loga na www miedzy banery

Interhandler kwiecień

loga na www miedzy banery

BANER Prometeon

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

BP kwiecień

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Dostawcze Renault na wodór

Grupa Renault wprowadza ogniwa paliwowe do aut dostawczych w Europie, w Kangoo Z.E. Hydrogen oraz w Masterze Z.E. Hydrogen.

 

Są to samochody elektryczne, z napędem wodorowym, wykorzystujące ogniwa paliwowe. Ogniwa łączą wodór z pokładowych zbiorników z tlenem pobieranym z powietrza, aby wytworzyć energię elektryczną poruszającą silnik. Technologia ogniw wodorowych została opracowana razem w firmą Symbio, filią grupy Michelin i testowana przez pięć lat. Niepodważalną zaletę stanowi krótki czas tankowania, określany na 5-10 minut oraz zasięg szacowany przez Renault w przypadku obu modeli na ponad 350 km. Objętość przestrzeni ładunkowej elektryczno-wodorowego Kangoo wynosi 3,9 m sześc., Mastera 10,8 i 20 m sześc. Master będzie dostępny także jako podwozie. Renault chwali się, że masa pojazdów wzrosła jedynie o 110 kg i 200 kg. Dla porządku dodajmy, że w Polsce nie ma żadnej stacji tankowania wodoru.  

Tekst: Jacek Dobkowski