ULTOR FUEL ECONOMY 5W-30

Współczesne wyzwania w konstrukcji i eksploatacji silników do pojazdów ciężarowych wymagają zastosowania najnowszych generacji środków smarowych, aby zapewnić optymalną wydajność i trwałość silnika.
Zachodzące w ostatnich latach zmiany na rynku motoryzacyjnym doprowadziły do opracowania nowych technologii środków smarowych, zaprojektowanych do pracy w pojazdach z najnowszymi systemami oczyszczania spalin, zapewniając jednocześnie coraz większą trwałość i oszczędność paliwa. Wybór odpowiedniego oleju w danej klasie lepkości dla samochodów ciężarowych zależy przede wszystkim od specyfikacji producenta pojazdu oraz warunków eksploatacji. Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych zapewnia nie tylko doskonałą ochronę silnika, ale także szereg korzyści ekonomicznych w postaci ograniczonego zużycia paliwa oraz dłuższych okresów międzyserwisowych. Technologie oparte na zaawansowanych dodatkach uszlachetniających nie tylko stabilizują lepkość oleju, wydłużają jego żywotność, ale także hamują procesy utleniania. Dodatkowo, dążenie do zwiększenia oszczędności paliwa w pojazdach ciężarowych ma przede wszystkim na celu obniżenie kosztów operacyjnych, co prowadzi do zmiany typowych klas lepkości z 15W-40 i wyższych na klasy 5W-X.
Specjaliści z firmy ORLEN OIL na bieżąco śledzą wszystkie najważniejsze trendy mające wpływ na rozwój i produkcję środków smarowych. Oferta spółki należącej do Grupy ORLEN obejmuje szeroką gamę wysokojakościowych olejów marki ORLEN OIL ULTOR dedykowanych do każdych warunków pracy silnika. W portfolio firmy znajduje się m.in. olej silnikowy ORLEN OIL ULTOR FUEL ECONOMY 5W-30, który w ostatnim czasie wyróżnia się specyfikacją wydaną przez Volvo. Aprobata Volvo VDS-5 to najnowsza specyfikacja olejów silnikowych opracowana przez firmę Volvo dla silników wysokoprężnych w pojazdach ciężarowych. Ma na celu poprawę efektywności paliwowej oraz wydłużenie okresów między wymianami oleju. Oleje posiadające aprobatę Volvo VDS-5 charakteryzują się zaawansowanymi dodatkami uszlachetniającymi, które przeciwdziałają degradacji oleju spowodowanej utlenianiem, zapewniając tym samym lepszą ochronę silnika.
Technologia ORLEN OIL ULTOR FUEL ECONOMY 5W-30 zapewnia zwiększoną ochronę przed utlenianiem oleju, utratą lepkości na skutek ścinania i napowietrzania oleju, a także ochronę przed zatruciem katalizatora, blokowaniem filtra cząstek stałych, zużyciem silnika, oraz degradacją w niskich i wysokich temperaturach. Dodatkowo, produkt spełnia najnowsze specyfikacje jakościowe API:FA-4 oraz ACEA:F01, które charakteryzują się obniżoną lepkością HTHS (High Temperature High Shear), określającą lepkość oleju w podwyższonych temperaturach i przy dużych obciążeniach. Wprowadzenie środków smarowych o obniżonej lepkości w wysokich temperaturach i przy dużych obciążeniach przyczynia się do poprawy efektywności paliwowej, a tym samym niższej emisji gazów cieplarnianych. Oleje posiadające poziom jakości zgodny z API (American Petroleum Institute) FA-4 zalecane są do stosowania z paliwami o zawartości siarki do 15ppm. Oleje te nie są kompatybilne z wcześniejszymi specyfikacjami wydanymi przez American Petroleum Institute, takimi jak CK-4, CJ-4, CI-4 czy CH-4, co oznacza, że nie powinny być stosowane w przypadku silników zaprojektowanych do pracy z olejami o wyższej lepkości HTHS.
Gabriela Radwańska,
Biuro Rozwoju
i Technologii ORLEN OIL
Add comment