loga na www miedzy banery

Interhandler kwiecień

loga na www miedzy banery

BANER Prometeon

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

BP kwiecień

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Nowa generacja pojazdów Ford Trucks

Ford Trucks wprowadza nowej generacji silnik Ecotorq GEN2, opracowany z wykorzystaniem najnowocześniejszych rozwiązań inżynieryjnych.

Zaprojektowany specjalnie dla modeli F-MAX i F-LINE, które cieszą się dużym uznaniem na rynkach europejskich, nowy silnik wyróżnia się trwałością, solidnością, doskonałą wydajnością, oszczędnością paliwa oraz jest przyjazny dla środowiska, zapewniając maksymalną efektywność w porównaniu do poprzedniej generacji.

Zaprojektowany przez markę Ford Trucks silnik Ecotorq GEN2 ma pojemność 12,7 litra i spełnia wymogi norm emisji spalin EU6. Został opracowany z myślą o modelach F-LINE i F-MAX, poddano go rygorystycznym testom w różnych warunkach klimatycznych i drogowych, osiągając nowy poziom wydajności i trwałości w porównaniu do poprzedniej generacji. Testy zużycia paliwa przeprowadzone na pojazdach potwierdzają, że silnik i wszystkie systemy pojazdu działają z maksymalną efektywnością.

Zastępując dotychczasowy silnik Ecotorq GEN1.5, nowa generacja silników Ecotorq GEN2 ma przede wszystkim zapewnić klientom obniżenie całkowitego kosztu posiadania pojazdu. Celem producenta jest osiągnięcie znacznej poprawy trwałości i żywotności, a także zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 11,3%. Silnik Ecotorq GEN2, kompatybilny z paliwami HVO (Hydrotreated Vegetable Oil), zapewnia większą moc i efektywność, oferując klientom bardziej ekonomiczną i ekologiczną jazdę.

Ford Trucks przeprowadził testy nowego silnika Ecotorq GEN2 w 8 różnych krajach, w zróżnicowanych warunkach drogowych i klimatycznych, łącznie przez ponad 25 000 godzin i na dystansie przekraczającym 1,5 miliona kilometrów. W proces rozwoju produktu byli zaangażowani wybrani klienci, co umożliwiło marce ocenę silnika w wielu najbardziej wymagających scenariuszach użytkowania.

Wprowadzenie silnika Ecotorq GEN 2 dodatkowo wdraża szereg usprawnień i nowych funkcji w ciągnikach siodłowych serii F-MAX. Poprawiona została aerodynamika kabiny pojazdu, która zmniejszając opór powietrza, przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa. Przedni system zawieszenia pneumatycznego zwiększa komfort jazdy, szczególnie odczuwalny na długich trasach. Nowo zaprojektowane opony o niskim oporze toczenia oraz system kamer zamiast lusterek poprawiają efektywność paliwową. Zastosowanie przekładni z nadbiegiem (OD) zamiast przekładni z przełożeniem bezpośrednim (DD), pozwala silnikowi pracować na niższych obrotach podczas jazdy na najwyższym biegu, co zwiększa jego ogólną efektywność.

Ponadto, w serii ciągników siodłowych F-MAX wprowadzono aktywne żaluzje wlotu powietrza oraz zaciski hamulcowe z technologią sprężyny powrotnej klocków, redukujące zjawisko momentu oporu, co znacząco wpływa na wydajność silnika i oszczędność paliwa.

Add comment

Security code Refresh