Dlaczego samochody dostawcze Renault są chętnie kupowane

Samochody dostawcze Renault od lat, nieustannie znajdują się w ścisłej czołówce polskiego rynku do 3,5 tony DMC. 

Nic dziwnego, poza wieloma zaletami samochodów klienci doceniają bardzo duże możliwości zabudowy, sieć serwisów Renault Pro+, różne formy finansowania.

Zacznijmy od samochodów, bo gama francuskiej marki jest kompletna, każdy przedsiębiorca znajdzie coś odpowiedniego. Niezależnie od modelu, jaki wybierze będzie to samochód oszczędny, ergonomiczny, precyzyjnie zmontowany i dobrze wyposażony. Samochód, w którym kierowca będzie dobrze czuł się nawet pod koniec wielogodzinnej pracy, w czym zasługa również precyzyjnie dobranych parametrów zawieszenia. Samochód bezpieczny, bo nawet najmniejszy model Kangoo może mieć 17 systemów wspomagania jazdy.

Kangoo na krótsze dystanse

W najmniejszym segmencie Renault ma Kangoo Vana. Jest to popularny model stworzony z myślą o pracy w przestrzeni miejskiej, występuje jako furgon bądź furgon brygadowy.

MasterPojemność ładowni sięga aż do 3,9 m sześc. Szczególnym rozwiązaniem jest Open Sesame by Renault, które ułatwia dostęp do przestrzeni ładunkowej bez konieczności używania tylnych drzwi. W Kangoo Open Sesame by Renault nie ma prawego słupka B, fotel pasażera jest składany, a za fotelem stoi uchylna, ażurowa przegroda. Dzięki temu można uzyskać po prawej stronie otwór załadunkowy o długości dokładnie 1.446 mm. Renault Kangoo Van może mieć pod maską znanego, sprawdzonego w milionach egzemplarzy turbodiesla 1.5 Blue dCi o mocy 75, 95, 115 KM, albo silnik na prąd rozwijający 122 konie w E-Tech electric (bateria trakcyjna 45 kWh netto). Turbodiesla 115-konnego można dostać z automatem, 7-biegowym, dwusprzęgłowym EDC.

 

Trafic sprawdzony

Segment wyżej od Kangoo znajduje się Trafic, który może być furgonem lub furgonem brygadowym. Objętość ładowni waha się od 5,8 do 8,9 m sześc. Dwulitrowy turbodiesel Blue dCi oferuje moc 130, 150, 170 KM. Dwa silniejsze motory mogą być skojarzone z 9-biegowym automatem. Rzecz jasna, również ten średni model marki Renault został zelektryfikowany.

Trafic E-Tech electric jest napędzany przez silnik 122 KM, czerpiący energię z akumulatora 52 kWh netto. Elektryk jest oferowany jak furgon, w dwóch długościach.

 

Master wszechstronny

Master jest najbardziej popularnym modelem, największym i sprzedawanym w największej liczbie wersji. Proszę rzucić okiem na cennik – furgon, furgon brygadowy, podwozie pojedyncza kabina, podwozie podwójna kabina, platforma, skrzynia otwarta, wywrotka alu, wywrotka stal, skrzynia otwarta podwójna kabina, podwozie kontener. W fabryce Renault jest produkowanych w sumie 40 różnych wersji nadwoziowych. Ładownia furgonu może mieć 8-22 m sześc. Trzeba również podkreślić największą w klasie ładowność 1.625 kg. W standardowym wyposażeniu jest system multimedialny openR link z 10-calowym ekranem i funkcją bezprzewodowej replikacji smartfona.

renaultWysokoprężna jednostka 2.0 Blue dCi może mieć zróżnicowaną moc, od 105, poprzez 130 i 150, do 170 KM. Turbodiesle 150- i 170-konne są do kupienia z 9-biegowym automatem. Dla klientów zdecydowanych na wóz zeroemisyjny jest Master E-Tech electric z silnikiem 130 KM względnie 140 KM. Słabszy ma akumulator 40 kWh hetto, mocniejszy 87 kW netto. Poza furgonem elektryk występuje także w dwóch, innych postaciach (wyłącznie z mocniejszym zespołem napędowym 140 KM i 87 kWh) jako podwozie pojedyncza kabina i platforma.

 

Zabudowy do wyboru

Wielu klientów potrzebuje aut z zabudowami. Renault już od 16 lat pozostaje niekwestionowanym liderem rynku samochodów modyfikowanych w Polsce. Za sukcesem francuskiej marki stoją dedykowane rozwiązania dla każdej branży, oferta zabudów fabrycznych oraz lokalne rozwiązania − współpraca z 24 największymi, certyfikowanymi wykonawcami zabudów w naszym kraju. Renault oferuje szeroką gamę pojazdów zabudowanych bezpośrednio w fabryce oraz zabudowy indywidualne, które są opracowywane przez dział inżynieryjny firmy Renault i jej certyfikowanych partnerów przy zachowaniu wysokiej jakości i niezawodności.

TraficW ofercie są m.in. zabudowy do transportu towarów (kontenery, izotermy, chłodnie, skrzynie, wywrotki, przesyłki); do przewożenia osób, nawet do 16 pasażerów, z opcją adaptacji do osób z niepełnosprawnością, także dla VIP; do usług mobilnych, np. food trucki, pojazdy sklepowe; dla budownictwa i techniki (podwozia pod wywrotki, zabudowy brygadowe), do transportu specjalistycznego (koni, sprzętu budowlanego, narzędzi). Warto jeszcze wspomnieć o samochodach specjalistycznych: usługi medyczne, transport medyczny, pojazdy interwencyjne i inne.

 

Serwis od ręki

Cóż jednak po najlepszym nawet, użytkowym produkcie, jeżeli nie można go serwisować w dowolnym momencie, czy ewentualnie naprawić od ręki. Renault doskonale zdaje sobie z tego sprawę, dlatego rozwija siec Pro+. Najkrócej można określić, że Pro+ to eksperci wyspecjalizowani w obsłudze firm. To kompleksowe i sprawdzone rozwiązania dla profesjonalistów, innowacyjne i dostosowane do ich potrzeb. Obecnie działają 23 takie wyspecjalizowane punkty w Polsce, a ponad 300 w Europie. Pracownicy o wysokich kwalifikacjach, wydłużone godziny otwarcia serwisów przystosowanych do obsługi dostawczych aut, znacznie większych i cięższych od osobowych, jazdy próbne dostawczymi modelami. Renault Pro+ proponuje program assistance dostępny 24/7, czyli non stop oraz daje możliwość wynajmu dostawczego samochodu zastępczego. To gwarancja mobilności.

Specjalny program Kartka Flotowa przynosi rabat na części oraz na lokalną stawkę roboczogodziny. Małe floty 3-10 aut mogą skorzystać z pakietu Silver (10 proc. rabatu). Pakiet Gold dotyczy średnich flot, od 11 do 50 samochodów (12 proc.). Najwięcej, bo 15 proc. zaoszczędzą posiadacze pakietu Platinum dla dużych flot od 51 egzemplarzy w górę.

Oprócz tego Renault Pro+ oferuje skrojoną na miarę ofertę finansową, Mobilize Financial Services. Doradcy przedstawią, jak najkorzystniej sfinansować zakup pojazdów, przykładowo może to być leasing z niską ratą – business plan, leasing 101 proc., kredyt 50/50, kredyt ulgowy.

 

T&M nr 9/2025

Add comment

Security code Refresh