Aplikacje mobilne w transporcie
W ostatnich latach pojawiło się mnóstwo rozwiązań mobilnych w transporcie, które ułatwiają codzienną pracę, kontakt z firmą i zarządzanie zasobami oraz zadaniami.
Aplikacje mobilne są elastyczne, pozwalają na przesyłanie dużej ilości danych, a dodatkowo, poprzez integrację z aplikacjami nawigacyjnymi, odciążają kierowcę z wielu uciążliwych obowiązków. Aplikacje mobilne służą również do wymiany informacji między kierowcą a pojazdem: logowanie się kierowcy, odbieranie informacji zwrotnej o stylu jazdy i mają wiele innych funkcjonalności, które ułatwiają codzienne życie kierowcy i zarządzanie flotą.
Webfleet oferuje dwa rozwiązania dla pojazdów ciężarowych, dostosowane do różnych potrzeb: Webfleet Work App i Webfleet Vehicle Check.
Webfleet Work App to mobilna aplikacja, która ułatwia profesjonalnym kierowcom i menedżerom flot zarządzanie zleceniami oraz komunikacją. Rozwiązanie to składa się z kilku podstawowych części. Pierwsza to urządzenie telematyczne, zwane czarną skrzynką, montowaną w samochodzie pod deską rozdzielczą. Jej zadaniem jest pobieranie danych z pojazdu, informacji z tachografu, prędkości, obrotach, poziomie paliwa i przesyłanie tej informacji do aplikacji Webfleet, gdzie są one prezentowane i analizowane. Drugim elementem jest moduł komunikacji z kierowcą, który oferuje funkcje takie jak: wymiana informacji z kierowcą, nawigacja i ocena stylu jazdy. Kierowca może też zalogować się w pojeździe, rejestrować swój czas pracy, zmieniać tryb pracy z prywatnego na służbowy (np. w przypadku przedstawicieli handlowych). Kierowca jak i spedytor dostaje powiadomienia o ważnych wydarzeniach za pomocą wyskakujących powiadomień push. Pracując na tej aplikacji kierowca może przeglądać dane i widzieć swoje wyniki, ocenę OptiDrive, czyli ocenę stylu i sposobu jazdy, ale także zarządzać zleceniami, śledzić status realizacji, dostawać informację zwrotną o pozostałej odległości do celu i przesyłać także zwrotnie komunikaty do biura.
Webfleet Vehicle Check digitalizuje inspekcje i konserwację pojazdów flotowych, co zmniejsza ilość pracy administracyjnej i usprawnia zapewnienie zgodności z przepisami. Dzięki temu szybciej usuwane są usterki, a kierowcy mogą pracować w bezpieczniejszych warunkach. Kierowca dokonuje przeglądu pojazdu za pomocą aplikacji, krok po kroku przechodząc przez listę kontrolną stanu technicznego. W przypadku wykrycia usterki wybiera odpowiednią opcję z listy i może dodać zdjęcie, eliminując potrzebę ręcznego opisywania problemu. Po zakończeniu inspekcji, jeśli pojazd nie spełnia wymogów bezpieczeństwa, automatycznie otrzymuje status „niezdolny do jazdy”, co uniemożliwia jego dalsze użytkowanie. Lista kontrolna trafia potem do spedytora, który może podjąć odpowiednie działania, takie jak wyznaczenie innego, sprawnego pojazdu. Informacja o usterkach jest automatycznie przesyłana do panelu serwisowego w aplikacji, tworząc zlecenie serwisowe. Dzięki temu warsztat od razu wie, które auto wymaga naprawy. Kierowca ma także możliwość śledzenia postępu prac naprawczych związanych ze zgłoszonymi usterkami. Dodatkowo, lista kontrolna jest dostępna dla kierowcy na wypadek kontroli drogowej, umożliwiając szybkie udokumentowanie przeprowadzonego przeglądu oraz zgodności pojazdu z przepisami. W ten sposób zapewnia się pełną transparentność i zgodność z wymogami prawa, co przekłada się na zwiększone bezpieczeństwo na drodze.
T&M nr 7-8/2024
Tekst promocyjny
Add comment