uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Goldhofer

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Mercedes lipiec

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

Prilo 1170x150

loga na www miedzy banery

1980x617pix

Toyota Proace, ze Smart Cargo

Proace jest konstrukcją francuską, produkowaną we Francji dla Toyoty, technicznym klonem Peugeota Experta.

Sprawdziliśmy auto w środkowej wersji wyposażenia Active. Wersja Active jest lepsza od podstawowej Life, gorsza od Comfort. Active i Comfort mają seryjnie coś, co w Life w ogóle nie jest dostępne – Smart Cargo. Takim terminem Toyota określa możliwość przedłużenia części podłogi ładowni grubo ponad metr, w nadwoziu Long z 2.862 do 4.026 mm. Smart Cargo składa się z dwóch elementów. Jednym jest klapka w ścianie za szoferką, otwierana po przekręceniu żółtego elementu. Klapkę można w ogóle wyjąć i odsunąć. Drugi element to unoszone siedzisko z prawej strony dwumiejscowej kanapy (seryjnej). Unoszenie jest bardzo proste, pociągasz tasiemkę na dole, przed siedziskiem i siedzisko na siłowniku samo wędruje ku oparciu. Pozostaje zablokowane w takim położeniu. Powrót do normalnej pozycji też nie wymaga wysiłku, po prostu naciskasz siedzisko ku dołowi. Dzięki Smart Cargo objętość ładowni wersji Long zwiększa się o równe pół metra sześciennego, z 6,1 do 6,6, tak wyliczył producent auta. Inne praktyczne elementy w tym samochodzie to m.in. wieszak na ubrania w kabinie, nad środkowym miejscem, a więc tym najrzadziej wykorzystywanym; miejsca na duże, nawet 2-litrowe butelki w przednich drzwiach; łatwe przesuwanie fotela kierowcy dzięki szerokiemu uchwytowi. W ładowni do mocowania ładunku służy osiem uchwytów, wmontowanych w podłogę. Trzeba pochwalić bardzo solidną ładowność 1.379 kg przy DMC 3.100 kg. Skrzydła tylnych drzwi otwierają się o kąt 90 stopni, przejście do 180 wymaga pociągnięcia żółtego „motylka” ku sobie. W pozycji 180 skrzydła nie mają blokady.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Ciekawostką jest brak klapki nad wlewem AdBlue, wystarczy otworzyć drzwi kierowcy. Tankowanie oleju napędowego również przebiega z lewej strony, klapka znajduje się nad tylnym kołem, czyli w miejscu kojarzonym bardziej z autami osobowymi niż dostawczymi. Do otwarcia korka potrzebny jest kluczyk zapłonu, z tym że zamknięty korek nie obraca się, jak w Fiatach, pozostaje nieruchomy.

Podstawowa gwarancja to typowe dla Toyoty 3 lata lub 100 tys. km, pierwszy rok bez limitu przebiegu. Toyota osobno traktuje akumulator – w trzecim roku odpowiedzialność ogranicza do 50 proc., ale przez trzy lata nie ma limitu przebiegu. Gwarancja związana z powierzchniową korozją i wadami powłoki lakierniczej jest 3-letnia, na „perforację korozyjną” elementów nadwozia 6-letnia, obie bez ograniczeń przebiegu. O terminie przeglądu decyduje wskaźnik serwisowy na tablicy wskaźników, biorący pod uwagę intensywność eksploatacji, ale należy stawić się do serwisu nie później niż co 50 tys. km lub 2 lata.

5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Toyota Proace Long 2.0 D-4D 120 KM Active, czterodrzwiowy (w opcji pięciodrzwiowy), trzymiejscowy furgon, długość 5309 mm, szerokość 1920 mm, wysokość 1935 mm, ładowania 6,6 m sześc., napęd przedni, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 1997 ccm, 120 KM przy 3750 obr./min, maksymalnie 170 km/h, od 0 do 100 km/h w 13,3 s, średnie spalanie 7,0-7,9 l/100 km, cena 110.900 zł netto (136.407 zł brutto), obecnie jest sprzedawana wersja 144 KM za 117.900 zł netto (145.017 zł brutto).

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE