Uta listopad

loga na www miedzy banery

Luxtruck

loga na www miedzy banery

1170x150 iveco luty

napis 16 lat  napis 16 lat   napis 16 lat napis 16 lat  napis 16 lat  napis 16 lat   napis 16 latnapis 16 lat   napis 16 lat  napis 16 lat

750x200 EFL

Prometeon luty

loga na www miedzy banery

banner 750x200

Prototyp eMega Liner już jest

Celem współpracy Trailer Dynamics i Krone  jest opracowanie „zelektryfikowanej” naczepy, która znacząco redukuje zużycie oleju napędowego i emisję CO2, zwiększając przy tym zasięg pojazdu.

Krone jest jednym z liderów w produkcji naczep, Trailer Dynamics innowatorem technologicznym założonym (w 2018 r.) po to, by przyczynić się do dekarbonizacji i rozwoju tzw. zrównoważonej logistyki, dla pojazdów poruszających się w transporcie długodystansowym. Efektem pierwszych wspólnych prac jest prototyp naczepy eMega Liner, który pokazano podczas Krone Executive Logistics Summit w Lingen.    

Rdzeniem projektu jest zintegrowany elektryczny układ napędowy, który można podłączyć do dowolnej, konwencjonalnej naczepy, na zasadzie plug-and-play. Kluczowym elementem innowacyjnej technologii Trailer Dynamics jest potężna e-oś, która napędza naczepę, a także odzyskuje energię hamowania. Energia akumulatora w eTrailer wystarcza na relatywnie długi dystans, powyżej 500 km. Jeśli infrastruktura ładowania na planowanej trasie jest niewystarczająca, powstałą „lukę” można wypełnić korzystając z pokładowej ładowarki. Trailer Dynamics to jednocześnie inteligentne oprogramowanie sterujące, który optymalnie wykorzystuje i rozprowadza energię elektryczną z baterii na całej trasie.

- Dzięki technologii Trailer Dynamics eTrailer jesteśmy w stanie znacznie obniżyć zużycie oleju napędowego i zmniejszyć emisję CO2 naczepy, wnosząc  istotny wkład w neutralność klimatyczną. Zakładamy, że eTrailer może być łączone z naczepą dowolnego typu, niezależnie od producenta, w istocie chodzi więc o możliwość zaopatrzenia w tego rodzaju rozwiązanie kilka milionów naczep z europejskiej floty. Nasza technologia pozwala realizować w pełni zelektryfikowany transport na dystansach przekraczających 500 km – tłumaczy Michael W. Nimtsch, założyciel i dyrektor zarządzający, Trailer Dynamics.

         Na dodatkowe, poza proekologicznymi aspekty zastosowania naczepy zwraca uwagę Stefan Binnewies, prezes rady Trailer Dynamics i członek zarząd Bernard Krone Holding. - Cieszymy się, że możemy zaoferować naszym klientom nowy, perspektywiczny środek transportu, przyjazny dla środowiska. Ważne jest też by charakteryzował go satysfakcjonujący użytkowników, całkowity koszt posiadania – konkluduje S.Binnewies.

 

T&M nr 10/2021

Tekst: Michał Jurczak

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE