W dniu 19.08 na terenach Stadionu Olimpijskiego we Wrocławiu odbyły się pokazy najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa montowanych w autobusach miejskich Mercedes-Benz.
Solaris już teraz jest bardzo zaangażowany w elektromobilność, która w przypadku producenta miejskich autobusów wydaje się sensownym pomysłem na przyszłość.
W marcu 2020 roku niemiecki przewoźnik Regionalverkehr Köln GmbH (RVK) wybrał w przetargu firmę Solaris Bus & Coach na dostawcę 15 nowoczesnych autobusów Solaris Urbino 12 hydrogen.
Mimo kryzysu w branży autokarowej, wywołanego przez pandemię, firma Volvo Buses pokazała na początku lutego nowy, dwupokładowy model 9700 DD, czyli Double Decker.
Premiera pierwszego elektrycznego Solarisa miała miejsce już w 2011 r. a w kilka lat później Urbino 12 electric zdobył tytuł „Bus of the Year 2017” jako pierwszy w historii pojazd bateryjny.
Volvo Buses otrzymało kolejne duże zamówienie – tym razem z Brukseli – na 128 autobusów hybrydowych. Zamawiającym jest STIB-MIVB, operator transportu publicznego w stolicy Belgii.
Lublin w dalszym ciągu pokazuje, jak istotne jest inwestowanie w rozwój floty beze misyjnych pojazdów. Miejski przewoźnik zamówił łącznie 12 autobusów Solaris Urbino 12 electric.
Według wstępnych analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów w 2017 roku zarejestrowano w Polsce 2.293 nowe autobusy.
16 stycznia MPK SA w Krakowie podpisało z konsorcjum firm Solaris Bus & Coach SA i Stadler Polska Sp. z o.o. umowę ramową wraz z umową realizacyjną pierwszej części zamówienia obejmującej dostawę 35 tramwajów.
Artur Szewernoha, członek zarządu ds. finansowych fabryki MAN Bus, zwyciężył w kategorii „CEO Roku” za doskonałość w zarządzaniu i kierowaniu przedsiębiorstwem, w prestiżowym konkursie Fabryka Roku.