Renault Espace, nie tylko uroda

Espace w piątej generacji zmienił się z vana w crossovera, czyli w takie połączenie kilku rodzajów aut. Taka teraz moda. Najważniejsze, że jest ładny i pojemny. 

Czytaj więcej...

VW Golf VII Alltrack, zamiast SUV-a

Alltrack to Golf Variant, czyli kombi, z podwyższonym zawieszeniem i napędem na wszystkie koła 4Motion. Z turbodieslem 2.0 TDI 184 KM wręcz zaskakująco szybki. Nie każdemu muszą podobać się SUV-y.

Czytaj więcej...

Renault Koleos, skrzynia nie jest zła

Initiale Paris, najbogatsza wersja Koleosa drugiej generacji występuje wyłącznie z turbodieslem 2.0 dCi 175 KM i automatyczną, pasową przekładnią X-Tronic.

Czytaj więcej...

Citroen Jumper, zabudowa na wózek

Nowością w ofercie Citroena jest Jumper z zabudową do przewozu niepełnosprawnych przygotowaną przez Carpol. Adaptacja dotyczy furgonu bez przeszklenia o dmc 3,5 tony L3H2, albo L4H2, oba z rozstawem osi 4.035 mm. Egzemplarz testowy był krótszy, czyli L3H2.

Czytaj więcej...

Mitsubishi L200, pikap wszechstronny

Wśród pikapów z polskich salonów Mitsubishi L200 wyróżnia się skutecznym, zaawansowanym układem napędowym dającym kierowcy wiele możliwości, nie tylko w terenie. Układ Super Select 4WD-II pozwala na jazdę non stop z napędem obu osi, bo ma centralny mechanizm różnicowy.

Czytaj więcej...

Jeep Wrangler, jak dobrze że jest

Auto jedyne w swoim rodzaju. O niepowtarzalnej, niepodrabialnej sylwetce, znakomite w terenie zwłaszcza w testowanej wersji Rubicon, a z benzyniakiem 3.6 V6 zaskakująco szybkie. Wrangler jest tak inny od innych samochodów poruszających się po polskich drogach, że od razu chwyta ze serce.

Czytaj więcej...

Mercedes E, komfort na całego

Klasa E stoi bardzo wysoko w hierarchii osobowych Mercedesów, wyżej znajduje się tylko S. I nawet z czterocylindrowym turbodieslem gwarantuje szybkie poruszanie się po drodze. Ktoś wzruszy ramionami, tylko cztery „gary” i tylko dwa litry.

Czytaj więcej...

Abarth 595 C, mała błyskawica

Mały Abarth to bez wątpienia najbardziej emocjonujący samochód seryjnie produkowany w Polsce. Powstaje w Tychach na Górnym Śląsku, razem ze swym pierwowzorem, Fiatem 500.

Czytaj więcej...

Kia Sportage, w dobrej formie

Czwarta generacja SUV-a Sportage to auto dopracowane, dobrze wykonane  (fabryka w Słowacji, Żylina), w którym z trudem znajdujesz wady, zwłaszcza te istotne.  

Czytaj więcej...

Mazda 3, nieco pod prąd

Mazda 3 korzysta z technologii Skyactiv, czyli z nowoczesnych, wydajnych podzespołów, nie zawsze oferujących identyczne rozwiązania jak w innych markach.

Czytaj więcej...

Honda CR-V, czyli SUV w stylu minivana

Czwarta generacja CR-V jest klasyfikowana jako SUV, ale pod względem funkcjonalności niewiele jej brakuje do minivana.

Czytaj więcej...

Isuzu D-Max-Z nowym sercem

Pikap Isuzu D-Max po liftingu różni się przede wszystkim silnikiem. Zamiast 2.5 mamy pojemność 1.9, ale moc nie zmieniła się, nadal 163 koni i tak samo dobry pozostał animusz do pracy.

