uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Latex 185130mm 2pages v5 PL

loga na www miedzy banery

vdo

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

1280x180 2

loga na www miedzy banery

bp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

targi automechanika 1117x150px pl

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

DAF

Dostawcze Renault na wodór

Grupa Renault wprowadza ogniwa paliwowe do aut dostawczych w Europie, w Kangoo Z.E. Hydrogen oraz w Masterze Z.E. Hydrogen.

 

Są to samochody elektryczne, z napędem wodorowym, wykorzystujące ogniwa paliwowe. Ogniwa łączą wodór z pokładowych zbiorników z tlenem pobieranym z powietrza, aby wytworzyć energię elektryczną poruszającą silnik. Technologia ogniw wodorowych została opracowana razem w firmą Symbio, filią grupy Michelin i testowana przez pięć lat. Niepodważalną zaletę stanowi krótki czas tankowania, określany na 5-10 minut oraz zasięg szacowany przez Renault w przypadku obu modeli na ponad 350 km. Objętość przestrzeni ładunkowej elektryczno-wodorowego Kangoo wynosi 3,9 m sześc., Mastera 10,8 i 20 m sześc. Master będzie dostępny także jako podwozie. Renault chwali się, że masa pojazdów wzrosła jedynie o 110 kg i 200 kg. Dla porządku dodajmy, że w Polsce nie ma żadnej stacji tankowania wodoru.  

Tekst: Jacek Dobkowski

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE