loga na www miedzy banery

Interhandler kwiecień

loga na www miedzy banery

BANER Prometeon

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

BP kwiecień

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Musi być lepiej

Tak jak przed dwoma laty DAF Trucks Polska zaprosił dziennikarzy do tego samego hotelu we Wrocławiu, blisko katedry na doroczną konferencję prasową.

Na obrachunki z zeszłym rokiem i przedstawienie planów na bieżący.

Pozycja rynkowa DAF-a w naszym kraju przez te dwa lata zmieniła się, była pierwsza, jest piąta, oczywiście mamy na myśli kategorię ponad 16 ton DMC. Licznik pierwszych rejestracji zatrzymał się w zeszłym roku na 3.584, co absolutnie nikogo w organizacji DAF-a nie zadowala. W ciągnikach holenderska marka wywalczyła czwarte miejsce, 3.029, natomiast w podwoziach piąte, 555, identyczne jak w ogólnej klasyfikacji. Dane liczbowe za PZPM, Polskim Związkiem Przemysłu Motoryzacyjnego, zresztą w stolicy Dolnego Śląska przedstawiciele DAF-a podali takie same. Z dziennikarzami, we Wrocławiu spotkali się menadżerowie DAF Trucks Polska: dyrektor zarządzający Krzysztof Michalik, dyrektor sprzedaży Monika Prościńska, dyrektor ds. rozwoju sieci serwisowej Piotr Juchtman, dyrektor obsługi posprzedażnej Bartosz Gruszczyński, marketing manager Agnieszka Głowicka oraz dyrektor zarządzający PACCAR Financial Polska Michał Dąbrowski.

 

Powrót na szczyt

Rok 2024 był pełen zmian, również personalnych, wszak mamy nowego dyrektora zarządzającego DAF Trucks Polska i nową dyrektor sprzedaży. Krzysztof Michalik wcześniej był związany z branżą motoryzacyjną, spędził prawie 10 lat w Bridgestone, gdzie zajmował się oponami ciężarowymi i autobusowymi.

– Duże wyzwanie dla mnie, ale jestem pewien, że podołam, dlatego że nie jestem tu sam – zapewnia Krzysztof Michalik. – To co chcę podkreślić i zawsze podkreślam, że jestem otoczony zespołem naprawdę wielkich profesjonalistów. Bardzo dziękuję za całą pomoc, którą okazują mi w czasie tego mojego wdrażania, które już powoli się kończy. Jesteśmy „skazani” na sukces.

– Jestem w nowej roli, jestem też przekonana, że jedyne, co może się wydarzyć to powrót na pozycję lidera. I będziemy o tę pozycję walczyć w tym roku – deklaruje Monika Prościńska, która wcześniej, prawie 10 lat, pracowała w PACCAR Financial Polska.

W nowych było tak sobie, ale lepiej w pojazdach z drugiej ręki. PACCAR Financial Polska zanotował rekordowy udział finansowania używanych i rekordową sprzedaż używanych. Pod koniec br. centrum pojazdów używanych DAF Used Truck Center ma zmienić lokalizację, obecnie mieści się pod Warszawą.

 

Ta 3. klasa

Zmiany nastąpiły w gamie nowych ciężarówek, była seria złota (od koloru lakieru aut demonstracyjnych), teraz jest seria czerwona, ze zmodernizowanym układem napędowym oraz innym przełożeniem mostów. To model roku 2025, dający dodatkową oszczędność paliwa w granicach 3 proc. Egzemplarze z roku produkcji 2025 już są u dealerów. A propos oszczędzania, DAF obecnie zapewnia, że jego nowe samochody przez sześć lat będą mieściły się w klasie 3. Vecto. Jednak zmiany w Vecto, które czekają nas od 1 lipca br. sprawią, że trudniej będzie zmieścić się w tej klasie. Jak szczerze skomentowała Monika Prościńska, takie auta można będzie wyspecyfikować w drugiej połowie roku, ale czy klienci zechcą je nabyć, to inna sprawa. Jeden z dziennikarzy stwierdził na głos, że zapewne chodzi o ciągniki do transportu międzynarodowego z płaską kabiną i bez miejsc do spania. Problemy te dotyczą oczywiście wszystkich marek.

Niezależnie od wszystkiego 2025 to rok 30-lecia oficjalnej obecność DAF-a w Polsce. Główne obchody zostały zaplanowane na piątek, 23 maja. Gdzie i w jakiej formule tego jeszcze ekipa DAF-a nie zdradza.

 

Kierowcy i auta

DAF zwraca uwagę na brak wykwalifikowanych kierowców zawodowych w Polsce. Średnia wieku 50 lat i mała liczba szkół kształcących kierowców nie nastrajają optymistycznie. Program DAF on the Road ma zachęcić kierowców z innych segmentów szeroko pojętego transportu.

W innym programie, Ready to Go DAF oferuje, praktycznie od ręki, podwozia z zabudowami, wykonanymi w naszym kraju. W zeszłym roku było ok. 60 aut, w 2025 ma być podobnie. Często klient kupuje konkretny wóz, jak ma pracę. DAF wychodzi więc naprzeciw takim oczekiwaniom.

Skonferencja1ieć w Polsce liczy 40 autoryzowanych serwisów. W ub.r. do nowej siedziby przeprowadził się dealer TB Siedlce w mazowieckim oraz przybył obiekt WTC Legnica, w woj. dolnośląskim, należący do Grupy DBK. I właśnie pracownicy Grupa DBK mieli we Wrocławiu najwięcej powodów do świętowania.

 

DBK tym razem

W tradycyjnym konkursie na Dealera Roku wygrał WTC Długołęka pod Wrocławiem, czyli oddział Długołęka Grupy DBK. Drugi był Wanicki Trzciana z woj. małopolskiego, najniższy stopień podium przypadł także DBK, z Białegostoku.

– Jest to docenienie pracy zespołu, wszystkich pracowników którzy codziennie wkładają wysiłek w podnoszenie jakości, przede wszystkim jakości obsługi naszych klientów – komentuje zwycięstwo Długołęki Łukasz Chyliński, dyrektor generalny i członek zarządu Grupy DBK. – Konkurencja deptała nam po piętach do samego końca, wymagająca i śrubująca wyniki. 2024 rok był bardzo trudny dla transportu i dla naszej branży, więc tym bardziej nagroda cieszy.

 

T&M nr 3/2025

Tekst: Jacek Dobkowski

Add comment

Security code Refresh