Wywrotki dla firmy Goltrans
Goltrans odebrał dziesięć wywrotek wyprodukowanych przez Meiller Polska na podwoziach MAN TGS 41.480 8x8 BB CH.
To połowa kontraktu obejmującego łącznie dwadzieścia zestawów. Uroczystość przekazania odbyła się 18 sierpnia w MAN Truck Service Bury w Lublinie.
Goltrans to firma transportowa z siedzibą w Strzeszkowicach Dużych w gminie Niedrzwica Duża na Lubelszczyźnie. Specjalizuje się w budownictwie drogowym, transporcie kruszyw, a także obsłudze inwestycji infrastrukturalnych. Goltrans posiada w swej flocie już pięćdziesiąt pojazdów marki MAN. Najnowszy nabytek to wywrotki tylnozsypowe z zabudową Maxtreme marki Meiller Kipper.
Dostarczone auta bazują na podwoziach MAN TGS 41.480 8x8 BB CH. Napędzane są fabrycznymi jednostkami MAN-a (Euro 6) generującymi moc maksymalną 353 kW /480 KM. Prędkość jest ograniczona elektronicznie i wynosi 90 km/h. Główny rozstaw osi to 2.980 mm, rozstaw między osiami przednimi wynosi 1.795 mm, a między osiami tylnymi 1.400 mm. Zwis tylny ma 800 mm długości. Dopuszczalna techniczna całkowita masa to 44 t.
Zabudowę stanowią wywrotki tylnozsypowe Maxtreme. – Łączą dużą objętość z optymalną masą własną. Nasze zabudowy są przeznaczone do zastosowań w najtrudniejszych warunkach. Są zoptymalizowane pod kątem zużycia – podkreśla dostawca dodając, że za relatywnie dużą prędkość wywrotu i opuszczania odpowiada oryginalna hydraulika Meiller, a duży kąt przechyłu wywrotki ułatwia rozładunek materiału.

Przekazane pojazdy mają zabudowy serii P, z półokrągłym kształtem skrzyni. Pojazdy przeznaczono do zastosowania w trudnych warunkach. Wersja P436, bo o niej mowa, ma objętość 18,8 m sześc.. Skrzynia ładunkowa jest trzyczęściowa. Półokrągłą skrzynię wykonano z trudnościeralnej stali (450 HB). Podłoga ma 8 mm grubości, ściany boczne 5 mm. Burty boczne mają solidne obrzeże górne. Ukośna ściana przednia ułatwia zsyp materiału. Podwyższono ją o 150 mm. Zastosowano nożycowy stabilizator. Producent zwraca uwagę również na budowę ramy pomocniczej, spawanej, wykonanej ze stali drobnoziarnistej o wysokiej wytrzymałości z podłużnicami w zamkniętej konstrukcji skrzyniowej i tylnym wzmocnieniem krzyżowym. Długość nominalna skrzyni ładunkowej to 5,9 m, szerokość 2,3 m.
T&M nr 9/2025
Tekst: Michał Jurczak


















Add comment