Siła systemów wymiennych

Niedobór kierowców, rosnąca presja kosztowa i coraz bardziej złożone łańcuchy dostaw to kluczowe wyzwania stojące przed branżą logistyczną.

Elastyczne rozwiązania pomagające sprostać zadaniom związanym z tzw. dynamiczną logistyką ma m.in. Krone. Pojazdy stosowane w transporcie muszą być wydajne, funkcjonalne i możliwie komfortowe w obsłudze. To szczególnie ważne w przypadku transportu miejskiego i dalekobieżnych przewozów ciężarowych. Krone spełnia te wymagania dzięki przemyślanemu systemowi modułowemu dla systemów wymiennych. Niezależnie od tego, czy chodzi o naczepy wymienne, nadwozia wymienne, nadwozia chłodnicze czy platformy wymienne – rozwiązania modułowe umożliwiają precyzyjne przygotowanie najbardziej odpowiednich „narzędzi” do najróżniejszych wymagań transportowych.

 

Moc modułów

Celem rozwiązań modułowych jest, w największym skrócie – maksymalne wykorzystanie taboru, zminimalizowanie czasów przestojów i uzyskanie pełnej elastyczności w codziennym użytkowaniu. – Ważne jest, aby klienci otrzymali od nas dokładnie takie rozwiązanie w zakresie pojazdów, jakiego potrzebują do codziennej eksploatacji. Aktualnym przykładem tego konsekwentnego rozwoju jest nowa generacja Krone Dry Box, która w ubiegłym roku została poddana optymalizacji – podkreśla Simon Richenhagen, dyrektor marketingu, w Krone Trailer.

 

Jest z czego wybierać

Oferta nadwozi wymiennych Krone obejmuje zasadniczo trzy warianty. Cool Box, do towarów wrażliwych na temperaturę wykorzystuje sprawdzoną technologię Duoplex Steel. Nadwozie posiada stabilne panele z warstwami pokrywającymi ze stali i wzmocnioną, wypełnioną pianką grupę podłogową. Dzięki tej konstrukcji chłodnia sprawdza się w wymagających zastosowaniach, w codziennym transporcie. Nadwozie wymienne zapewnia elastyczność i wydajność, umożliwiając szybki i nieskomplikowany za- i rozładunek. Dzięki długości dopasowanej do standardowych wymiarów ciężarówek gwarantuje optymalne wykorzystanie przestrzeni i pojemność transportową. Krone Dry Box – to rozwiązanie do wszelkiego rodzaju suchych towarów. Gładkie powierzchnie są nie tylko łatwe do czyszczenia, ale także mniej podatne na uszkodzenia. Wydłuża to żywotność nadwozia wymiennego i znacznie zmniejsza koszty konserwacji. Podobnie jak Profi Box – z plandeką zapewniającą elastyczny za- i rozładunek. Plandeki Krone zapewniają elastyczność, niezależnie od tego, czy chodzi o stały dach, plandekę typu hamburskiego lub przesuwany dach plandekowy, czy też o burty, plandekę typu curtainsider lub plandekę typu curtainsider z burtami, czy też o długość konstrukcyjną (7,15, 7,45 lub 7,82 m). Dla każdego zastosowania istnieje odpowiednia skrzynia plandekowa.

Wszystkie wersje charakteryzują się wysoką wytrzymałością, wydajną obsługą i długą żywotnością. W połączeniu z odpowiednimi naczepami wymiennymi Krone, powstają w ten sposób idealnie dopasowane rozwiązania logistyczne. – System Krone Carrier można skonfigurować zgodnie z potrzebami naszych klientów. Oferujemy wymienne nadwozia z wieloma wariantami wyposażenia, od przepuszczającego światło dachu z tworzywa sztucznego po konstrukcję dwupoziomową. Również nasze nadwozia plandekowe wyróżniają się różnorodnością wariantów – tłumaczy S.Richenhagen.

 

Z pomocą… słońca

Aby zapewnić jeszcze większą przejrzystość procesu transportowego, Krone oferuje jednostkę telematyczną Krone Smart Collect do nadwozi wymiennych bez własnego zasilania. Zintegrowany panel słoneczny zapewnia samowystarczalną i bezobsługową transmisję danych – całkowicie bez zewnętrznego źródła energii. Warto przypomnieć, że moduł telematyczny i diagnostyczny Krone Smart Collect tworzy połączenie między pojazdami (naczepa, system wymienny) i portalami internetowymi (np. NicBase, serwer FTP). Portal umożliwia pobieranie informacji o statusie pojazdu lub agregatu oraz zdalne wywoływanie określonych działań. Połączenie systemu Krone Smart Collect z pojazdem poprzez magistralę CAN lub Ethermet umożliwia monitorowanie statusu agregatu i zdalną diagnozę. Wewnętrzny czujnik przyspieszenia rejestruje ruch i może także służyć jako ochrona pojazdu przed kradzieżą.

 

T&M nr 7/8-2025

Tekst: Michał Jurczak

Add comment

Security code Refresh