Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

D-Max dokładnie zabudowany

Pikap Isuzu stanowi bardzo dobrą bazę do różnego rodzaju zabudów.

Przedstawiamy egzemplarz z kontenerem, wyposażeniem warsztatowym, bagażnikiem dachowym i pneumatycznymi elementami w tylnym zawieszeniu. Kontenerową zabudowę wykonał Steeler. Może być ona przygotowana wg indywidualnego zapotrzebowania klienta i wykorzystywana w takich branżach jak pogotowie energetyczne, budownictwo, policja, straż pożarna itp. Aluminiowa konstrukcja jest lekka, mocna, trwała, odporna na warunki atmosferyczne, lakierowana farbą proszkową pod kolor nadwozia. Warto zwrócić uwagę na dwie, boczne zwijane rolety. Uchylną klapę unoszą (wysoko!) siłowniki gazowe. Zamki są ze stali nierdzewnej, wewnętrzne oświetlenie składa się z LED-ów. Jest sześć zestawów diod, włącznik z tyłu zabudowy, po lewej stronie (dostępny również po uniesieniu lewej rolety). Istnieje możliwość montażu oświetlenia zewnętrznego.

Kontener może być wyposażony w szeroką gamę półek, przesuwnych szuflad, walizek. W tym przypadku chodzi o wewnętrzną, modułową zabudowę włoskiej firmy Storevan. Tak więc z tyłu mamy długą, wysuwaną szufladę, na której obudowie znajdują się dwie listwy z pasami do mocowania. Z tyłu bocznych segmentów (dostępnych również po uniesieniu rolet) są dwa uchwyty np. na pojemniki. Za roletami, po obu bokach, na samym dole, przewidziano duże przestrzenie z odkładanymi burtami. Wyżej mamy walizki z wieloma pojemnikami każda, łącznie cztery, po dwie na stronę.

Zabudowa nie jest symetryczna, np. lewa ma na samej górze półkę podzieloną na pięć części. Prawa strona została pozbawiona takiej półki, za to znajdziesz tam zdecydowanie więcej szufladek, osiem a nie jedną. Tak czy inaczej, każdy instalator powinien być usatysfakcjonowany możliwościami eleganckiego umieszczenia wszelkich, niezbędnych rzeczy.

Tej samej marki, Storevan, jest bagażnik dachowy Space-Up z funkcją opuszczania go do poziomu ziemi, co zapewnia ergonomiczny i bezpieczny rozładunek towaru, także załadunek. Atestowana ładowność wynosi 60 kg. Żeby bagażnik opuścić, trzeba wpierw go odblokować przy pomocy dwóch „rączek” z tyłu.

 

Ulepszone zawieszenie

Czwarty komponent stanowi pneumatyczne zawieszenie tylnej osi, a ściślej rzecz ujmując, z pneumatycznymi elementami – poduszki powietrzne, kompresor, czujnik wysokości. Czujnik reguluje pracę kompresora dopompowując lub spuszczając powietrze z poduszek, mamy więc automatyczne poziomowanie. Kompresor został zlokalizowany w komorze silnika, na prawym nadkolu. Czasem, podczas pracy turbodiesla na biegu jałowym słychać, jak sprężarka włącza się na kilka, czy kilkanaście sekund. Taki dodatkowy układ poprawia parametry jezdne obciążonego samochodu i co równie ważne, odciąża fabryczne zawieszenie przed skutkami przeładowania.

 

Dwa plus dwa

Wersja EC (extended cab), wydłużona kabina, ma czworo drzwi, ale tylne otwierane pod wiatr. Najpierw należy otworzyć przednie drzwi, potem tylne, zamykanie przebiega odwrotnie. Tak przedstawia się kolejność, dlatego że przednia część tylnych drzwi tworzy zarazem słupek B. D-Max z kabinami EC i pojedynczą występują tylko jako Utility, czyli w postaci typowo roboczej, z nieco zredukowanym wyposażeniem.
„Nieco”, bo obręcze kół są stalowe, a klimatyzacja manualna, ale wysoki poziom bezpieczeństwa zachowano, czego przykładem siedem airbagów: po dwa czołowe, boczne, kurtynowe i kolanowy kierowcy. Miejsca z tyłu jest niewiele, to taka awaryjna możliwość przewiezienia dwóch osób na krótkich dystansach. Tak zresztą jest w każdym pikapie „półtorej kabiny”.

 

Czas podsumować

Ceny netto przekazane przez importera Isuzu – kontener 46.400 zł, zabudowa kontenera 7.800 zł, bagażnik dachowy 10.800 zł, pneumatyka w zawieszeniu 4.980 zł, w sumie 69.980 zł. Do tego auto za 127.950 zł, razem wyjdzie prawie 200 tysięcy, 197.930 zł. Będzie to – o czym nie można zapomnieć – samochód sprawny w terenie, z reduktorem, no i z dobrą, fabryczną gwarancją, 5 lat lub 100 tys. km. Uzupełnia ją gwarancja 5 lat na powłokę lakierniczą, 12 lat na perforacją karoserii. Przeglądy są co 20 tys. km, względnie co rok. Importer proponuje też pakiety serwisowe, Isuzu Care.

 

T&M nr 10/2023

Tekst: Jacek Dobkowski

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE