Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Fort piąty

W trzecim kwartale Mega wprowadza na rynek kolejny model naczepy Mega Fort – unowocześniony, przeprojektowany, wyposażony w dodatkowe systemy bezpieczeństwa.

To stalowa naczepa wywrotka, trzyosiowa rynna z pochyloną, przednią ścianą, o kubaturze 28 m sześc., na ramie 7,5 m. Jest przeznaczona głównie dla branży budowlanej, wydobywczej i infrastrukturalnej. Przy konstruowaniu nowej generacji pojazdów typu half pipe inżynierowie Megi dużą uwagę poświęcili poprawie bezpieczeństwa, zwiększeniu wygody i uproszczeniu użytkowania. Także nazwa pojazdu uległa uproszczeniu – następcą Forta 4 jest po prostu Fort. Pięć etapów ewolucji przez 5 tysięcy dni obecności na rynku, 8.760 godzin pracy nad badaniami i rozwojem, wreszcie ponad 600 projektów pod klienta. Gwarancja na konstrukcje stalowe trwa trzy lata. Klient może wybrać jeden z 10 lakierów.  

Słowo „fort” w języku francuskim oznacza „silny”, „mocny”. Mamy więc kolejną generację wytrzymałej, stalowej naczepy wywrotki. Lekka, stalowa rama powstaje ze stali konstrukcyjnej MC 700. Ściany skrzyni są ze stali wysoko wytrzymałej S 700 o grubości 4 mm, natomiast podłoga z trudnościeralnej HB 450 typu Hardox (SSAB), grubej na 5 mm. Wykonanie ścian bocznych z jednego arkusza stali oraz zastosowanie klinowych obrzeży pozwoliło na uzyskanie niezwykle wytrzymałej i jednocześnie smukłej konstrukcji.

 

Wiodące marki

Mega stosuje podzespoły dedykowane dla pojazdów pracujących w ciężkich warunkach, czyli w trudnym terenie, pod dużym obciążeniem, intensywnie eksploatowanych etc. Używa komponentów wiodących marek. W przypadku tego modelu siłownik Hyva gwarantuje szybkość i stabilność rozładunku, przy użyciu optymalnej ilości oleju. Pneumatyka Knorr ILVL to klasa sama w sobie. Osie SAF Intra, z hamulcami tarczowymi, zapewniają nawet 1.000.000 km bezawaryjnej jazdy. Dwie osie można podnieść, czego efektem jest łatwość manewrowania. W pojazdach montowane są opony klasy premium, w tym przypadku off-road o rozmiarze 385/65 R22.5. Istnieje również możliwość zastosowanie osi z hamulcami bębnowymi, elektrycznie lub manualnie sterowanego dachu przesuwnego Camaro oraz siłownika shortcover, który poprawia skuteczność kiprowania. Wszystkie te komponenty wpływają istotnie na komfort użytkowania oraz znacząco wydłużają czas eksploatacji pojazdów.

 

Bezpieczeństwo numerem 1

Szerszy punkt podparcia poprawia stateczność podczas rozładunku i załadunku. Nowa konstrukcja zamknięcia tylnego to nowe haki, podwójny zawias, zmienione uszczelnienie. Balkon montowany na skrzyni to stabilniejszy podest roboczy. Bezpieczeństwo użytkowania zostało zwiększone również przez możliwość obsługi plandeki dachu z podłoża. Optymalne rozmieszczenie ładunku jest możliwe poprzez rozszerzenie pola między poprzeczkami plandeki (plus opcjonalnie ruchoma plandeka).

Pakiet Mega Safe, przygotowany we współpracy z Knorr-Bremse zwiększa bezpieczeństwo operatora. Zabezpiecza przed uszkodzeniem pojazdu w trakcje wysypywania ładunku, informuje kierowcę o niewłaściwej eksploatacji na bieżąco. Dzięki TA (czujnik kąta przechyłu skrzyni) kierowca jest poinformowany, że zestaw stoi na nierówności i kiprowanie może spowodować w skrajnym przypadku wywrócenie pojazdu. BLS informuje o uniesieniu skrzyni, dzięki czemu mogą być aktywowane pozostałe funkcje bezpieczeństwa oraz automatyczne wypowietrzenie zawieszenia, co poprawia stabilność pojazdu. BLEF informuje kierowcę o jeździe z uniesioną skrzynią, co pozwala uniknąć uszkodzeń np. linii wysokiego napięcia, wiaduktów i samego pojazdu.

Dzięki czujnikom PW kierowca jest informowany o zużyciu okładzin hamulcowych. Może wykonać serwis w odpowiednim momencie, oszczędzając czas i pieniądze. Skrajnie zużyte okładziny często powodują dodatkowo uszkodzenie tarcz czy nawet zacisków hamulcowych. Układ PW pozwala kontrolować zużycie najważniejszego z punktu widzenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym systemu – hamulcowego.

Warto jeszcze wspomnieć o dwóch opcjach. RLF to hamulec pod rozściełacz asfaltu. Serce systemu TPMS tworzą czujniki ciśnienia oraz, co trzeba podkreślić, temperatury w ogumieniu. Niewłaściwe ciśnienie w ogumieniu powoduje nadmierne zużycie paliwa i opon oraz wpływa na drogę hamowania i stabilność. Dzięki TPMS z czujnikiem temperatury system rozpozna także np. nadmierne grzanie się w obrębie koła (piasta, hamulce). Czujniki ciśnienia w oponach staną się obowiązkowym wyposażeniem przyczep i naczep od lipca 2024 w całej Unii Europejskiej.

Fort piątej generacji będzie prezentowany na targach IAA w Hanowerze, 20-25 września, w hali B na stoisku 15. Mega wystawia się razem ze swoim inwestorem branżowym Benalu. Mega jest częścią Grupy Benalu od 2017 r.

 

T&M nr 7/8-2022

Tekst: T&M

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE