uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Goldhofer

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Mercedes lipiec

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

Prilo 1170x150

loga na www miedzy banery

1980x617pix

Master truck baner

Z nową energią

Pod koniec lata, od wtorku 10 września, do soboty 14 września włącznie będą trwały Targi Automechanika w Frankfurcie nad Menem, w Niemczech.

Cały świat przybywa do Frankfurtu – w tym stwierdzeniu nie ma przesady. Automechanika to prawdopodobnie najbardziej międzynarodowe targi na świecie. Odwiedzający ze 175 państw, 66 proc. spoza Niemiec, 2.782 wystawców z 68 krajów. Liczby te charakteryzują poprzednią edycję, sprzed dwóch lat. A przed zarazą COVID było jeszcze lepiej. W roku 2018 zjawiło się prawie pięć tysięcy wystawiających, dokładnie 4.987. Teraz powinno być ich ponad 4.000, z 80 krajów. Na spotkaniu z prasą w Warszawie, 8 maja, Michael Johannes, wiceprezes mobility and logistics Messe Frankfurt podał, iż wracają takie znane firmy, jak przykładowo Shell, Magneti Marelli, PPG, Sonax, 3M, Glasurit.

 

Warsztaty i Chińczycy

Interesująco przedstawiają się dane dotyczące obszarów działalności odwiedzających ostatnią Automechanikę. Otóż najwięcej, 36 proc. to warsztaty i stacje paliw. 28 proc. stanowili dealerzy, 10 proc. producenci. Zróżnicowane jest widocznie spore, gdyż kategoria inne zebrała aż 22 proc. W tym roku organizatorzy postawili na pięć strategicznych kierunków: innowacje, zrównoważony rozwój, transformacja, edukacja szkolenia rekrutacja oraz emocje.

Chińczycy atakują, atakują rynek motoryzacyjny Europy, nie ma co do tego wątpliwości. Częścią Automechaniki będzie wystawa Electric Vehicle B2B Expo we współpracy z CCPIT, China Council for the Promotion of International Trade.

Coraz większego znaczenia nabiera rekrutacja, żeby w przyszłości miał kto obsługiwać i naprawiać te wszystkie wspaniałe pojazdy. Inicjatywa Talents4AA ma inspirować młodych ludzi do pracy w branży aftermarketowej. Będą temu służyły imprezy i networking adresowany do młodych branżystów i firm, także współpraca z platformami on-line zajmującymi się pośrednictwem pracy.

Niemieccy organizatorzy przygotowali również inicjatywę Ambition, czyli próbę dotarcia do generacji Z. Wiadomo, że ludzie urodzeni po roku 1995 dorastali w świecie cyfrowym, a wszelkie samochody często traktują niewiele bardziej emocjonalnie niż sprzęt gospodarstwa domowego. Tematy Ambition na targach będą więc takie raczej cyfrowe, związane z internetem i komputerowymi grami, np. e-gaming, e-sports, e-racing, in car gamin.

Grupa kapitałowa Messe Frankfurt organizuje przeróżne targi nie tylko w Europie, również na innych kontynentach. W br. spodziewa się sprzedaży na poziomie 2019, więc sprzed pandemii i napaści Rosji na Ukrainę.

 

Padnie rekord?

Przed sześcioma laty, na ostatniej wystawie przed pandemią, były 194 firmy z Polski. Wiele wskazuje na to, że teraz ten rekord zostanie pobity. Na 8 maja, jak podała Olga Mularczyk, dyrektor marketingu i PR polskiego przedstawicielstwa Messe Frankfurt, ponad dwie setki naszych firm, dokładnie 209 złożyło intencję udziału. Z tych 209 już 156 podpisało oferty stoisk. Rzecz jasna, można nadal się zgłaszać do polskiego przedstawicielstwa.

 

Aktualne trendy

Część swojej długiej prelekcji, w języku angielskim, Michael Johannes poświęcił tendencjom na rynku aftermarket. W ciągu najbliższych sześciu lat, do 2030 r., liczba sklepów internetowych wzrośnie nawet o jedną trzecią. Europa nie będzie dominowała, numerem jeden będą Chiny, numerem dwa Ameryka Północna.

W tym samym czasie, do 2030, na świecie powinno być 200 mln pojazdów elektrycznych, z czego zdecydowana większość, prawie 92 proc. nie przekroczy wieku ośmiu lat. Poza tym 30-40 proc. wszystkich pojazdów będzie miało pewien poziom autonomii, rzecz jasna różny na poszczególnych rynkach.

Ponieważ ogromna liczba aut będzie wyposażona w różnego rodzaju czujniki (radarowe, optyczne, ultradźwiękowe), do 2030 r. zmniejszy się liczba napraw powypadkowych o 15-20 proc. Inna kwestia, że m.in. z powodu tychże czujników, które trzeba wymienić i skalibrować, reperacje mogą przebiegać dłużej i więcej kosztować.

 

T&M nr 5/2024

Tekst: Jacek Dobkowski

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE