Rynek
Po prostu top

Rośnie procentowy udział produktów o lepkościach 0W-X i 5W-X w naszym rynku olejów silnikowych dla pojazdów ciężarowych i sprzętu pomocniczego.
Do naczep przyczepił się kryzys

W 2024 roku zarejestrowano w Polsce łącznie 17.742 nowe przyczepy i naczepy o DMC pow. 3,5 t, czyli mniej niż rok wcześniej o 8.116 szt. (-31,4 proc.) – poinformował PZPM, na podstawie wstępnych danych Centralnej Ewidencji Pojazdów.
TRIGENIUS® D421 od MEILLER

Firma Silesia Trans Service z Katowic, jeden z liderów w branży transportowej i budowlanej w Polsce, wzbogaciła swoją flotę o dwie nowoczesne wywrotki trójstronne MEILLER TRIGENIUS® D421z hydraulicznie sterowaną lewą burtą BORDMATIC.
Fundusz rozwoju

Fundusz rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej (FRPA) nadal działa.
Były sobie elektryki?

W minionym roku zainteresowanie nowymi samochodami dostawczymi do 3,5 tony DMC na baterie (BEV, Battery Electric Vehicles) spadło w porównaniu z 2023 aż o jedną czwartą, dokładnie o 24 proc.
W trudnych warunkach

Trudno rozpoznać jakość filtra oleju „na oko”. Na podstawie wyglądu nie jesteśmy w stanie stwierdzić, czy filtr na pewno ma odpowiednio dobrane parametry filtracji.
Rok pełen wyzwań

W 2024 roku nastąpił spadek sprzedaży pojazdów ciężarowych w Polsce. Zarejestrowano 28.084 samochody ciężarowe, czyli o 20,9 proc. mniej niż w 2023 r.
Smarują cały czas

Oleje przekładniowe do samochodów ciężarowych to specjalistyczne produkty, których właściwości chemiczne i fizyczne są kluczowe dla długotrwałego i bezawaryjnego funkcjonowania układów przekładniowych, takich jak skrzynie biegów, mosty napędowe, dyferencjały.
Powody optymizmu

Jak było do przewidzenia, w minionym roku polski rynek aut dostawczych do 3,5 tony DMC zanotował wzrost w porównaniu z 2023, dokładnie o 3,6 proc.
Elektryki w rzeczywistych warunkach?

Podczas niedawnego webinaru przedstawiciele MAN Truck & Bus Polska przedstawili dostępną flotę pojazdów zeroemisyjnych oraz ścieżkę wdrażania samochodów elektrycznych do pracy u klienta.
Dostawcze z plusem

W ciężarówkach tak sobie, w naczepach również, natomiast na nowe dostawcze do 3,5 tony DMC popyt w Polsce wygląda lepiej niż w 2023 r.
Intermodal na trudne czasy

Transport intermodalny stopniowo zyskuje na znaczeniu, zarówno w Polsce, jak i w Europie.