uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Latex 185130mm 2pages v5 PL

loga na www miedzy banery

vdo

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

1280x180 2

loga na www miedzy banery

bp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

targi automechanika 1117x150px pl

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

DAF

SCR do regeneracji?

Awaria skomplikowanego systemu oczyszczania spalin SCR w ciężarówce lub maszynie drogowej może narazić jej właściciela na wysokie koszty oraz wyłączenie z pracy. Czy istnieją uczciwe i tanie metody naprawy skomplikowanych układów SCR? Jak dbać o taki system, by nie uległ awarii?

 

Technologia oczyszczania spalin SCR z AdBlue w ciężarówkach, maszynach budowlanych i autobusach oraz innych pojazdach z normą Euro 5 i Euro 6 jest obecnie najczęściej stosowaną przez producentów technologią w celu spełnienia najwyższej jakości czystości spali -  wymagań redukcji cząstek stałych i NOx. SCR to skrót z angielskiej nazwy technologii Selektywnej Redukcji Katalitycznej.

Zaletą takiego systemu jest wysoki poziom skuteczności w oczyszczaniu spalin z niebezpiecznych związków chemicznych, które są szkodliwe dla człowiekaTechnologia ta wymaga użycia specjalnego płynu - czynnika nazywanego AUS 32 znanego również jako AdBlue. Powoduje on redukcję tlenków azotu (NOx). Według producentów system SCR  z filtrem cząstek stałych jest najbardziej oszczędnym sposobem na sprostanie ograniczeniom związanym z emisją tlenków azotu cząstek stałych. Niestety eksploatacja katalizatorów SCR bywa niekiedy problematyczna. Bywa, że system połączony z FAP/DPF zapycha się i trzeba go poddać regeneracji.

Pierwsze objawy..

Pierwszymi objawami uszkodzenia systemu SCR mogą być: coraz częstsze włączanie się regeneracji systemu DPF, zwiększone zużycie oleju napędowego oraz czynnika katalitycznego - AdBlue. Objawem charakterystycznym może być także nieproporcjonalne, zmniejszone lub brak zużycia AdBlue. Pojawić się także mogą pojawić komunikaty na desce roździelczej o nieprawidłowym działaniu systemu oczyszczania spalin. Pojazd może wchodzić w tzw. tryb awaryjny. Wówczas niezwykle ważne jest, by nie bagatelizować tych objawów, tylko jak najszybciej zwrócić się o pomoc do specjalistów. Inaczej układ może ulec znacznie gorszemu uszkodzeniu i wymagać wymiany, co wiąże się z bardzo wysokimi kosztami, sięgającymi nawet kilkunastu tysięcy złotych,.

Regenerują jako jedyni w Polsce - tanio i skutecznie

Firma Euro-Vat Consulting dr Bert van der Linden i Andrzej Matuszewski Sp. z o.o. opracowała metody regeneracji układów oczyszczania spalin takich jak filtry cząstek stałych FAP i DPF oraz systemy SCR. Chociaż metody regeneracji są objęte tajemnicą, wiadomo, że są niezwykle skuteczne a także stosunkowo niedrogie. Przede wszystkim jest to rozwiązanie zgodne z prawem, co jak pokazują ostatnie doniesienia medialne o aferach w Volkswagen, powinno być dla każdego przestrogą, że wymiary sprawiedliwości nie zawsze są rychliwie, ale sprawiedliwe. Wniosek z afery Volkswagena jest taki, że nie warto manipulować przy systemach oczyszczania spalin.

Warto także pamiętać, że zbyt późne poddanie regeneracji filtra cząstek stałych i systemu SCR, może grozić jego trwałym uszkodzeniem i doprowadzeniem do kosztownej wymiany. Ceny nowych systemów SCR to nawet kilkanaście tysięcy złotych. Firma Euro-Vat posiada najskuteczniejsze metody regeneracji systemów SCR dzięki współpracy z ich producentami. Od 2009 roku montujemy i serwisujemy systemy oczyszczania spalin takich firm jak Pirelli, PURItech i wielu innych. Zajmujemy się także podnoszeniem normy ekologiczności nowych maszyn użytkowych STAGE III do poziomu STAGE IV, które są wykorzystywane szeroko w budownictwie i rolnictwie.

Jak dbać o system SCR

Przede wszystkim bardzo ważne jest stosowanie oryginalnego Ad Blue. Bardzo ważne jest także, by stosować dobrej jakości sprawdzone paliwo. W samochodach z SCR powinno także ograniczyć sie do minimum postój na biegu jałowym.

Więcej porad dotyczących naprawy i regeneracji filtrów cząstek stałych i katalizatorów SCR znajdą Państwo także na www.eurovat.info.pl

T&M nr 9/2015

 

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE