uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Latex 185130mm 2pages v5 PL

loga na www miedzy banery

vdo

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

1280x180 2

loga na www miedzy banery

bp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

targi automechanika 1117x150px pl

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

DAF

Mercedes Vito, Tourer na trasy

Vito Tourer to wersja osobowa, lepiej wykończona od Vito Mixto i słabiej niż klasa V.

Z tylnym napędem jest zwrotny, wręcz zwinny, nie meczy w długiej trasie. Mercedes, również w dostawczej gamie, stosuje downsizing, to znaczy silniki o mniejszej pojemności skokowej. I tak Vito 116 CDI do niedawna było napędzane turbodieslem 2143 ccm, teraz 1950 ccm, co w obecnych, komputerowych czasach zaokrągla się w górę, do 2.0. Moc pozostała taka sama, 163 konie. Posłużę się drugim przykładem – 114 CDI, było 2143 ccm, jest 1749 ccm. Dziwna jest tylko sprawa „CDI”, skrótu oznaczającego turbodiesla z bezpośrednim wtryskiem common rail, Common-Rail Direct Injection. Na polskiej stronie Mercedesa literki CDI zostały zlikwidowane w danych technicznych, podczas gdy są w innych miejscach i przede wszystkim na aucie, na klapie. Ale już zostawmy te obrachunki, w praktyce 116 CDI podoba się z powodu dobrego wyciszenia i dobrego ciągu na średnich obrotach. Żeby jeszcze maska unosiła się choć na jednym siłowniku. W samochodzie prezentującym się całkiem elegancko Mercedes pozostał wierny metalowemu prętowi. Pozytywne wrażenie pozostawia po sobie skrzynia, klasyczny automat o dziewięciu biegach, poprzedni miał dwa mniej. 9G-Tronic przełącza płynnie, czasami można odnieść wrażenie, że go nie ma, a to jest duża pochwała dla automatu.

1 Kopiowanie    2 Kopiowanie    3 Kopiowanie    4 Kopiowanie

W dowodzie rejestracyjnym, w rubryce S.1 jest podana liczba miejsc siedzących 8, tymczasem testowy egzemplarz był 7-osobowy. Po prostu brakowało w nim pojedynczego, fotela w trzecim rzędzie, z prawej strony. Tak więc zamiast seryjnego układu 2 + 3 + 3, realnie miałem 2 + 3 + 2. Nic to, najważniejsze, że przestrzeni w obu tylnych rzędach jest pod dostatkiem. Na wszystkich miejscach jest regulacja pochylenia oparcia. Tak jak przed zmianami w gamie silników, oba rzędy za kierowcą dają się przesuwać wzdłuż, a drugi rząd w aucie przestawiać tyłem do przodu. Można też oba tylne rzędy wyjąć – w całości, albo częściami, bo w obu mamy dwumiejscową kanapę i pojedynczy fotel po prawej.

Gwarancja, bez limitu kilometrów, trwa 2 lata, licząc od wydania pojazdu lub pierwszej rejestracji (obowiązuje wcześniejsza data). Gwarancja na „brak korozji” jest aż 12-letnia, bez ograniczenia przebiegu, jeśli wszystkie zalecane czynności obsługowe zostały wykonane w autoryzowanym serwisie. Maksymalne przekroczenie terminu przeglądów technicznych może tutaj wynosić 3 miesiące lub 10 proc. okresu wynikającego z przebiegu. Przebieg między przeglądami wynosi 40 tys. km, ale seryjny wskaźnik serwisowy ASSYST Plus może go skrócić w przypadku eksploatacji w utrudnionych warunkach lub ze zwiększonym obciążeniem.

5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Mercedes-Benz Vito Tourer 116 CDI Select długi, czterodrzwiowy (w opcji pięciodrzwiowy) van, ośmiomiejscowy 2 + 3 + 3 (testowy egzemplarz siedmiomiejscowy 2 + 3 + 2), długość 5140 mm, szerokość 1928 mm, wysokość 1962 mm, bagażnik maks. 4630 l, napęd na tylne koła, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 1950 ccm, 163 KM, maksymalnie 195 km/h, od 0 do 100 km/h brak danych, spalanie w cyklu mieszanym WLTP 7,4 l/100 km, cena 167.573 zł netto, 206.115 zł brutto.

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE