Adampol i platforma

Prilo – tak nazywa się internetowa platforma, wirtualna giełda transportu aut stworzona przez firmę Adampol spod Białegostoku.

Oficjalna ceremonia otwarcia miała miejsce w centrum Warszawy, w jednym z prestiżowych hoteli.

Platforma zaczęła działać w marcu br., w początkowym okresie korzystanie z niej jest darmowe. Krzysztof Dakowicz, prezes Adampolu, podkreślił, że to nowe, cyfrowe rozwiązanie jest bardzo istotnym punktem w działalności jego firmy. Jak zachwala Marcin Koziak, kierownik projektu, platforma powstała w oparciu o potrzeby i kierunek rozwoju branży zgodny z logistyką 4,0. Prilo umożliwia zarządzanie transportem samochodów z poziomu jednego narzędzia. Pozwala zawierać transakcje, monitorować status transportu w czasie rzeczywistym, pozwala na szybki kontakt z klientami i przewoźnikami, a także przydzielać kierowców i ciężarówki do danego ładunku. W rezultacie transport samochodów oraz przedsięwzięcia pokrewne można prowadzić w efektywniejszy sposób, a co z tym związane, znacząco zwiększać zasięg działań, pozyskiwać nowych kontrahentów oraz wykonawców, nawet najbardziej nietypowych zleceń. Marcin Koziak, kierownik projektu, powiedział, że firma oczekuje na informacje zwrotne od korzystających z tej innowacyjnej platformy, po to aby stawała się ona coraz lepsza.

Warto podkreślić, że Prilo to oferta skierowana nie tylko do przewoźników obsługujących importerów i autoryzowanych dealerów poszczególnych marek. W całej Europie rozwija się np. rynek sprzedaży nowych aut poza oficjalnymi salonami.

 

Kontynuacja sukcesów

Adampol, założony przez Adama Byglewskiego 7 grudnia 1990 r., działa z powodzeniem ponad 30 lat. Od połowy ubiegłej dekady należy do kapitału z Korei południowej, stąd udział w warszawskiej imprezie wielu znakomitych koreańskich gości, na czele z ambasadorem Lim-Hoon Minem. Adampol prowadzi działalność w zakresie międzynarodowego i krajowego transportu samochodów osobowych, dostawczych i półciężarowych. Ma do dyspozycji kilka tysięcy auto-transporterów oraz kilkaset specjalistycznych wagonów. Własne warsztaty naprawcze, place przeładunkowe oraz doświadczona kadra – wszystko to umożliwia kompleksową realizację wszelkich, nawet nietypowych usług transportowych. Systemy jakości oparte na najwyższych, europejskich standardach gwarantują sprawne zarządzanie oraz możliwość zaproponowania najlepszych rozwiązań.

 

Przez dwa lata

Stworzenie tak zaawansowanego narzędzia, jak Prilo, musiało nieco potrwać. Jak pokazano na jednym ze slajdów, pierwsza koncepcja powstała w Korei, w firmie Hyundai Glovis, w styczniu 2020. Od września 2020 projekt był rozwijany w Polsce, w Adampolu. Softwarem, od maja 2021, zajmowała się firma Altkom, a początek realnego funkcjonowania to, jak wspomnieliśmy, marzec 2022.

Na początku jesieni br. w Prilo byli zarejestrowani przedsiębiorcy z prawie 40 państw Europy, ponad 1.000 spedytorów i przewoźników. Za trzy lata krajów powinno być 44, natomiast spedytorów i przewoźników ponad 5.000, pięć razy więcej.

 

A po wojnie

Ambasador Lim Hoon-Min przypomniał, że w naszym kraju działa 300 koreańskich firm. Oferta biznesu z Republiki Korei przedstawia się bardzo szeroko, od dóbr konsumpcyjnych po usługi cyfrowe. Adampol działa w duchu pionierskim, łączy firmy i ludzi. A gdy skończy się wojna, rozpocznie się odbudowa Ukrainy. Polska sąsiaduje z Ukrainą, co stwarza duże możliwości, również dla transportu. Ambasador podkreślił, iż relacje polsko-koreańskie są najlepsze od 1989 r., m.in. Polska kupuje w Korei duże ilości uzbrojenia.

 

Rozkosze stołu

Bardzo pozytywnie przez gości zostało odebrane miejsce spotkania. Nie baza transportowa, choć to nie byłaby żadna ujma, tylko elegancki hotel w środku stolicy. W ogóle do oprawy eventu nie można mieć żadnych zastrzeżeń. Ponieważ pora była obiadowa nie zabrakło akcentów orientalnych. Jako przystawkę podano tuńczyka, sos ponzu, edamame (świeże ziarna soi), katsuobushi (płatki odpowiednio przygotowanego tuńczyka), majonez cytrynowy. Potem na stołach zagościł krem z brokuła, wołowina teriyaki i na deser sernik matcha.

 

T&M nr 10/2022

Tekst: Jacek Dobkowski

Add comment

Security code Refresh

              Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE