Wyprodukowane w Wietnamie
W ostatnich latach na rynku europejskim obserwujemy rosnący trend pozyskiwania opon do samochodów ciężarowych z Wietnamu.
To przesunięcie przypisuje się kilku zaletom, jakie oferują wietnamskie opony do samochodów ciężarowych, w tym wysokiej jakości, ekonomice i wytrzymałości. Takie są też najnowsze produkty bazujące na mieszance o wyjątkowym składzie, z której słynie Magna Tyres – opony M-TRUCK.
Wyjątkowe standardy jakości
Opony M-TRUCK są wytwarzane przez wietnamskiego partnera Magna Tyres, producenta ogumienia do pojazdów ciężarowych, który osiągnął wysoki poziom jakości. Firma przestrzega rygorystycznych norm międzynarodowych, takich jak certyfikaty ISO, zapewniających, że opony spełniają lub przekraczają niezbędne kryteria wydajności, bezpieczeństwa i trwałości.
Konkurencyjne ceny
Jednym z najbardziej atrakcyjnych aspektów wietnamskich opon ciężarowych na rynek europejski jest konkurencyjna cena w porównaniu do opon produkowanych w Europie lub innych regionach. Ogumienie ciężarowe Magna produkowane jest w Wietnamie po niższych kosztach. Ta przewaga kosztowa pozwala europejskim nabywcom na dostęp do opon wysokiej jakości po bardziej przystępnej cenie.
Do każdego rodzaju transportu
Jak zapewnia producent, szeroka gama opon spełnia wymagania różnego rodzaju transportu – długodystansowego, regionalnego, drogowo-terenowego czy budowlanego. Portfolio obejmuje kompleksowe rozmiary, wzory bieżnika i warianty nośności, aby zapewnić kompatybilność z różnymi modelami pojazdów ciężarowych i zróżnicowanymi warunkami operacyjnymi. Ta elastyczność umożliwia nabywcom znalezienie odpowiednich opon do optymalizacji ich flot pojazdów.
Producent zwraca uwagę na niski poziom emitowanego przez te opony hałasu i niskie opory toczenia, co przekłada się na pożądaną wydajność paliwową.
Opony regionalne
Opony regionalne są zoptymalizowane pod kątem warunków eksploatacji na średnich dystansach, zazwyczaj na autostradach i drogach drugorzędnych. Roczny przebieg pojazdu w tych warunkach wynosi około 30.000-80.000 mil, czyli ponad 48.200-128.700 km , a średnie przejazdy do około 300 mil, czyli do 483 km. Producent zapewnia, że te opony szczególnie dobrze radzą sobie na krętych drogach i w zmiennych warunkach drogowych.
Ogumienie drogowo-terenowe
To opony do dużych obciążeń z bardziej agresywnym wzorem bieżnika, które zapewniają większą pożądaną trakcję w terenie dzięki przyczepności na luźnym lub błotnistym podłożu. Opony te są często oznaczone symbolem M+S (Błoto i Śnieg). Konstrukcja bieżnika zapewnia wyjątkową przyczepność na nieutwardzonych nawierzchniach, np. na placach budowy.
Oś skrętna
Opony przeznaczone na oś kierowaną samochodu ciężarowego nadają się również do przyczep i naczep. Są zoptymalizowane pod kątem kierowania, prowadzenia, właściwości jezdnych i komfortu kierowcy, a jednocześnie zapewniają wymagane bezpieczeństwo.
Oś napędowa
Opony przeznaczone na osie napędowe zapewniają pożądaną przyczepność na różnych nawierzchniach. Opony napędowe na długie dystanse sprawdzają się przy wyższych prędkościach i zapewniają dłuższe przebiegi, m.in. w konfiguracji osi tandemowych. Opony do zastosowań regionalnych polecane są zwłaszcza do pojazdów z pojedynczymi osiami i wyższym momentem obrotowym.
Oś przyczepy
Opony przyczepy muszą wytrzymywać duże siły boczne i siły hamowania przy przenoszeniu zmiennych obciążeń. Opony M-TRUCK zostały zaprojektowane tak, aby jak najlepiej sprostać tym wymaganiom. Wzmocnione ściany boczne pomagają chronić je przed uszkodzeniami.
Od przemysłowych do ciężarowych
Holenderska firma MAGNA TYRES GROUP produkuje opony przemysłowe pod marką MAGNA od 2004 roku. Aktualnie firma obecna jest w ponad 100 krajach, na wszystkich kontynentach. Sukcesy w segmencie opon wielkogabarytowych i przemysłowych umożliwiły dalszy wzrost i powiększenie oferty o kolejne linie produktowe specjalistycznego ogumienia. Obecnie pod marką MAGNA firma dostarcza opony do wszelkich pojazdów przemysłowych i rolniczych poruszających się na kołach. Od niedawna firma produkuje i dystrybuuje wysokiej jakości opony klasy premium do pojazdów ciężarowych. To ogumienie spełniające wysokie wymagania klientów europejskich w tym certyfikaty M+S i 3PMSF.
T&M nr 7-8/2024
Tekst: Antoni Gostyński
Add comment