Czytaj więcej...

Citroen Jumpy, pojemny i oszczędny

Jumpy III jest jednym z czterech dostawczaków Citroena, większym od Nemo i Berlingo, mniejszym od Jumpera. Jego techniczne rodzeństwo to Peugeot Expert oraz Toyota ProAce.

Czytaj więcej...

Peugeot Traveller, ciekawe odkrywanie

Czy samochód będący osobową mutacją dostawczaka (Experta), może zainteresować pasjonata czterech kółek? Powątpiewałem, ale okazało się, że może.Pierwsze odkrycie, zaraz po wejściu, to zupełnie nietypowa dźwignia…

Czytaj więcej...

Toyota Auris, hybryda do niej pasuje

Koncern Toyota zdobył bardzo duże doświadczenie w hybrydach, sprzedał na świecie ponad 10 mln takich aut. W Polsce na razie ponad 20 tys., w czym coraz większy udział ma Auris 1.8 Hybrid.

Czytaj więcej...

Peugeot 3008, czyli Samochód Roku

Miano europejskiego Samochodu Roku 2017, nadane przez motoryzacyjnych dziennikarzy, zobowiązuje. Sprawdzamy, czym „3008” może przypodobać się podczas codziennej eksploatacji.

Czytaj więcej...

Seat Leon, z belką też można

Jeśli uważasz, że auta z belką skrętną w tylnym zawieszeniu muszą prowadzić się tak sobie, przejedź się Leonem FR z silnikiem 1.4 TSI (150 KM). Przekonasz się, jak ten model jest sprawny w ruchu.

Czytaj więcej...

Ford Fiesta – jeździ świetnie

W segmencie B tylko jedno auto, Mini, może równać się z Fordem Fiestą pod względem lekkości prowadzenia i radości z jazdy. 

Czytaj więcej...

Hyundai Genesis, forpoczta nowej marki

Samochód jest tak bogato wyposażony, że nie ma opcji, możesz wybrać kolor skóry i lakieru. Nazywa się Hyundai Genesis, ale na innych rynkach jest już oferowana samodzielna marka Genesis, pierwszy model to G90.

Czytaj więcej...

Renault Captur, nie tylko uroda

Captur, oparty na Clio IV, jest bez wątpienia jednym z najładniejszych Renault, nic nie ujmując innym modelom. W czasie testu szukaliśmy jednak innych zalet, ukrytych pod atrakcyjną powierzchownością.

Czytaj więcej...

Volvo S60 T6, auto dające przyjemność

Jeśli osobowe Volvo kojarzy ci się z niemrawym „dziadkowozem” dla kierowcy bez temperamentu, zmienisz zdanie po przejażdżce S60 ze sportowym zawieszeniem. Zdziwisz się, ile ta marka może przynieść przyjemności z jazdy. No tak, 306 koni, ale to Volvo, więc po co taka moc?

Czytaj więcej...

SsangYongRextonW,prawdziwa terenówka

Rexton jest zrobiony według zupełnie innego przepisu niż większość samochodów terenowych i SUV-ów. Ma ramę, stały napęd na tył, dołączany na sztywno napęd na przód.

Czytaj więcej...

Smart Fortwo, miłość wymaga ofiary

Miłość wymaga ofiary, ten wojenny slogan przemykał mi przez głowę, gdy zmagałem się ze specyficznymi cechami małego Smarta. To bardzo oryginalne auto. Dwumiejscowe, ze stalowym szkieletem nadwozia tridion, bo reszta karoserii jest plastikowa, z silnikiem z tyłu i tylnym napędem.

Czytaj więcej...

Nissan Qashqai, napęd który polubisz

Muszę przyznać się, że Nissan Qashqai przekonał mnie do napędu 4x4 typowego dla SUV-ów i crossoverów, czyli stałego na przód z automatycznie dołączanym i odłączanym tyłem.

Czytaj więcej...