Uta listopad

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Ford Tourneo Custom, sympatyczny rudzielec

Tourneo Custom to najbardziej osobowa wersja Transita Custom, sprzedawana pod osobną nazwą. Gwarantuje mnóstwo przestrzeni dla ośmiu ludzi i ich bagażu.

Testowy wóz został pomalowany opcjonalnym, metalizowanym lakierem orange glow za 3.075 zł brutto, mocno pomarańczowym, że aż rudym. Przez to zwracał na siebie uwagę, tak samo jak stylistycznymi dodatkami wersji Active – listwami poszerzającymi nadkola w kolorze magnetic, bocznymi stopniami, efektownymi alufelgami z matowym wykończeniem bright / machined black. Ale dla nas zawsze najważniejsze jest to co, w środku, a tam również nie brakuje atrakcji. Od razu zaznaczmy, że do kabiny prowadzi komplet drzwi, seryjnie są przesuwne drzwi z obu stron, za te z lewej nie trzeba dopłacać. Skoro o drzwiach, to kąt otwarcia przednich wydaje się za skromny. Każda z ośmiu osób na pokładzie korzysta z indywidualnych foteli z bezwładnościowymi pasami bezpieczeństwa, w układzie 2 + 3 + 3. Seryjna, półskórzana tapicerka nazywa się Active, czyli tak samo jak wersja wyposażenia. Fotele drugiego i trzeciego rzędu mają regulację pochylenia oparcia, można je wyjąć, ale do tego potrzeba siły i zdecydowania. Najlepiej gdy jest dwóch „silnych i inteligentnych”, jak mawiał mój profesor w liceum. Inna możliwość to ustawienie foteli drugiego rzędu tyłem do kierunku jazdy. Oparcia środkowych foteli drugiego i trzeciego rzędu po położeniu na siedzisko posłużą za podstawki na napoje i inne rzeczy. Każdy z pasażerów z tyłu ma w suficie indywidualne nawiewy. Siłę nadmuchu, kierunek i zarazem temperaturę dla tyłu (ale bez wybierania konkretnych stopni C) reguluje się osobno, dwoma pokrętłami w podsufitce. Zresztą podstawowa klimatyzacja też jest ręczna.

1     2     3     4

Bagażnik według SAE to aż 1.9 m sześć., po złożeniu tylnych siedzeń 2,8 m sześć. Na dole część bagażową od foteli oddziela listwa mocowana na małe, okrągłe magnesy, praktycznie i elegancko. Deska rozdzielcza Tourneo Custom podoba się z powodu miękkiego materiału na jej górze oraz sześciu miejsc na napoje. A schowków nie brakuje nawet w drzwiach – tam są aż na trzech poziomach. I jeszcze ciekawostka, nalepka na daszku przeciwsłonecznym kierowcy przypomina, że to wysoki wóz, nawet dla bezpieczeństwa dokłada kilka centymetrów, do 2,05 metra, cennik podaje całkowitą wysokość bez obciążenia 1,977 m.

5     6     7     8

Silnik o mocy 185 koni sprawnie radzi sobie z autem o DMC 3.190 kg. Wlew oleju napędowego nie ma korka, to typowy dla tej marki patent Ford Easy Fuel. Zawieszenie mimo sztywnej, tylnej osi z resorami pozwala na precyzyjne, przyjemne prowadzenie. Na przeglądy wystarczy stawiać się co 2 lata, względnie co 40 tys. km. Podstawowa gwarancja biegnie 2 lata bez limitu przebiegu (możliwość przedłużenia do 4 lat i 200 tys. km w programie Ford Protect), na lakier 2 lata, na perforację 12 lat.

Ford Tourneo Custom L2 2.0 New EcoBlue Active, pięciodrzwiowy, ośmiomiejscowy van w układzie 2 + 3 + 3, długość 5339 mm, szerokość 1986 mm, wysokość 1977 mm, bagażnik 1,9-2,8 m sześc., napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 1995 ccm, 185 KM przy 3500 obr./min, maksymalnie 180 km/h, od 0 do 100 km/h brak danych, średnie spalanie 7,4-8,2 l/100 km, cena 217.378 zł (promocyjna 184.179 zł).

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE