uta czerwiec

loga na www miedzy banery

Latex 185130mm 2pages v5 PL

loga na www miedzy banery

vdo

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

1280x180 2

loga na www miedzy banery

bp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

targi automechanika 1117x150px pl

loga na www miedzy banery

VAT Polska banner

loga na www miedzy banery

DAF

Zakład nr 3

Dużo dzieje się Wieltonie. W Wieluniu powstał nowy zakład produkcyjny, odbyło się szkolenie z cyklu Profesjonalni Kierowcy.

Firma planuje podwojenie przychodów do roku 2027, a wyniki za trzy kwartały 2023 wyglądają obiecująco. Wielton, największy, polski producent naczep, przyczep i zabudów wciąż się rozwija, na pewno nie zamierza spocząć na laurach. W Wieluniu przybył zakład nr 3, wyposażony w nowoczesne rozwiązania i urządzenia. Zakład ma usprawnić proces produkcyjny, poprawić wydajność, umożliwić elastyczne dostosowanie się do zmieniających się trendów rynkowych i indywidualnych potrzeb klientów. Składa się z pięciu wydziałów.

Pierwszy wydział odpowiada za pakowanie produktów przeznaczonych do transportu w zestawach. Przykładowo chodzi o podwozia w trójpakach, które następnie zbiorczo są dostarczane do spółek wchodzących w skład Grupy Wielton lub do kontrahentów. Na kolejnym wydziale, z wykorzystaniem technologii cięcia laserowego oraz gięcia na prasach, powstają detale niezbędne do produkcji różnych typów pojazdów. Ich spawanie odbywa się już na następnym wydziale, m.in. dzięki dwóm zrobotyzowanym stanowiskom. Potem tak przygotowane elementy są zabezpieczane powłoką antykorozyjną za pomocą kataforezy lub ocynku. Na terenie innego wydziału znajduje się nowa linia produkcyjna do spawania skrzyń wywrotek half pipe. Zespawane tam nadwozia trafiają na lakiernię, gdzie nabierają ostatecznego koloru. Ostatni wydział zajmuje się montażem nadwozi naczep furgonowych. Stanowi on końcowy etap produkcji naczep tego typu. Furgony opuszczające zakład nr 3 to gotowe pojazdy, które w następnym kroku podlegają sprawdzeniu przez dział kontroli jakości. Stamtąd trafiają do magazynu produktów gotowych, gdzie czekają już tylko na odbiór przez klientów.

– Decydując się na budowę nowego zakładu mieliśmy na uwadze, aby procesy produkcyjne były jak najbardziej zautomatyzowane – wyjaśnia Adrian Danielski, dyrektor produkcji Wielton SA. – Dołożyliśmy wszelkich starań, aby zakład wyposażyć w nowoczesne urządzenia. Zdecydowana większość sprzętu to nowe, zakupione w tym lub w zeszłym roku maszyny. Jednymi z nowszych zakupów są prasa firmy Quintus oraz wycinarka laserowa 3D firmy TCI Cutting, które są w trakcie uruchamiania.

 

Lepiej wyszkoleni

We wtorek, 21 listopada miały miejsce w Wieluniu ostatnie, tegoroczne zajęcia z cyklu Profesjonalni Kierowcy. Były poświęcone m.in. spinaniu zestawu oraz podpinaniu naczepy. Prowadzili je instruktorzy ze Szkoły Doskonalenia Techniki Jazdy Volvo Trucks Polska. Uczestnicy mogli również zapoznać się z naczepą kurtynową Wielton Curtain Master Mega, która ma m.in. nowoczesne rozwiązanie zapobiegające powstawaniu powłoki lodowej na dachu, ścianę blokowania ładunku Aberg Fix oraz system intermodalny.

