uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Goldhofer

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Mercedes lipiec

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

Prilo 1170x150

loga na www miedzy banery

1980x617pix

Energetyczne propozycje na kołach

Zakres tematyczny targów EXPOPOWER i GREENPOWER, odbywających się w maju w Poznaniu obejmuje energetykę przemysłową, ale również systemy automatyki, sterowania oraz instalacje napięciowe, jak i z energię odnawialną.

 

Nas interesowało głównie to, co dotyczy obsługi sektora energetycznego, a także z elektromobilności.

Międzynarodowe Targi Energetyki EXPOPOWER oraz Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej GREENPOWER to jedne z ważniejszych wydarzeń  branżowych, od lat gromadzące przedstawicieli polskiego i zagranicznego sektora  nowoczesnej energetyki oraz odnawialnych źródeł energii.   

ENEA przywiozła na wystawę samochód do budowy sieci energetycznej, powstały na bazie 16-tonowego MAN-a TGM. Kluczowy element zabudowy stanowi podnośnik izolowany Altec, przeznaczony do pracy przy liniach wysokiego i średniego napięcia. Izolację podestu stanowią wstawki górnego i dolnego wysięgnika wykonane z włókna węglowego.

MobilCar od lat produkuje wyspecjalizowane zabudowy. Tym razem pokazano wóz pogotowia energetycznego na bazie Volkswagena Transportera (podobne wykonywane są na bazie różnych podwozi, w tym aut terenowych). Od lat  problemem był bezpieczny i łatwy w użytkowaniu bagażnik do przewozu drabin (drabina w pojeździe energetycznym jest w ciągu jednego dnia nawet kilkanaście razy używana, bez względu na warunki atmosferyczne). MobilCar  od ponad dekady oferuje produkty Rhino. Dziś eksploatują je pogotowia energetyczne z terenu całego kraju. 

Zupełnie innego rodzaju zastosowanie mają produkty oferowane przez firmę Megger. Mowa o pomiarowych wozach kablowych. - Niezależnie od warunków wykonywanego zadania - w rozdzielni, w otwartym terenie czy obszarze zurbanizowanym, dostęp do odpowiedniego sprzętu podczas lokalizacji uszkodzeń ma kluczowe znaczenie. Zastosowanie właściwego sprzętu pomiarowego i narzędzi zdecydowanie skraca czas potrzebny na zlokalizowanie i naprawę uszkodzenia – podkreślano na stoisku. Centrix 2.0, to wóz pomiarowo-diagnostyczny przeznaczony dla pomiarów kabli średniego napięcia. Wyposażono go w najnowszej generacji urządzenia do diagnostyki kabli, w połączeniu z technologią VLF o dużej mocy. Centrix 2.0 umożliwia wykonywanie pomiarów kabli zgodnie ze standardami IEC, VDE, PN, EN jak również wykonywanie pełnej diagnostyki kablowej opartej na pomiarze wyładowań niezupełnych, jak i pomiaru strat dielektrycznych. Obsługa odbywa się za pomocą ekranu dotykowego. Ważnymi funkcjami systemu sterować można również zdalnie. Bazę stanowi ładownia furgonu Mercedes Sprinter.

Zdecydowanie bardziej powszechne zastosowanie ma furgon Nissan e-NV200, w stu procentach elektryczny samochód dostawczy, przeznaczony głównie do transportu dystrybucyjnego, a prezentowany na GREENPOWER. Bateria ma poj. 40 kWh i zdaniem producenta pozwala na przejechanie ok. 100 km w warunkach miejskich. Naładowanie akumulatora do 80 proc. pojemności zajmuje w trybie szybkiego ładowania ok. 40 minut. W trybie normalnym ładować można przy pomocy domowej ładowarki wallbox lub wykorzystując zwykłe gniazdo elektryczne   (7,5-21,5 godzin).

T&M nr 5/2019

Tekst i zdjęcia: Michał Jurczak

 

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE