Master znaczy lider

Renault, jako wieloletni lider rynku samochodów dostawczych w Polsce, ma kompletną gamę w głównych segmentach.

Trzon stanowią modele Kangoo, Trafic i Master, dostępne zarówno w wersjach ze spalinowym napędem (także z automatyczną skrzynią biegów), jak i elektrycznych E-Tech electric. Szczególnie istotne elementy oferty Renault to duży zakres personalizacji (fabryczna konfiguracja), jak i możliwości lokalnej modyfikacji pojazdów przy wsparciu certyfikowanych zabudowców Renault Pro+. Sprawia to, że produkty dostępne w gamie Renault spełniają oczekiwania każdego klienta.

 

45 lat doświadczenia

Master to flagowy model gamy lekkich samochodów dostawczych Renault. Od debiutu w 1980 r. sprzedano ponad trzy miliony egzemplarzy, wyprodukowanych bez wyjątku we Francji, w zakładzie w Batilly, w pobliżu Metzu. Będący tradycyjnym liderem na rynku europejskim i polskim nowy Master jest oferowany w szerokiej gamie wersji, aby zaspokoić wszelkie potrzeby transportowe użytkowników w strefach miejskich i na długich dystansach.

Najważniejsze cechy obecnego Mastera, czwartej generacji to: obecność wersjach dieslowskich i bateryjnych, nowa automatyczna 9-biegowa skrzynia biegów EAG9, aerodynamiczny design zmniejszający zużycie oleju napędowego do 7,5 l/100 km, kokpit zwrócony ku kierowcy.

 

Różne silniki

Nowy model jest dostępny z czterema odmianami wysokoprężnego silnika 2.0 Blue dCi o mocy 105, 130, 150 i 170 KM, współpracującego z mechaniczną skrzynią biegów i EAG9, czyli automatem z 9 przełożeniami. Wysokoprężne jednostki odznaczają się znacznie obniżonym spalaniem (średnio o 1,5 l/100 km) i niższym (o 39 g/km) poziomem emisji CO2.

R DAM 1514421 5000    R DAM 1514427 5000    R DAM 1514655 5000

Master ustanawia nowe standardy w segmencie elektrycznych furgonów w Europie. Jest dostępny jako E-Tech electric, z dwoma typami baterii trakcyjnej, o pojemności 40 kWh (do jazdy miejskiej) bądź 87 kWh (na dłuższe trasy), pozwalającym zaspokoić wszelkie potrzeby dzięki rekordowemu zasięgowi nawet do 460 km. Szybkie ładowanie prądem stałym DC z terminali o mocy 130 kW pozwala odzyskać 229 km zasięgu w pół godziny. Ładowanie od 10 % do 100 % z domowych źródeł zasilania zajmuje mniej niż cztery godziny w przypadku użycia wallboxa AC o mocy 22 kW.

R DAM 1529661 5000Zredukowane zużycie paliwa i energii przez nowy model to zasługa opływowych kształtów zaprojektowanych w tunelu aerodynamicznym. Praca nad aerodynamiką karoserii umożliwiła zmniejszenie aż o 20 % współczynnika SCx. Nie bez kozery Renault nazywa nowego Mastera „aerovanem”.

 

Komfort intensywnej pracy

Jedną z głównych zmian w Renault Masterze jest bezkonkurencyjny komfort jazdy i użytkowania. Projektanci położyli duży nacisk na stworzenie w kabinie przestrzeni zapewniającej poczucie komfortu i ergonomii jak w samochodzie osobowym. Przyczynia się do tego deska rozdzielcza zwrócona w stronę kierowcy, która zapewnia łatwy dostęp do elementów sterowania, a także liczne schowki o sumarycznej pojemności aż do 135 litrów. Pozytywne wrażenia dopełnia bogate wyposażenie w zakresie multimediów: 10-calowy system openR link z przewodową i bezprzewodową łącznością ze smartfonem, ładowarką indukcyjną, a także opcjonalnymi wbudowanymi usługami Google i nawigacją.

Master został przystosowany do intensywnej pracy: do 1.625 kg ładowności i 2.500 kg zdolności holowania. Praktyczny tylny próg, optymalnie ukształtowana pionowa ściana działowa oraz uchwyt ułatwiający wsiadanie upraszczają załadunek. Najszersze drzwi przesuwne w swoim segmencie umożliwiają szybki i komfortowy załadunek boczny.

Renault Master jest dostępne w 40 różnych wersjach nadwozia, dostosowanych do potrzeb przeróżnych sektorów. Oferta obejmuje m.in. furgony (także z kabiną brygadową), kontenery, skrzynie otwarte i wywrotki dla branży budowlanej oraz podwozia i platformy z kabiną pod zabudowę. Dostępne są także lokalne zabudowy przygotowywane przez certyfikowanych zabudowców Renault Pro+ z szeroką możliwością dostosowania ich do potrzeb najbardziej wymagających klientów.

 

Tekst: Jacek Dobkowski

Zdjęcia: Renault Polska

Advertisement

Add comment

Security code Refresh