Już 30. edycja!

Tradycyjne, majowe Targi Stacja Paliw zostały zorganizowane od środy do piątku, 14-16 bm., w Expo XXI przy ul. Prądzyńskiego w Warszawie.

Edycja była jubileuszowa, już trzydziesta. Przedstawiamy tym razem ofertę przykładowych firm w kolejności alfabetycznej. Tak jak w dwóch poprzednich latach nie zawsze były osoby skore do kontaktu z dziennikarzami. Rozumiem, że każda firma może kogoś wyznaczyć do zajęcia się mediami, ale niech ci ludzie będą na stoisku, przynajmniej pierwszego dnia. Za hit tych targów uważam prośbę, żebym napisał maila albo zadzwonił do… rzeczniczki przebywającej w centrali, nie na targach. Nazwę tego przedsiębiorstwa zachowam dla siebie.

 

Amic

– Naszą ofertę kierujemy do wszystkich właścicieli istniejących stacji paliw, które są pod szyldem któregoś koncernu, albo i nie mają takiego szyldu – mówi Igor Franaszek, manager ds. franczyzy, kierownik regionalny. – Jeżeli są ludzie posiadający działki, na których planują postawić stację paliw, to jak najbardziej możemy zaczynać rozmowy. Niektórzy właściciele firm transportowych chcą wejść do branży paliwowej. Prowadzimy też doradztwo w zakresie technicznym i budowlanym. Pomagamy w uzyskiwaniu wszelkich zezwoleń i koncesji. Jeżeli zaczynamy rozmawiać o działce, najszybciej to półtora roku, żeby stacja została otwarta. Nie, nie preferujemy określonych miejscowości czy lokalizacji, interesuje nas cała Polska.

 

BP

Plastikowe karty do zbierania punktów odchodzą w przeszłość. Klienci zarówno indywidualni jaki płacący kartami flotowymi mogą skorzystać z aplikacji BPme i związanego z nią programu lojalnościowego. Aplikacja oznacza digitalizację doświadczeń oraz szybszy dostęp do informacji o aktualnych promocjach. Sam proces rejestracji jest prosty, wystarczy numer telefonu, email i jednorazowy kod wysłany SMS-em.

 

MOL

MOL Polska, spółka o dużych ambicjach, stawia na rozwój sieci poprzez franczyzę. Partnerstwo franczyzowe stanowi jeden ze sprawdzonych sposobów wzmacniania pozycji i rozpoznawalności prywatnych przedsiębiorców. Atuty firmy MOL Polska to rozwiązania, jakie Grupa MOL wypracowała przez lata międzynarodowej działalności w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Rozwiązania oparte zarówno na praktycznym, zawodowym doświadczeniu jak i na zaawansowanej analizie danych.

Amic 1     BP 1     MOL 1

Moya

Stoiska marki Moya tradycyjnie znajdowało się zaraz przy wejściu na halę, więc każdy od razu mógł je odwiedzić. Potencjał tej prywatnej, polskiej sieci, prowadzonej przez Anwim, przekroczył już 500 stacji. Przypomnimy, że pierwszy obiekt został otwarty w roku 2009. Moya to nie tylko paliwa kopalne, również prąd. Ogólnopolska sieć stacji ładowania Moya Energia liczy ponad 3.000 punktów. Strona internetowa Moya Energia podaje, że ponad 3.200.

 

Orlen Paliwa

– Paliwa BAQ to nasz flagowy program, główny element oferty skierowanej do niezależnych stacji paliw – podkreśla Elżbieta Jabłońska, marketing and communication director. – Do stacji, które chcą zachować swoją tożsamość, ale chcą mieć pewność jakości paliwa. Działają pod własnym szyldem, ale mają podpisane z nami umowy na wyłączne dostawy. Mamy pewność, że 100 procent paliwa na tych stacjach jest dostarczone przez nasza spółkę, czyli Orlen Paliwa. Dodatkowym elementem tego programu jest wsparcie marketingowe. Dajemy elementy wizualizacji stacji, w zależności od poziomu: mini, standard, premium. W najwyższym poziomie premium mamy już pełną wizualizację, największe podkreślenie tej współpracy.

 

Shell

Shell, podobnie jak inne sieci, poszukiwał partnerów do współpracy. Najważniejsze korzyści z takiej kooperacji: inwestycje w innowacyjny format sklepu, promocje i reklamy przyciągające klientów oraz reprezentowanie marki, która budzi zaufanie na całym świecie. Warto zaznaczyć, że jest to największa sieć stacji jednej marki na świecie, zaś w Polsce Shell robi interesy od 33 lat.

Moya 3     Orlen 2     Shell 2

Slovnaft

Slovnaft Polska, część Grupy MOL, jest obecny w Polsce od 1997 r. Główna działalność spółki to sprzedaż hurtowa paliw, petrochemikaliów i olejów produkowanych w rafineriach i zakładach Grupy MOL. Sieć Slovnaft Partner, zlokalizowana w południowej części Polski, składa się z 88 prywatnych stacji korzystających wyłącznie z paliwa dostarczanego przez Slovnaft.

Współpraca z właścicielami opiera się na programie partnerskim, nie jest to franczyza, zaznacza Katarzyna Mazurek, prezes i dyrektor handlowy Slovnaft Polska. We wrześniu 2025 planowane jest połączenie Slovnaft Polska z MOL Polska, która to spółka Grupy MOL działa na terenie naszego kraju w obszarze detalicznym.

 

Stokota

Całkowicie nowy produkt to naczepa cysterna do przewozu LPG o pojemności 53 tys. litrów, z załadunkiem i rozładunkiem z tyłu i z boku. To odpowiedź na zapotrzebowanie tynku, LPG trzeba teraz przewozić na większe odległości, z powodu embarga na gaz rosyjski. Stokota pokazała na placu przed Expo XXI dwie zabudowy na podwoziach Mercedesa i DAF-a, po 18 tys. litrów, po trzy komory, z układem wydawczym Seninga. W przypadku Mercedesa załadunek jest z lewej strony (taki wymóg obowiązuje np. w Niemczech). Był też mniejszy pojazd, wóz asenizacyjny na bazie pikapa Ford Ranger. Stokota produkuje przede wszystkim w Elblągu w woj. warmińsko-mazurskim, mniejszy zakład w Kielcach montuje zbiorniki i zabudowy asenizacyjne. Informacji udzielił nam Wojciech Walencik, area sales manager.

 

Swimer

Kinga Naglewicz, marketing manager: – Na targach prezentujemy przede wszystkim kontener do AdBlue, dedykowany do stacji paliw, 1.500 litrów. Wolnostojący, naziemny zbiornik może być podłączony do systemu kasowego. To taka wersja basic, której my nigdy wcześniej nie produkowaliśmy, bez szafy dystrybucyjnej. Zabezpieczenie przed niekorzystnymi temperaturami to nadmuch ciepłego powietrza i wentylator.

Oprócz tego Swimer przywiózł jednopłaszczowy, mobilny zbiornik do oleju napędowego, 400 l, z licznikiem i 4-metrowym wężem. Pompa pracuje pod napięciem 12 V. Inny produkt to cooler, pojemnik zapewniający niską temperaturę przez trzy doby. Może mieć zastosowanie np. w kamperach.

Stokota 1     Swimer 1

Unimot

Unimot rozwija sieć Avia w Polsce i na Ukrainie. Jak można było zaobserwować na stoisku, oferta stacji Avia Truck, szczególnie nastawionych na transport ciężarowy, dotyczy sześciu lokalizacji w zachodniej części naszego kraju. Kolejne już wkrótce. Z kolei karta flotowa Avia Card pozwala zyskać do 30 gr/l, oczywiście rabaty są ustalane indywidualnie. No i sympatycznym akcentem była maskotka, pies Berni, rozmiarów przebranego za nią człowieka.

Avia 2     WashTec 2

WashTec

Sebastian Falkowski, dyrektor handlowy Polska północ i Ziemowit Chojnacki, ares sales manager central Poland chętnie rozmawiają z dziennikarzami. WashTec to globalny producent myjni, na rynku od 60 lat. Portfolio obejmuje myjnie automatyczne (popularność zyskują tunelowe), samoobsługowe, dla pojazdów ciężarowych. W naszym kraju urządzenia WashTec są zamawiane również przez firmy transportowe, czy zajezdnie autobusowe. Tego rodzaju inwestycja staje się opłacalna zwłaszcza w przypadku dużych flot, mycie kosztuje taniej i nie trzeba nigdzie jeździć. „Wewnętrzne” mycie to oszczędność pieniędzy i czasu. Własna myjnia nie musi być przejazdowa, jeżeli bardzo brakuje miejsca.

 

T&M nr 5/2025

Tekst:Jacek Dobkowski

Add comment

Security code Refresh