Mercedes Vito, sprawny czterołap

Vito może występować w wielu wersjach, również jako dynamiczny, ośmioosobowy minibus, ze 190-konnym turbodieslem i stałym napędem wszystkich kół. Vito Tourer to coś pośredniego między Vito a klasą V. Wszystkie trzy wymienione auta bazują na Vito.

Czytaj więcej...

Jeep Grand Cherokee, SRT

Niesamowite auto! Jego charakter określa już silnik, o bardzo dużej pojemności 6.4, widlasta, benzynowa ósemka rozwijająca 468 koni. Huk wydechu podczas postoju na wolnych obrotach, a potem basowe dudnienie w trakcie przyspieszania pamięta się długo.

Czytaj więcej...

VW Passat GTE, hybryda z kablem

GTE w nazwie Passata oznacza hybrydę z silnikiem benzynowym i silnikiem elektrycznym oraz możliwością ładowania akumulatora trakcyjnego z gniazdka.

Czytaj więcej...

Renault Grand Scenic, w 3 rzędach

Scenic dał początek kompaktowym minvanom, choć w 1996 roku mało kto w innych koncernach wierzył w sukces takiego pomysłu. Czwarta generacja to auto funkcjonalne, jako Grand siedmiomiejscowe. 

Czytaj więcej...

Peugeot 3008, żwawy diesel

Peugeot był kiedyś drugą europejską marka, po Mercedesie, która wprowadziła do seryjnego, osobowego auta silnik wysokoprężny. W 3008 diesel może mieć 120, 150, albo 180 koni.

Czytaj więcej...

Peugeot 3008, czyli Samochód Roku

Miano europejskiego Samochodu Roku 2017, nadane przez motoryzacyjnych dziennikarzy, zobowiązuje. Sprawdzamy, czym „3008” może przypodobać się podczas codziennej eksploatacji.

Czytaj więcej...

Renault Espace, nie tylko uroda

Espace w piątej generacji zmienił się z vana w crossovera, czyli w takie połączenie kilku rodzajów aut. Taka teraz moda. Najważniejsze, że jest ładny i pojemny. 

Czytaj więcej...

VW Golf VII Alltrack, zamiast SUV-a

Alltrack to Golf Variant, czyli kombi, z podwyższonym zawieszeniem i napędem na wszystkie koła 4Motion. Z turbodieslem 2.0 TDI 184 KM wręcz zaskakująco szybki. Nie każdemu muszą podobać się SUV-y.

Czytaj więcej...

Renault Koleos, skrzynia nie jest zła

Initiale Paris, najbogatsza wersja Koleosa drugiej generacji występuje wyłącznie z turbodieslem 2.0 dCi 175 KM i automatyczną, pasową przekładnią X-Tronic.

Czytaj więcej...

Citroen Jumper, zabudowa na wózek

Nowością w ofercie Citroena jest Jumper z zabudową do przewozu niepełnosprawnych przygotowaną przez Carpol. Adaptacja dotyczy furgonu bez przeszklenia o dmc 3,5 tony L3H2, albo L4H2, oba z rozstawem osi 4.035 mm. Egzemplarz testowy był krótszy, czyli L3H2.

Czytaj więcej...

Mitsubishi L200, pikap wszechstronny

Wśród pikapów z polskich salonów Mitsubishi L200 wyróżnia się skutecznym, zaawansowanym układem napędowym dającym kierowcy wiele możliwości, nie tylko w terenie. Układ Super Select 4WD-II pozwala na jazdę non stop z napędem obu osi, bo ma centralny mechanizm różnicowy.

Czytaj więcej...

Jeep Wrangler, jak dobrze że jest

Auto jedyne w swoim rodzaju. O niepowtarzalnej, niepodrabialnej sylwetce, znakomite w terenie zwłaszcza w testowanej wersji Rubicon, a z benzyniakiem 3.6 V6 zaskakująco szybkie. Wrangler jest tak inny od innych samochodów poruszających się po polskich drogach, że od razu chwyta ze serce.

Czytaj więcej...

Mercedes E, komfort na całego

Klasa E stoi bardzo wysoko w hierarchii osobowych Mercedesów, wyżej znajduje się tylko S. I nawet z czterocylindrowym turbodieslem gwarantuje szybkie poruszanie się po drodze. Ktoś wzruszy ramionami, tylko cztery „gary” i tylko dwa litry.

Czytaj więcej...

Abarth 595 C, mała błyskawica

Mały Abarth to bez wątpienia najbardziej emocjonujący samochód seryjnie produkowany w Polsce. Powstaje w Tychach na Górnym Śląsku, razem ze swym pierwowzorem, Fiatem 500.

Czytaj więcej...

Kia Sportage, w dobrej formie

Czwarta generacja SUV-a Sportage to auto dopracowane, dobrze wykonane  (fabryka w Słowacji, Żylina), w którym z trudem znajdujesz wady, zwłaszcza te istotne.  

Czytaj więcej...

Mazda 3, nieco pod prąd

Mazda 3 korzysta z technologii Skyactiv, czyli z nowoczesnych, wydajnych podzespołów, nie zawsze oferujących identyczne rozwiązania jak w innych markach.

Czytaj więcej...