– Doskonale sprawdzi się w mieszanym transporcie towarów wielkogabarytowych, na przykład z przemysłu motoryzacyjnego, jak i napojów, opon czy sprzętów AGD, które wymagają wysokiej szczelności oraz dużej pojemności załadunkowej – wylicza Błażej Marcinkowski, dyrektor ds. marketingu operacyjnego w firmie Wielton SA. – Zależało nam na tym, aby osoby biorące udział w zajęciach mogły poznać specyfikę pracy nie tylko z naczepami standardowymi, ale i o innych właściwościach czy gabarytach.

Nie zabrakło jazdy po drogach i zasad pierwszej pomocy. Przypomnijmy, bezpłatny cykl jest przeznaczony dla ludzi z prawem jazdy kategorii C+E, które obecnie nie wykonują zawodu kierowcy. W tym roku objął on ponad 100 osób, zgłoszeń nadeszło czterokrotnie więcej.

– Cieszy nas fakt, że do projektu zgłaszają się kobiety oraz coraz więcej młodych osób – zaznacza Piotr Werner, product digital and marketing manager, Volvo Trucks Polska. – To pokazuje, że branża TSL przechodzi transformację. Być może za jakiś czas nie będziemy spotykać się z określeniem, że zawodowy kierowca jest jedną z najszybciej starzejących się profesji. Wierzę, że wraz z partnerami dokładamy swoją cegiełkę do tych zmian.

Partnerzy akcji to: Warta, Chubb, Continental, MAK Ubezpieczenia, MJM Brokers, Phillips Poland, PKO Leasing, Shell Polska, Wielton, Volvo Trucks Polska, VFS Usługi Finansowe.

 

Strategia Grupy

Za cztery lata, w 2027, skonsolidowane przychody Grupy Wielton mają wynosić w graniach 1,5 mld euro, czyli dwa razy więcej niż w ub.r. (732 mln euro). Wolumen sprzedaży powinien zwiększyć w okresie 2022-27 z 23,2 tys. do około 45 tys. Udział w europejskim rynku wzrośnie więc w tym czasie z 6,7 proc. do prawie 13 proc. Główny sposób realizacji tak ambitnej strategii to rozwój oferty produktowej. Grupa zamierza wprowadzić szereg personalizowanych rozwiązań.

– Wzrost realizowany będzie w oparciu o rozwój organiczny i poprzez akwizycje – komentuje Paweł Szataniak, prezes Grupy Wielton. – Grupa rozwijać się będzie na wszystkich strategicznych kierunkach, poza Rosją i Białorusią. Pozwoli to na zbudowanie prawie 13 procent udziałów w europejskim rynku naczep. Kluczowym motorem dynamicznego wzrostu Grupy w okresie trwania strategii będzie realizacja planów działań opartych na głównych megatrendach światowej gospodarki, to jest personalizacji, digitalizacji z wykorzystaniem rozwiązań AI oraz na zrównoważonym rozwoju.

 

Dobry poziom

Na razie Grupa musi zmagać się ze spowolnieniem gospodarczym na naszym kontynencie. Od stycznia do października branża przewozów transportowych pozostawała pod silnym wpływem wielu niekorzystanych czynników rynkowych i gospodarczych, przyczyniających się do znaczącego wyhamowania popytu na naczepy i przyczepy, a w konsekwencji spadku zamówień. Dlatego Grupa odnotowała spadek przychodów w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. z 2,49 mld zł do 2,44 mld zł (tegoroczne wyniki są podawane w polskiej walucie). Sprzedaż zmniejszyła się bardziej, z 17.524 do 15.684 sztuk. Jednak marża EBITDA wzrosła z 5,8 proc. do 7,4 proc. Zysk netto sięgnął 85,2 mln zł w porównaniu do 94,2 mln zł rok temu, lecz wówczas więcej zaistniało tzw. zdarzeń jednorazowych – odszkodowania za utracony zysk brutto, rozliczenie transakcji zakupu spółek Guillen w Hiszpanii i Lawrence David w Wielkiej Brytanii.

 

T&M nr 11/2023

Tekst: Jacek Dobkowski

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE