uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Latex 185130mm 2pages v5 PL

loga na www miedzy banery

bp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

1280x180 2

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

targi automechanika 1117x150px pl

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

DAF

Mercedes Citan Tourer, Osobowy z dostawczaka

Tourer w nomenklaturze Mercedesa oznacza osobową wersję dostawczego modelu. Jeszcze bardziej „osobowa” niż Citan Tourer jest klasa T.

Czy odczuwa się dostawczy rodowód Citana Tourera? I tak i nie. Sam kształt karoserii, pozycja siedząca nieco bardziej wyprostowana niż w osobowych, wyłącznie twarde plastiki we wnętrzu nie pozostawiają wątpliwości. Z drugiej strony deska rozdzielcza od razu kojarzy się z osobowym Mercedesem, taka sama jest też logika obsługi. W kabinie i w bagażniku nie ma żadnego, blaszanego elementu w kolorze nadwozia, wszystko zostało elegancko pozasłaniane. Benzynowy silnik 1.3 131 KM ma bardzo dobre, akustyczne maniery, nigdy nie wydaje się za głośny. Dla kierowców lubiących prowadzić najważniejsze będą właściwości jezdne. Wprawdzie tylna oś to belka skrętna, ale bardzo udanie zestrojona, a wzmocniony stabilizator przedniej osi zmniejsza boczne przechyły na zakrętach. Generalnie zawieszenie, jak na Mercedesa przystało, zestrojono pod kątem komfortu podróżowania. Jednak nie stracono przy tym pewności prowadzenia, które jest zaskakująco przyjemne. Mercedes potrafi! Elektrycznie sterowane przednie szyby są „z autodomykaniem”, jak określa cennik, tzn. można je otwierać i zamykać po jednym naciśnięciu bądź pociągnięciu guzika. Z kolei elektrycznie sterowane szyby w tylnych, przesuwanych drzwiach to już opcja, za 850 zł netto i bez „autodomykania”. Pasażerowie dostają się na kanapę pod odsunięciu drzwi – bardzo praktyczne rozwiązanie, zwłaszcza w ciasnych parkingach. Na kanapie mają mnóstwo przestrzeni nad głowami i dużo na nogi, niektórym mogą ciut przeszkadzać nawiewy pod fotelami, skierowane do tyłu. Trzy zagłówki trzeba podnieść, czyli trzeba ich używać, bo w spoczynkowej pozycji uwierają w plecy. Składanie dzielonego oparcia kanapy przebiega w tradycyjny sposób, za pomocą dźwigni na górze oparcia.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Maska silnika unosi się wysoko na dwóch siłownikach i ma wykładzinę wygłuszającą hałas. Po co wspominam o wykładzinie? Po to, aby dla porównania zaznaczyć, że w osobowej klasie A takiego wygłuszenia może nie być. W bagażniku znajdują się dwa, stałe uchwyty na siatki, a w zamykanych skrytkach po bokach znajdziemy apteczkę (z lewej) i trójkąt ostrzegawczy (z prawej). No dobrze, a gdzie schowali narzędzia? Schowali w kabinie, pod nogami pasażera z przodu.

Citan Tourer ma takie same warunki gwarancji jak Citan Furgon: ogólna 2 lata, na lakier również 2 lata, na brak perforacji 12 lat, wszystko bez limitu kilometrów. Przeglądy powinny być wykonywane według wskazań układu Assyst Plus, choć nie rzadziej niż co 2 lata lub 30.000 km.

5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Mercedes-Benz Citan Tourer 113, pięciodrzwiowy, pięciomiejscowy kombivan, długość 4498 mm, szerokość 1859 mm, wysokość 1857 mm (z relingami), bagażnik 517/2390 l napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy z  turbosprężarką, 1332 cm sześc., 131 KM przy 4500 obr/min, maksymalnie 183 km/h, od 0 do 100 km/h 12,0 s, spalanie w cyklu mieszanym 6,9 l/100 km, cena 98.550 zł netto (121.216 zł brutto).

 

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE