Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banery

Onturtle 1150x150

loga na www miedzy banery

Mecalac 10 2023 750 x 200loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Hengst maj

Renault Master, piwoplan

Piwoplan na bazie Mastera to pojazd do przewozu nie tylko różnych napojów, także materiałów budowlanych, czy paszy dla zwierząt.

Zabudowa przygotowana przez Plandex umożliwia łatwy boczny załadunek i rozładunek dzięki przesuwanej plandece z obu stron pojazdu i rezygnacji z burt. Jej wewnętrzne wymiary to 4,2 m na 2,2 m oraz na 2,2 m. Gdy przemnożymy to przez siebie, otrzymamy ponad 20 m sześc. Przy ładowności testowego egzemplarza 890 kg przeznaczenie wydaje się oczywiste – towar zajmujący dużo przestrzeni, o stosunkowo skromnym ciężarze właściwym. No i jak na trzyipółtonówkę zewnętrzne gabaryty samochodu mogą budzić respekt, długość prawie 7 m, wysokość aż 3,2 m. Dodajmy, że możliwości holowania przyczepy są nie do pogardzenia, bez hamulców 750 kg, z hamulcami 2.500 kg. Przednia ściana zabudowy została wykonana z płyty typu plywood, natomiast tylną tworzą dwuskrzydłowe drzwi kontenerowe, bardzo łatwo otwierane i zamykane. Ta sama pozytywna uwaga dotyczy plandeki. Plandeka to materiał PVC zamontowany na specjalnej, przesuwnej konstrukcji. Uchwyty do przesuwania znajdują się zarówno z przodu, za szoferką, jak i z tyłu, łącznie cztery. Mocowanie plandeki oceniam jako bardzo solidne. Przejechałem tym Masterem ok. 1.500 km i wiele razy zauważyłem, że w innych samochodach z podobnymi zabudowami plandeki falują znacznie bardziej. Dach zabudowy jest z laminatu, półprzezroczysty. Na podłodze leży wodoodporna sklejka antypoślizgowa. 10 wysuwanych uchwytów pasów transportowych ukryto w obrysie zabudowy, po bokach podłogi. Na przedniej ścianie, od wewnątrz nie sposób przeoczyć napisu: „Do zabezpieczenia ładunku używaj pasów i uchwytów do mocowania w podłodze”.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Przy pilocie do samochodu wiszą trzy mniejsze kluczyki: do tylnych drzwi, do plandeki oraz do skrzynki narzędziowej umiejscowionej z prawej strony, między osiami. Ważniejsza różnica pomiędzy „zwykłym” Masterem furgonem a tym dotyczy prędkości jazdy. Z powodu dużego, czołowego oporu realna prędkość jazdy oscyluje między 80 km/h a 100 km/h, niezależnie od kategorii drogi. Spalanie oleju napędowego na każde 100 km trasy wynosi od 12,2 do 13,5 l, zauważyłem że auto z taką zabudową nie lubi zwłaszcza czołowego wiatru. W trakcie nocnej podróży sprawdza się automatyczne przełączanie między światłami mijania i drogowymi, następuje w takich momentach, że nikogo się nie oślepia. Gwarancja na zabudowę jest 2-letnia, więc taka sama jak na auto bazowe. Warunek jej utrzymania to przeglądy w siedzibie firmy Plandex w Stęszewie pod Poznaniem między 5. i 6. miesiącem oraz między 14. i 15. miesiącem użytkowania samochodu.

 5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Renault Master Podwozie FWD L3 2.3 dCi 165 Pack Clim, dwudrzwiowe, trzymiejscowe podwozie, rozstaw osi 4332 mm, wymiary z zabudową: długość 6850 mm, szerokość 2350 mm, wysokość 3200 mm, napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, dwie turbosprężarki, 2299 ccm, 165 KM przy 3500 obr./min, średnie spalanie w cyklu WLTP 13,1 l/100 km, cena obecnie oferowanej wersji Extra 125.450 zł netto (154.303 zł brutto), cena z zabudową ponad.155.000 zł netto.

 

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE