Specjaliści od kontenerów

Fliegl to jeden z liderów rynku naczep i przyczep. Firma ma w swej ofercie m.in. pojazdy do transportu kontenerów wymiennych.

Przyczepy BDF występują w wersjach: na obrotnicy, tandem, tridem.Dodatkowo, wśród propozycji jest jednoosiowa naczepa (SES Single).

Pojazdy Fliegl mają opinię funkcjonalnych i solidnych, a tym samym trwałych oraz zapewniających komfort eksploatacji. Należą do nich pojazdy do transportu nadwozi wymiennych (BDF; ang. swap body system).

Rama jest stalowa. Podwozia budowane są na zawieszeniu pneumatycznym z zaworami do poziomowania. (wysokość podnoszenia i opuszczania zależny od specyfikacji technicznej konkretnej wersji pojazdu). Osie na zawieszeniu pneumatycznym i z hamulcami tarczowymi pochodzą od renomowanych producentów SAF/BPW. W dwuobwodowym układzie hamulcowym instalowany jest m.in. system stabilizacji, mający wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Przemyślana, modułowa konstrukcja pojazdów wpływa na bezpieczną i szybką obsługę.

 

Przyczepy, do wyboru

Pierwszą z szerokiej gamy pojazdów stanowią przyczepy BDF na obrotnicy. Wysokość załadunku wynosi od 980 mm do 1320 mm, wysokość podnoszenia przyczepy od 900 do 1380 mm, pozycja do jazdy to przedział od 980 mm do 1260 mm.

Znaczącą grupę stanowią przyczepy BDF w wariancie tandem oraz tridem. Wysokość załadunku: od 880 mm do 1320 mm. Pozycja do jazdy wysokość: 870 -1260mm. System dolnego sprzęgu przyczepy w wersji tandem i tridem pozwala przewozić kontenery wymienne o długości 7,82 m. Opcjonalnie stosowany jest dyszel o regulowanej długości. Fliegl jest jedynym producentem, który oferuje swoje tandemowe przyczepy wymienne z opcjonalnym dyszlem o regulowanej długości. Takie rozwiązanie daje wiele wymiernych korzyści, zarówno jeśli chodzi o ekonomikę, jak i o wygodę eksploatacji pojazdu. Opcjonalnie w przyczepie zamontować można windę załadunkową lub wsporniki do przewożonego wózka widłowego.

 

SES Single na siodło

Naczepa Fliegl SES Single to kompaktowa, elastyczna naczepa do transportu nadwozi wymiennych. Adresowana jest do przewozu pojedynczego BDF-a lub ewentualnie pojedynczego, 20-stopowego kontenera. Dzięki swojej specjalnej konstrukcji jest zwrotna i łatwo nią manewrować. Dzięki tym walorom można nią dotrzeć do dość trudno dostępnych miejsc, z jakimi mamy nierzadko do czynienia w ruchu lokalnym, miejskim i wahadłowym. Umożliwia wykorzystanie ciągnika siodłowego, który oprócz konwencjonalnych naczep może teraz przewozić nadwozia wymienne o długości 7,45 m i 7,82 m, a nawet kontenery 20-calowe.

Naczepa jest relatywnie krotka i łatwa w manewrowaniu. Konstrukcja ta mierzy zaledwie 8,13 m długości, w waży relatywnie niewiele, bo 1840 kg. Z racji wyposażenia w 10-tonową oś. Nie jest to naczepa stworzona z myślą o bardzo ciężkich ładunkach (pozwala transportować niemal wszystkie lekkie nadwozia wymienne). Pojazdy są zatem alternatywą np. dla typowo miejskich ciężarówek z zabudowami (można realizować miejskie przewozy uniwersalnym ciągnikiem). Praca zestawu może też być bardzo efektywna, dzięki zdejmowaniu nadwozi na czas realizacji za- i rozładunku. Podobnie jak ma to miejsce w przypadku przyczep, rolki prowadzące dla kontenera można w razie potrzeby zdemontować. Na poprawę komfortu eksploatacji wpływa zastosowanie 24-tonowych, dwubiegowych nóg podporowych. Rama dostępna jest w wersji ocynkowanej lub malowanej.

 

T&M nr 6/2022

Tekst: Michał Jurczak

Add comment

Security code Refresh

              Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE