Peugeot 3008, czyli Samochód Roku

Miano europejskiego Samochodu Roku 2017, nadane przez motoryzacyjnych dziennikarzy, zobowiązuje. Sprawdzamy, czym „3008” może przypodobać się podczas codziennej eksploatacji.

Czytaj więcej...

Hyundai Genesis, forpoczta nowej marki

Samochód jest tak bogato wyposażony, że nie ma opcji, możesz wybrać kolor skóry i lakieru. Nazywa się Hyundai Genesis, ale na innych rynkach jest już oferowana samodzielna marka Genesis, pierwszy model to G90.

Czytaj więcej...

Smart Fortwo, miłość wymaga ofiary

Miłość wymaga ofiary, ten wojenny slogan przemykał mi przez głowę, gdy zmagałem się ze specyficznymi cechami małego Smarta. To bardzo oryginalne auto. Dwumiejscowe, ze stalowym szkieletem nadwozia tridion, bo reszta karoserii jest plastikowa, z silnikiem z tyłu i tylnym napędem.

Czytaj więcej...

Renault Kadjar, do spółki z Nissanem

Kadjar zajął w gamie Renault miejsce Koleosa, ale w przeciwieństwie do tego modelu, napęd obu osi stanowi prawdziwą rzadkość. Na polskim rynku 4x4 jest oferowane tylko w połączeniu ze 130-konnym turbodieslem 1.6 dCi.

Czytaj więcej...

Honda CR-V, czyli SUV w stylu minivana

Czwarta generacja CR-V jest klasyfikowana jako SUV, ale pod względem funkcjonalności niewiele jej brakuje do minivana. Hondę CR-V po delikatnym liftingu z 2015 roku najłatwiej rozpoznasz po prostokątnych światłach przeciwmgielnych (były okrągłe), oraz zmienionej atrapie chłodnicy.

Czytaj więcej...

Renault Captur, nie tylko uroda

Captur, oparty na Clio IV, jest bez wątpienia jednym z najładniejszych Renault, nic nie ujmując innym modelom. W czasie testu szukaliśmy jednak innych zalet, ukrytych pod atrakcyjną powierzchownością.

Czytaj więcej...

Nissan Qashqai, napęd który polubisz

Muszę przyznać się, że Nissan Qashqai przekonał mnie do napędu 4x4 typowego dla SUV-ów i crossoverów, czyli stałego na przód z automatycznie dołączanym i odłączanym tyłem.

Czytaj więcej...

Hyundai Tucson, bogaty Tour

Hyundai wraca do nazwy „Tucson” na kompaktowego SUV-a. I bardzo dobrze, przyjemniej to brzmi niż „ix35”. Na naszym rynku, na początek jest oferowana bogato wyposażona wersja Tour de Pologne.

Czytaj więcej...

Seat Leon, z belką też można

Jeśli uważasz, że auta z belką skrętną w tylnym zawieszeniu muszą prowadzić się tak sobie, przejedź się Leonem FR z silnikiem 1.4 TSI (150 KM). Przekonasz się, jak ten model jest sprawny w ruchu.

Czytaj więcej...

Volvo S60 T6, auto dające przyjemność

Jeśli osobowe Volvo kojarzy ci się z niemrawym „dziadkowozem” dla kierowcy bez temperamentu, zmienisz zdanie po przejażdżce S60 ze sportowym zawieszeniem. Zdziwisz się, ile ta marka może przynieść przyjemności z jazdy. No tak, 306 koni, ale to Volvo, więc po co taka moc?

Czytaj więcej...

Mitsubishi Outlander PHEV

Hybryda, która pomaga zachować prawo jazdy. Outlander PHEV sprawdza się znakomicie, gdy musisz zwolnić przed miejscowością, aby policjanci nie zabrali ci prawa jazdy za 100 km/h na początku tejże miejscowości. Wybierasz tryb pracy układu napędowego B5 i zdejmujesz nogę z gazu.

Czytaj więcej...

Citroen C4, przede wszystkim oszczędny

Na widok Citroena C4 nikomu nie opadnie szczęka z wrażenia, nie wyrwie się okrzyk „wow”, ani innego tego rodzaju komplementy. Jednak szybko poznasz dobre strony tego modelu.

Czytaj więcej...

Ford Fiesta – jeździ świetnie

W segmencie B tylko jedno auto, Mini, może równać się z Fordem Fiestą pod względem lekkości prowadzenia i radości z jazdy. 

Czytaj więcej...

SsangYongRextonW,prawdziwa terenówka

Rexton jest zrobiony według zupełnie innego przepisu niż większość samochodów terenowych i SUV-ów. Ma ramę, stały napęd na tył, dołączany na sztywno napęd na przód.

Czytaj więcej...

Sportage, przyjemne niespodzianki

Sportage to model Kii najczęściej kupowany w polskich salonach. I słusznie, bo to SUV naprawdę dopracowany, z mnóstwem zalet i nielicznymi wadami.

Czytaj więcej...

BMW 116i, raczej do miasta

Co to się porobiło! Do seryjnego wozu prestiżowej marki, BMW, włożono silnik trzycylindrowy. Niestety, benzyniak 1.5 o mocy 109 koni sprawdza się raczej w mieście.

Czytaj więcej...