Wywrotka do węgla

Dopuszczalna masa całkowita Isuzu L to 3,5 tony, kierowcy wystarczy więc prawo jazdy kategorii B. Do naszej redakcji trafił egzemplarz z wywrotką tylnozsypową zabudowaną przez firmę Romcar, nadający się np. do transportu węgla.   

Fuso Canter 9C18 w wersji mini TIR

Mały na długie trasy. Nie zawsze w transporcie długodystansowym jest potrzebny 40-tonowy gigant. Gdy ładunek do przewiezienia jest mniejszy, przewoźnicy chętnie korzystają z lżejszych ciężarówek.

Iveco Eurocargo 180E32 z przyczepą

Lekki zestaw na długie trasy. Od czasu zmiany w opłatach drogowych w Niemczech, kiedy przestała się liczyć magiczna granica 12 ton, producenci ciężarówek wzbogacają ofertę pojazdów o większym tonażu, do przewozów ładunków objętościowych.

Bardzo mobilny serwis

Iveco Daily w wersji furgon, z automatyczną skrzynią biegów i kabiną brygadową wyposażono w zabudowę warsztatową.

Ciągnik siodłowy Iveco Stralis XP

Oszczędność ma w genach. Na pierwszy rzut oka nowy model Iveco Stralis niewiele różni się od poprzednika, bo zmiany, dzięki którym jest oszczędniejszy od poprzednika, kryją się w jego wnętrzu.

Actros Low Liner

Niżej w zawieszeniu, wyżej w ładowni. Zestawy złożone z ciągnika z nisko położonym siodłem i naczepy typu mega stają się w Polsce coraz bardziej popularne.

Od paliw po akcesoria

Jak zwykle podczas petrochemicznych targów w hali Expo XXI w Warszawie nie zabrakło cystern, sieci stacji, zbiorników na paliwa, myjni i akcesoriów potrzebnych firmom transportowym.  

Ciągnik Scania S 730

Sprawnie mknący salonik. Jeśli spojrzeć na nową Scanię z daleka, to trudno „posądzać” ją o to, że reprezentuje zupełnie nową generację pojazdów szwedzkiego producenta. Raczej wygląda to na tzw. face-lifting.

DAF CF 370 Low Deck z przyczepą

Następca „podmytówek”. Po wprowadzeniu w październiku ubiegłego roku opłat za przejazd po niemieckich drogach dla pojazdów od 7,5 tony, popularne wcześniej zestawy 12-tonowe przestały być atrakcyjnym środkiem transportu na terytorium naszych zachodnich sąsiadów.

Scania „Zawsze na czele”

20,8 litra na setkę - zrobiliśmy to! Zapewne wielu trakerów w to nie uwierzy, ale udało się nam zejść poniżej 21 litrów podczas jazdy próbnej nową Scanią R450.

Z dwoma pojemnymi ładowniami

DAF XF 460 6x2 Low Deck FAR z przyczepą. Producenci ciężarówek i przyczep ostatnio sporo wysiłku wkładają w uzyskanie ładowni o wysokości wewnętrznej 3 m.

MAN TGX 18.440 EfficientLine 2

Oszczędzają, ale nie na kierowcy. MAN wprowadził w roku 2015 na rynek model TGX EfficientLine 2, który ma zapewniać niższy całkowity koszt utrzymania. Oszczędzaniu paliwa służą nowe systemy.

Nowe DAF-y CF i XF-Pure Excellence

Większa DAF-ka wydajności i komfortu. Firma DAF przedstawiła nową generację samochodów ciężarowych CF i XF, o większej wydajności i podwyższonym komforcie kierowcy.

Isuzu D-MAX 4x4

Szybka wywrotka. Sporym popytem cieszą się ostatnio małe ciężarówki z napędem na wszystkie koła. Pikap Isuzu D-MAX 4x4 z wywrotką jest interesującym konkurentem takich pojazdów z napędem terenowym.

Scania P 360, 4x4

Buszująca na bezdrożach. Scania od ubiegłego roku intensyfikuje sprzedaż pojazdów dla energetyki, proponując ciężarówki o sporych możliwościach terenowych, wyposażone w stosowny sprzęt.

MAN TGX 18.500 EfficientLine 3

Po pierwsze – efektywność. MAN TGX EfficientLine 3 jest mocniejszy i zużywa mniej paliwa, niż model EfficientLine 2.

Hyundai H350 2.5 CRDi 170 KM

Rady dla pierwszaka. Hyundai ponownie próbuje zaistnieć w segmencie dostawczym, modelem H350 zaprojektowanym w europejskich pracowniach. Auto pozostawia dobre wrażenie, ale kilka rzeczy już teraz warto w nim poprawić.

Fuso Canter 7C15 HEV Eco Hybrid

Odpłaci się przy dystrybutorze. Fuso Canter Eco Hybrid to jedyny na świecie seryjnie produkowany hybrydowy lekki samochód ciężarowy.

Renault Trucks T High 520 Maxispace

Prawie jak na wczasach. W czasach, kiedy brakuje kierowców, firmy transportowe coraz bardziej skłonne są inwestować w pojazdy zapewniające szoferom wysoki komfort podróżowania i wypoczynku.

Scania P410 z cysterną

Mleko się nie zwarzy. Mleko musi mieć szybki i pewny transport, jak mówią w pewnej polskiej komedii. Jeśli trzeba przewieźć dużą ilość białego płynu i bez problemu dojechać po nie ciasnymi drogami, można wybrać do tego celu m.in. Scanię.