uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Latex 185130mm 2pages v5 PL

loga na www miedzy banery

vdo

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

1280x180 2

loga na www miedzy banery

bp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

targi automechanika 1117x150px pl

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

DAF

Toyota Proace City Verso, pożyczka francuska

Nawet taki gigant jak Toyota korzysta z cudzych konstrukcji, w tym przypadku z dostawczaków francuskiego Peugeota.

Toyota Proace City to zupełnie inny wóz niż Toyota Proace, choć oba są francuskie. Proace City pod względem technicznym jest tym samym co Peugeot Partner i Citroen Berlingo, natomiast Proace stanowi odpowiednik Peugeota Experta i Citroena Jumpy. Tak to przedstawia się w wersjach dostawczych, w osobowych analogicznie, ale trzeba wyjaśnić nomenklaturę. Słowem Verso Toyota określa samochody osobowe na bazie dostawczych. Z kolei Peugeot osobowe odmiany nazywa teraz inaczej niż dostawcze, jest mniejszy Rifter na Partnerze i większy Traveller na bazie Experta. A więc rodzeństwem Toyoty Proace City Verso są: Peugeot Rifter, Citroen Berlingo osobowy i jeszcze Opel Combo Life, żeby być kompletnym. Produkcja Proace City Verso odbywa się w Hiszpanii, w zakładach Peugeota i Citroena. Jeśli jeździłeś wcześniej Toyotami, musisz przestawić się na odmienne rozplanowanie deski rozdzielczej, czy na inną logikę pokładowego komputera. Po prostu wszystko jest jak w Peugeotach i Citroenach, również przestronność wnętrza czy duży, prostopadłościenny bagażnik. W drugim rzędzie, w wersji Family (najbogatszej) są dwa rozkładane stoliki, z tyłu przednich foteli. Sa także trzy indywidualne fotele, bardzo łatwo składane, ale o przykrótkich siedziskach i bez regulacji wzdłuż czy pochylenia oparcia. Szkoda również, że bezwładnościowy pas bezpieczeństwa dla środkowego pasażera umieszczono tak niewygodnie, pod sufitem z lewej strony.

 1 Kopiowanie          2 Kopiowanie          3 Kopiowanie          4 Kopiowanie

Poza stolikami i fotelami w drugim rzędzie tylko odmiana Family ma rolety na szybach w tylnych drzwiach, oddzielnie otwieraną szybę w klapie bagażnika, automatyczną klimatyzację (dwustrefową), elektryczny ręczny hamulec, składany fotel pasażera z przodu. Z jego składaniem jest jednak pewien szkopuł. Z powodu olbrzymiej konsoli między fotelami, występującej tylko w Family, trzeba wpierw zdemontować podłokietnik przy fotelu pasażera.     

 5 Kopiowanie          6 Kopiowanie          7 Kopiowanie          8 Kopiowanie 

Skoro jest to Toyota, to i gwarancję ma jak Toyota, czyli 3 lata lub 100 tys. km. Do tego ogólnego zakresu są trzy przypisy z gwiazdkami. W pierwszym roku nie obowiązuje limit przebiegu. Akumulator – 100 proc. odpowiedzialności bez limitu przebiegu przez pierwsze dwa lata oraz 50 proc. odpowiedzialności bez limitu przebiegu w trzecim roku. Gwarancja na korozję powierzchniową i wady powłoki lakierniczej obowiązuje 3 lata, na perforację korozyjną elementów nadwozia 6 lat. Co 20 tys. km lub co rok wypadają przeglądy auta ze 130-konnym, trzycylindrowym benzyniakiem, kojarzonym wyłącznie z ośmiobiegowym automatem (sterowanym pokrętłem na środkowym tunelu). Toyota zaleca oleje marki Toyota. Oleje te są wytwarzane w różnych rafineriach, rozsianych na całym globie. Linia olejów na rynek europejski pochodzi głownie z Europy.

Rysopis. Toyota Proace City Verso Standard 1.2 D-4T 130 KM Family, pięciodrzwiowy, pięciomiejscowy kombivan, długość 4403 mm, szerokość 1848 mm, wysokość 1841 mm, bagażnik 775/3000 l, napęd na przód, trzycylindrowy, rzędowy silnik benzynowy z turbosprężarką, 1199 ccm, 130 KM przy 5500 obr./min, maksymalnie 200 km/h, od 0 do 100 km/h 10,9 s, średnie spalanie 6,6-7,8 l/100 km, cena 116.600 zł.

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE