Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banery

Onturtle 1150x150

loga na www miedzy banery

Mecalac 10 2023 750 x 200loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Hengst maj

SsangYong Musso Grand, ten grill!

Pikap Musso, po modernizacji z 2021 roku, wyróżnia się niesamowicie dużą atrapą chłodnicy. „Grand” to oznaczenie dłuższej wersji, o większej przestrzeni ładunkowej.

Od kilku już lat wyraziste przednie części karoserii, zwłaszcza tzw. grill, stały się modne, w różnych segmentach. W przypadku pikapa SsangYonga zmiana okazała się wręcz radykalna. Na pewno odnowiony model rzuca się w oczy. Przód jest wspólny dla obu wersji nadwoziowych – krótszej Musso i dłuższej Musso Grand. Różnica wynosi 310 mm na rzecz Musso Grand (5405 do 5095), składa się na nią zarówno rozstaw osi 110 mm (3210 do 3100) jak i tylny zwis 200 mm (1305 do 1105). W efekcie skrzynia ładunkowa Granda oferuje aż 1262 l. Tak jak przed liftingiem sprzed dwóch lat napęd 4x4 to nadal tył z przodem dołączanym na sztywno, czyli mamy do czynienia z układem zdecydowanie na teren, którego lepiej nie używać na przyczepnych nawierzchniach, typu suchy asfalt. Niektóre inne pikapy wcale nie są pod tym względem lepsze, np. Toyota Hilux czy Isuzu D-Max. Trzeba przy okazji zauważyć, że polski rynek w tej kategorii skurczył się, zjechały z niego tak niegdyś popularne Mitsubishi L200 (czekamy na nowa generację) i Nissan Navara. Patrząc z drugiej strony, powstało więcej rynkowej przestrzeni dla SsangYonga. Do sterowania napędem, tak jak przed liftingiem, masz pokrętło na środkowym tunelu. Pomiędzy 2H a 4H, czyli między tyłem a 4x4, możesz żonglować na postoju albo do 70 km/h. Mając 4H nie przekraczaj 80 km/h. Reduktor (4L) włączasz z 2H lub 4H, tylko na zatrzymanym aucie, z dźwignią biegów na N.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Uważaj przy zamawianiu wersji z automatem (6-biegowym). Cennik został tak skonstruowany, że seryjnie dostajesz z automatem napęd tylny. Aby cieszyć się napędzaniem obu osi dokładasz 7 tys. zł netto. Bo seryjnie 4x4 masz z…manualną, 6-biegową przekładnią. Ciekawostką jest ręczna zmiana w automacie, za pomocą wypustki z lewej strony dźwigni w podłodze. Zaznaczmy, że w razie potrzeby, np. zagapienia się prowadzącego, skrzynia pracująca na manualu sama przerzuci i w górę, i w dół. Zaznaczmy, że egzemplarz widoczny na zdjęciach był w innej specyfikacji niż obowiązująca na polskim rynku. Najbliżej mu było do najwyższej wersji Sapphire, choć nie miał np. tapicerki ze sztucznej skóry TPU (thermoplastic urethane), tylko materiałową.

Gwarancja trwa 5 lat lub do 100 tys. km, antykorozyjna 6 lat – ta bez limitu przebiegu. Fabryczne wyposażenie audio podlega 3-letniej gwarancji, do 100 tys. km. Przeglądy producent zaleca co 15 tys. km, względnie co rok.

 5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

SsangYong Musso Grand 2.2 e-XDi Quartz, czterodrzwiowy, pięciomiejscowy pikap, długość 5405 mm, szerokość 1950 mm, wysokość 1855 mm, bagażnik 1262 l (objętość paki), napęd na tył, z automatem opcjonalny 4x4, (stały na tył, dołączany na sztywno na przód, reduktor), czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 2157 ccm, 202 KM przy 3800 obr./min,, maksymalnie 186,5 km/h (z automatem 183,3 km/h), od 0 do 100 km/h brak danych, średnie spalanie 9,0-9,2 l/100 km, cena wersji Sapphire automat 162.990 zł netto (200.478 zł brutto), z 4x4 169.990 zł netto (209.088 zł brutto).

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE