Rynek
Problemy przewoźników
Dlaczego brakuje 100 tysięcy kierowców? Polskim firmom transportowym coraz dotkliwiej doskwiera brak kierowców.
Przybywa pojazdów użytkowych
Rekordowa liczba rejestracji.W 2016 roku zarejestrowano w Polsce rekordową liczbę 28.615 nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t – wynika ze wstępnych analiz Polskiego Związku Motoryzacyjnego na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów.
LPG w ciężarówkach
Na razie to wyjątek. O ile LPG w samochodach osobowych zasilanych benzyną jest w Polsce bardzo popularne, o tyle dopiero raczkuje w dostawczych i ciężarowych, czyli w dieslach.
W pełni elektryczny, nowy Fuso eCanter
Fuso Canter E-CELL zmienił się w Fuso eCantera: nowa nazwa oznacza trzecią generację pierwszego na świecie lekkiego samochodu ciężarowego z napędem czysto elektrycznym i stanowi w krótkiej serii ważny krok na drodze ku produkcji seryjnej.
Scania
Na fali wznoszącej. Rynek wzrasta – stwierdził Tomasz Cwalina, dyrektor sprzedaży samochodów ciężarowych Scania Polska, podczas dorocznej konferencji prasowej 9 grudnia.
Pojazdy CNG i LNG
Powoli przekonujemy się do gazu. Pojazdy zasilane gazem ziemnym, to w pewnych warunkach ekonomicznie opłacalna alternatywa wobec diesli, pozwalająca na ograniczenie emisji hałasu i zanieczyszczeń.
Mercedes-Benz Urban eTruck
Lokalnie bezemisyjna i cicha ciężarówka dystrybucyjna. Mercedes-Benz zaprezentował podczas tegorocznych targów pojazdów użytkowych w Hanowerze elektryczną ciężarówkę Urban eTruck.
Komentarze przedstawicieli producentów
To był dobry rok. Według Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w ciągu 11 miesięcy bieżącego roku zarejestrowano w Polsce 24.233 nowe samochody ciężarowe (DMC powyżej 3,5 t), czyli o 19,9 proc. więcej niż w tym samym okresie 2015 r.
Rozwiązania Boscha
Studium koncepcyjne VisionX i koncepcja platooningu. Bosch pracuje nad technologiami, które odciążą kierowców samochodów ciężarowych.
IVECO Z TRUCK
Pojazd z ludzką twarzą. IVECO zaprezentowało na tegorocznych targach IAA w Hanowerze Z TRUCK – koncepcyjny pojazd ciężarowy do przewozów długodystansowych, o praktycznie zerowej emisji CO2.