdzewienie karoserii 12 lat. Warto wspomnieć o 2-letniej gwarancji na części i akcesoria kupione w ASO na terenie Polski. Przeglądy wyznacza komputer w samochodzie, zasadniczo co 30.000 km albo co 2 lata.

Volkswagen Caddy 5 Cargo 2.0 TDI (122 KM), czterodrzwiowy (w opcji pięciodrzwiowy), dwumiejscowy furgon, długość 4500 mm, szerokość 1855 mm, wysokość 1856 mm, ładownia 3,1 m sześc., napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 1968 ccm, 122 KM przy 2750-4250 obr./min, maksymalnie 185 km/h, od 0 do 100 km/h w 10,5 s, średnie spalanie, cykl mieszany 4,9 l/100 km, cena 86.220 zł netto (106.051 zł brutto).

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE