Uta listopad

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Targi 4Poland rosną

Volvo Trucks połączyło kolejną edycję Targów Rozwiązań Transportowych 4Poland z prezentacją najnowszych pojazdów elektrycznych tej marki oraz podsumowaniem dotychczasowych efektów Akcji Profesjonalni Kierowcy.

Organizowane przez Volvo Trucks targi 4Poland już na stałe wpisały się do kalendarza najważniejszych wydarzeń w tej branży. 10 czerwca, na Autodromie Jastrząb koło Radomia, pojawiło się niemal 60 wystawców, w tym firmy zabudowujące, współpracujące z Volvo Trucks oraz reprezentujące oferty około produktowe.

Volvo Trucks od wielu lat wspiera firmy transportowe, stawiając czoła wyzwaniom, z którymi musi mierzyć się branża. Tegoroczna V edycja Targów 4Poland to nie tylko edukacja w zakresie nowych, bardziej efektywnych i ekologicznych rozwiązań, ale również premiera gamy ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych: Volvo FH, FM i FMX Electric.

 

Rekordowa VII edycja Akcji Profesjonalni Kierowcy

Na Autodromie Jastrząb odbyło się największe szkolenie w ramach Akcji Profesjonalni Kierowcy. Na półmetku programu, 50 kierowców doskonaliło swoje umiejętności pod okiem instruktorów ze Szkoły Doskonalenia Jazdy Volvo Trucks. Podczas konferencji prasowej poznaliśmy również kierunek, w którym dalej będzie rozwijać się akcja – co roku nowi partnerzy dołączają do grona firm tworzących ten wyjątkowy program.

Profesjonalni Kierowcy to największa akcja społeczna w sektorze TSL. Program zainicjowało Volvo Trucks w 2016 roku i z każdą kolejną edycją dołącza do niego coraz większe grono partnerów. VII edycję wspiera rekordowa ich liczba: MJM Brokers, Volvo Financial Services (VFS), MAK Ubezpieczenia, Phillips Poland, Wielton S.A., Continental, PKO Leasing, Ergo Hestia, Shell Polska oraz TUiR WARTA SA, które do grona partnerów dołączyło w tym roku.

Akcja Profesjonalni Kierowcy ma na celu promocję bezpieczeństwa na drogach, budowanie pozytywnego wizerunku kierowcy zawodowego oraz dotarcie do społeczeństwa z informacją o istotnej roli branży transportowej w budowaniu polskiego PKB.

 

Julita Mazurkiewicz, President of the Management Board Phillips Europe:

– Jesteśmy dumni, że po raz kolejny znaleźliśmy się w gronie partnerów akcji „Profesjonalni Kierowcy”. Nasza firma od niemal stu lat jest związana z branżą transportową na całym świecie. Jesteśmy świadomi wyzwań, przed jakimi stoi branża, dlatego uważamy inicjatywy takie jak „Profesjonalni Kierowcy” za ważne i potrzebne. Phillips od zawsze na pierwszym miejscu stawia bezpieczeństwo, jest to wpisane w naszą misję. Cieszymy się, że jako producent złączy elektrycznych oraz pneumatycznych, kluczowych z punktu widzenia bezpieczeństwa, możemy przekazać innym swoją wiedzę i doświadczenie w tej dziedzinie. Mamy nadzieję, że dzięki akcji „Profesjonalni kierowcy” razem z innymi partnerami przyczyniamy się do rozwiązania jednego z problemów transportowych – niedoboru zawodowych kierowców.

Podczas szkolenia na Autodromie Jastrząb uczestnicy mieli okazję przećwiczyć utrzymanie pojazdu w poślizgu na zakręcie oraz na płycie poślizgowej, a także podpinanie naczepy. Do dyspozycji uczestników zostały oddane także elektryczne pojazdy ciężarowe - Volvo FE ELECTRIC. Ponadto kursanci poznali podstawy udzielania pierwszej pomocy na miejscu zdarzenia oraz ogólne zasady transportu drogowego.

 

Dariusz Wójcik, Dyrektor Generalny Continental Opony Polska:

– Continental po raz kolejny wspiera akcję Profesjonalni Kierowcy. To unikalne przedsięwzięcie, które pozwala nam zbudować relacje ze szkolonymi kierowcami i przekazać najważniejsze wartości firmy. Jako partner akcji szczególną wagę przywiązujemy do aspektu bezpieczeństwa, od ponad 150 lat wpisanego w DNA naszej marki. Rola opon we współczesnym biznesie transportowym jest jednak o wiele bardziej złożona, dlatego podczas szkoleń będziemy zwracać uwagę również na aspekty ekonomiczne czy środowiskowe. Nowoczesne opony o wydłużonych przebiegach, wspierane innowacyjnymi rozwiązaniami cyfrowymi do zrównoważonego zarządzania flotami, to nasza kompleksowa odpowiedź na wyzwania, przed którymi stoi branża transportowa.

W ramach programu co roku organizowanych jest kilkanaście szkoleń, zarówno teoretycznych, jak i praktycznych, w których bezpłatnie udział mogą wziąć osoby posiadające prawo jazdy kategorii C+E, które obecnie nie pracują jako kierowcy zawodowi. Dzięki programowi, kursanci zwiększają swoje umiejętności oraz szansę na znalezienie pracy w zawodzie. Do tej pory przeszkolonych zostało około 1200 osób, a ¾ z nich znalazło pracę w branży transportowej.

 

Poprzednie szkolenie praktyczne w ramach tegorocznej edycji odbyło się dzięki uprzejmości partnera, firmy Wielton.

Piotr Ogrodowicz, Dyrektor Handlowy Wielton S.A:

– Transport zmaga się obecnie z wieloma wyznaniami. Jednym z nich jest deficyt zawodowych kierowców, bez których branża ta nie może funkcjonować. Kierowcy są bowiem kluczowym ogniwem gwarantującym ciągłość łańcucha dostaw. W Polsce pracuje ok. pół miliona kierowców, ale jedna trzecia z nich zbliża się do wieku emerytalnego. To więcej niż przeciętnie w innych branżach. Szacuje się, że tylko w tym roku w Polsce może zabraknąć 200 tys. kierowców zawodowych. Dzięki akcji „Profesjonalni kierowcy”, której jesteśmy partnerem, pomagamy zaktywizować osoby, które mają uprawnienia do wykonywania zawodu kierowcy, ale obawiają się z nim związać swoją przyszłość. Kierowca zawodowy to wymagająca profesja, na której spoczywa spora odpowiedzialność. W czasie szkoleń pokazujemy nowoczesne rozwiązania i przekonujemy, że jest to ścieżka kariery, która może być satysfakcjonująca. W Wieltonie nieustannie pracujemy nad doskonaleniem ergonomii pojazdów ,co przekłada się również na bezpieczeństwo.                                    

Kolejne szkolenie praktyczne w ramach programu odbędzie się jesienią.

 

Na Autodromie Jastrząb pojawiło się niemal 2.200 osób, które miały okazję zobaczyć 80 samochodów ciężarowych i blisko 60 wystawców. Z każdą kolejną edycją do grona wystawców dołączają nowe firmy, co czyni wydarzenie największym w tej branży. W tym roku na Torze mogliśmy odwiedzić stoiska firm takich jak np. Gniotpol, Phillips, Bridgestone, Shell, Wielton, Michelin, PKO Leasing, Ekocell, MAK, Bocar, Hyva czy Milwaukee.

Podczas Targów miejsce kilka ważnych wydarzeń – to aż 16 wydań pojazdów oraz podpisanie listu intencyjnego na pierwszy elektryczny ciągnik siodłowy Volvo FH w Polsce z firmą Usługi Transportowe Grzegorz Sobański. 

 

Małgorzata Kulis, Dyrektor Zarządzająca Volvo Trucks Polska:

–  Nasze targi stały się jednym z najważniejszych wydarzeń w branży TSL w Polsce. W jednym miejscu, w tym samym czasie, klienci mogli zapoznać się z ofertą ok. 60 firm współpracujących z Volvo Trucks. Co roku staramy się podnosić poprzeczkę coraz wyżej, mając na celu utrzymanie najwyższej jakości organizowanych imprez, dbając jednocześnie o dobre samopoczucie uczestników. Ten rok jest niewątpliwie wyjątkowy, ponieważ na torze pojawił się pierwszy w Polsce ciężki pojazd elektryczny Volvo FMX Elecric. Świadczy to o naszej konsekwencji, ale i wytrwałości w działaniu. Stawiamy na elektromobilność i mocno w nią wierzymy. Równocześnie, pokazujemy wszechstronność naszych produktów i usług. Dla mnie, moich kolegów, partnerów biznesowych, ale przede wszystkim dla naszych klientów, Targi 4Poland to święto branży, gdzie w miłej atmosferze dzielimy się wiedzą i nowymi rozwiązaniami technologicznymi. Relacje z naszymi klientami w połączeniu z profesjonalną obsługą to najmocniejsze filary, na których budujemy dziś naszą wspólną przyszłość.

W ramach Targów 4Poland, uczestnicy mogli odwiedzić cztery strefy, a każda z nich dostarczała innych doświadczeń: Strefa Elektryzująca Volvo Trucks z aktywnościami budującymi emocje, pełna ruchu i zabawy; Strefa Wellbeing Volvo Trucks, skupiona na relaksie i zdrowych nawykach; Strefa Zielonej Energii Volvo Trucks, oparta na aktywnościach pokazujących alternatywne źródła energii w formie zabawy, warsztatów i doświadczeń; Strefa Kids Volvo Trucks z animatorami – dedykowana najmłodszym uczestnikom wydarzenia.

Uczestnicy mieli również okazję wziąć udział w jazdach testowych, w tym manewrach na płycie poślizgowej pod okiem doświadczonych instruktorów ze Szkoły Doskonalenia Jazdy Volvo Trucks. Na Targach nie zabrakło również Ambasadorki marki Volvo Trucks – Iwony Blecharczyk Trucking Girl, a wydarzenie poprowadził Adam Kornacki.

Dzień targowy zakończyło wyjątkowe show z udziałem samochodów ciężarowych Volvo oraz występ gwiazdy wieczoru – zespołu Kombii. 

 

T&M nr 6/2022

Tekst: Antoni Gostyński

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE