Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

loga na www miedzy banery

Onturtle 1150x150

loga na www miedzy banery

Mecalac 10 2023 750 x 200loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Hengst maj

Jeszcze nigdy nie rósł tak szybko

Rok 2022 Mercedes-Benz Trucks Polska zamknął 4-punktowym wzrostem udziałów w polskim rynku nowych samochodów ciężarowych o DMC powyżej 3,5 tony do 20 proc. i drugim miejscem w rankingu, za DAF-em.

Rejestracje marki wzrosły o ponad 31 proc. do 6.811 ciężarówek marki Mercedes-Benz oraz 300 ciężarówek marki Fuso (wzrost o 95 proc.). Te wyniki zapewniły polskiej spółce trzecie miejsce w europejskim rankingu koncernu, za Francją, ale przed Wielką Brytanią.

W związku z przekształceniami w centrali i oddzieleniem się od części produkującej auta osobowe, od 1 stycznia 2023 roku działa nowa spółka Daimler Truck Polska, która jest importerem. Wykupiła ona także udziały od Mercedes-Benz Warszawa i Sosnowiec, które stały się częścią spółki Daimler Truck Retail Polska. Daimler Truck Polska nie połączyła się z Evobus Polska. – Evobus sprzedaje bezpośrednio, w trybie zamówień publicznych, gdy my poprzez dilerów. Mamy wspólne warsztaty naprawcze, ale korporacyjnie spółki nie są połączone, bo nie przynosi to korzyści – tłumaczy prezes Daimler Truck Polska Przemysław Rajewski.

Zapowiada, że firma zwraca coraz większą uwagę na usługi towarzyszące sprzedaży samochodów ciężarowych. – Klienci widzą korzyść z dodanych usług: uptime i cyfryzacji usług. Od 2018 roku wszystkie Actrosy wyposażone są we Fleetboard, a 60 proc. samochodów ma aktywizowaną usługę cyfrową – wskazuje dyrektor sprzedaży i marketingu Daimler Truck Polska Piotrek Urban.

Zarząd Daimler Truck Polska widzi przyszłość w różowych barwach. Popyt pozostaje duży, a krępowane brakiem części dostawy nowego taboru w latach 2021 i 2022 sprawiają, że floty będą musiały być odświeżone nawet gdyby w 2024 roku nastąpiło ochłodzenie gospodarki.

Szef serwisu w Daimler Truck Polska Piotr Materzok przypomina, że firma ma 2 tys. klientów z serwisem Uptime, bardzo popularne są pakiety serwisowe complete na cała Europę. – Najpopularniejsze trwają od 3 do 4 lat, a coraz częściej 5 lat, bo mała podaż aut zmusza do wydłużenia eksploatacji – wyjaśnia Marterzok.

Centrala uruchomiła całodobowe naprawy w całej Europie (z centralą w Grecji), rozbudowuje także serwisy. W 2022 roku przybyły 4, a w tym roku dojdą 2. W 2025 roku Daimler Truck będzie dysponował w Polsce siecią 42 warsztatów (na koniec 2022 roku było ich 37). Daimler nie obawia się także nadchodzącej elektryfikacji transportu. – W pierwszym kwartale roku rozpoczynamy szkolenia dla mechaników i elektryków. Mamy pomysł na drugie życie baterii i optymistycznie patrzymy w przyszłość – zapewnia Materzok.

W lipcu spółka rozpocznie wprowadzanie do sprzedaży elektrycznie napędzanych modeli Fuso i Mercedes.

Daimler Truck wspiera także kształcenie kierowców. Wspólnie z ZMPD organizuje w szkołach branżowych pokazy samochodów oraz promuje zawód kierowcy. Pomaga w tym „Actros Team”, czyli znani influencerzy: Kate Truck Driverka, Adrian Trucker Packer i Artur ArtDrive. Ten zespół odwiedził 6 szkół i 300 uczniów.

 

T&M nr 1/2023

Tekst: Robert Przybylski

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE