loga na www miedzy banery

Interhandler kwiecień

loga na www miedzy banery

BANER Prometeon

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

BP kwiecień

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

EcoGeneration i telematyka w Poznaniu

Cargobull Trailer Center w Komornikach k. Poznania to jedna z kilkunastu  placówek EWT Truck & Trailer Polska (punkty sprzedaży i stacje serwisowe).

Uczestnicy „Dnia otwartego”, 14 września mieli tam okazję po raz pierwszy zobaczyć m.in. aerodynamiczne nadwozie EcoGeneration dla naczep kurtynowych Schmitz Cargobull.

Centrum naczep i przyczep w Komornikach działa już prawie dwa lata. Ulokowano je bezpośrednio przy autostradzie A2. Specjalizuje się w sprzedaży i serwisie produktów Schmitz Cargobull (naczepy tej marki stanowią corocznie, we wszystkich grupach średnio ok. jedną czwartą sprzedaży wszystkich naczep w Polsce). W przestronnym obiekcie, o łącznej powierzchni ok. 2,2 tys. m.kw. znajduje się m.in. kilkustanowiskowy warsztat. Na miejscu jest obszerny (ponad 10 tys. mkw.) parking.   

Podczas „Dnia otwartego” była okazja do zapoznania się w nowościami produktowymi. Zainteresowanie wzbudzała szczególnie najnowsza (dopiero wchodzi do oferty handlowej EWT) naczepa z „rodziny” EcoGeneration (wersja Ecoflex). Jej charakterystyczny kształt jest rezultatem zastosowania tzw. koncepcji opuszczanej sekcji tylnej. Tylną część można podnieść (sterowanie ręczne lub automatyczne), jeśli naczepa wymaga załadunku aż po dach. Przy maksymalnym wysunięciu ma całkowitą wysokość 4 m z przodu i z tyłu. Zmiana wysokości części tylnej nie ogranicza istotnie funkcjonalności pojazdu, czy wydajności transportu, jednak zastosowanie takiego rozwiązania może dać znaczące oszczędności, zmniejsza się bowiem opór aerodynamiczny. Chodzi zarówno o bezpośrednie oszczędności w zużyciu paliwa (do 5 proc.), jak i pośrednie, w minimalizowaniu tzw. śladu węglowego. Tomasz Walter, product manager, EWT podkreśla elastyczność rozwiązania, panel pozwala na szybkie dostosowanie wysokości wnętrza naczepy do aktualnych potrzeb użytkownika. Oszczędność paliwa przy optymalnym ułożeniu plandeki wynosi nawet ok. 1,5 l/100 km.

Innym ciekawym pojazdem prezentowanym w Poznaniu była naczepa typu silosowego, produkt drugiej, obecnej w grupie EWT od trzech lat marki GRW, wiodącego producenta cystern, silosów i naczep, wywodzącego się z RPA, a znanego wcześniej głównie na rynku subsaharyjskim.

Poznańskie spotkanie poświęcono również prezentacji, coraz powszechniej wykorzystywanych rozwiązań z zakresu naczepowej telematyki. TrailerConnect® umożliwia uzyskanie wymaganych informacji o pojazdach. Komponenty techniczne i czujniki rejestrują dane naczepy oraz przekazują je do centrum obliczeniowego. Za pomocą portalu TrailerConnect® można cały czas obserwować stan naczepy i ładunku. Dane, wyniki, komunikaty i informacje o lokalizacji są prezentowane w czasie rzeczywistym, a w razie potrzeby można je filtrować (raporty generowane są w formacie PDF lub Excel). Wśród kluczowych walorów są: ciągła kontrola stanu naczepy i ładunku, funkcja filtrowania dla indywidualnie dopasowywanych widoków, przejrzysta historia zdarzeń, temperatury i pozycji, możliwość eksportu danych, dokumentacja zdarzeń technicznych i informacji o usunięciu problemu, konsolidacja danych telematyki różnych producentów, a także wybór okresu oceny.

Praktyka pokazuje, że użytkownicy telematyki stosowanej w naczepach Schmitz Cargobull najczęściej wykorzystują ją do: zarządzania trasami (analiza poszczególnych tras z historią zdarzeń, temperatury i pozycji), zarządzania flotą pojazdów (chronologiczne rejestrowanie informacji serwisowych poszczególnych komponentów naczepy: chłodzenie, mechanizm jezdny, czujniki, elementy wykonawcze), jak również do zapewnienia pełnego bezpieczeństwa całego łańcucha chłodniczego (system przekazuje informacje o temperaturach i wilgotności w przestrzeni ładunkowej, poziomie napełnienia w zbiorniku paliwa oraz o funkcjach agregatu chłodniczego). W sytuacjach awaryjnych (np. „skoki” temperatury) uruchamiana jest procedura alarmowa.

 

T&M nr 9/2021

Tekst: Michał Jurczak

Add comment

Security code Refresh