Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Z optymizmem

Volvo obchodziło 25 -lecie w Polsce na Autodromie Jastrząb koło Szydłowca, w woj. mazowieckim. Impreza Volvo Experience Day została zorganizowana w piątek, 30 sierpnia.

 

Główną część Volvo Experience Day stanowiły II Targi Rozwiązań Transportowych 4Poland, czyli przede wszystkim pokaz tego, co można zabudować na podwoziach szwedzkiej marki. A można dużo, dlatego poniżej piszemy o wybranych konstrukcjach. Z kolei partnerami kampanii sprzedażowej Volvo z okazji 25-lecia byli Continental i Ena Truck. Continental na stoisku w swoich pomarańczowo-czarnych barwach wystawił dwie opony, jedną do ruchu dalekobieżnego, jedną do ruchu mieszanego, hybrydowego. Takie same są dostarczane do nowych ciężarówek Volvo. W ofercie Ena Truck nowością są panele fotowoltaiczne wspomagające akumulatory w podtrzymaniu działania różnego rodzaju sprzętu.

        

Do wielu zadań

Firma MHS II pokazała na trzyosiowym podwoziu zabudowę do załadunku i transportu stosów drewna, z żurawiem Penz, ławami MHS 2600 mm, o udźwigu 21 ton. Cała produkcja zabudowy odbywa się w Polsce.

Skoro o żurawiach, nie mogło zabraknąć firmy Graco z produktami Palfingera. Imponował model PK 65002 SH o momencie podnoszenia 62,0 mt. Graco oferuje także hakowce, bramowce, zabudowy mieszane (np. hakowiec i żuraw), zabudowy nietypowe, osprzęt roboczy.

Ekocel wystawił zabudowę Medium XL na podwoziu trzyosiowym. To wielofunkcyjna śmieciarka, jej charakterystyczny, bardzo krótki odwłok pozwala na uzyskanie wysokich parametrów manewrowości pojazdu. Firma Elbo promowała trójstronną wywrotkę o ładowności 13,5 ton, na podwoziu trzyosiowym. Firma EWT Trucks & Trailer Polska pokazała dwie zabudowy chłodnicze Schmitza na Volvo FM.

Intensywnym, czerwonym kolorem przyciągały wozy strażackie wykonane przez przedsiębiorstwo Bocar. Metalowo-kompozytowa zabudowa GBA 2,7/16 na Volvo FL 4x2 kryje m.in. sześciomiejscową kabinę w układzie 1 + 1 + 4, zbiornik wody 2700 l, zbiornik środka gaśniczego 270 l. Wydajność dwuzakresowej autopompy wynosi 2800 l/min przy ciśnieniu 8 barów oraz 400 l/min przy 40 barach.  

Tarco, autoryzowany przedstawiciel marki Cifa, zaprezentował gruszkopompę Magnum MK32L na czteroosiowym podwoziu. Nominalna pojemność wynosi 9 m sześc., maksymalny zasięg pionowy 31,2 m, maksymalny poziomy 27,2 m, długość końcowego węża 4 m.

– Ciężka zabudowa ratownicza na podwoziu czteroosiowym – informuje Paweł Nowocień, specjalista ds. sprzedaży z firmy Tevor. – Auto wyposażone w dwie wciągarki 12,5-tonowe, pojedyncze ramię wysuwu górnego, dolny widelec z nośnością od 10 do 5 ton. Górny „wysuw” 20 ton przy sobie, do 9 ton na końcu. Pojazd jest używany w ratownictwie drogowym, do obsługi ciężkich samochodów, do ponoszenia cystern, do holowania zestawów. Sprzęt poważny, konstrukcyjnie zaawansowany. Możemy poszczycić się pozycjonowaniem, jako producent, w pierwszej trójce na rynku europejskim.

Na stoisku Meillera jednym z pojazdów była naczepa – wywrotka tylnozsypowa half pipe, z klapą wahadłową, ze stali Hardox 450, na podłodze 5 mm, na bokach 4 mm. Z taką grubością nadaje się przede wszystkim do typowego transportu kruszyw. Dla przykładu, „pod wyburzenia” daje się 8 mm, czasem 10 mm na podłodze. Osie BPW, choć na życzenie klienta mogą być inne. Objętość 26 m sześc. była średnia, Meiller wykonuje rynny od 21 do 30 kubików.

 

Atrakcja za atrakcją

Volvo to również autobusy, przyjechały dwa turystyczne modele,  9700 i luksusowy 9900 oraz maszyny budowlane. Koparki kołowej EW60E używano do próby zręcznościowej z tenisowymi piłeczkami, podobnej jak podczas konkursu Klubu Operatorów Volvo. W innym miejscu rozległych okolic toru można było zapoznać się np. z ofertą kontraktów serwisowych dla samochodów ciężarowych Volvo. A na torze podziwiać kontrolowane poślizgi i palenie gumy, czyli tylnych opon, przez Mateusza Fijała z STW Center.

Efektowny pokaz dała 10-letnia Wiktoria Lang, mistrzyni świata 2018 i mistrzyni Polski 2019 w akrobatyce powietrznej. Dziewczynka trenuje w Acro Studio w Katowicach. Jej tata Adrian prowadzi firmę Lang Transport zajmująca się przewozem paliw do stacji koncernowych i prywatnych, za pomocą ciągników Volvo i naczep Stokota (ta firma też była na Autodromie Jastrząb).

Wieczorem, na tarasie pod dachem budynku autodromu akustycznie koncertowała Urszula, gwiazda dobrze dobrana, bo łącząca pokolenia. Zaprezentowała 13 kawałków z różnych etapów kariery. Zaczęła „Niebem dla ciebie” ze znakomitego longplaya „Biała droga”, skończyła na bis balladą „Dmuchawce, latawce, wiatr” z debiutanckiej płyty „Urszula”, czyli z okresu współpracy z Budką Suflera. Po występie piosenkarki rozpoczęły się freestylowe pokazy na motocyklach, m.in. salta nad ciągnikiem siodłowym Volvo. Ciarki przechodziły.

         – Jestem z marką już blisko 22 lata – mówi Małgorzata Kulis, dyrektor generalny Volvo Group Trucks Poland. – Z perspektywy tych lat widzę, jak zmieniała się nasza firma, jak zmieniały się produkty i wiem, że zmienialiśmy się dla naszych klientów. W roku 1994 sprzedaliśmy niespełna 600 samochodów. Dzisiaj tyle wynosi sprzedaż w niektórych miesiącach. Doszliśmy do sprzedaży rocznej blisko 4500. Zaczynaliśmy z siecią prywatną, z 11 prywatnymi serwisami. Obecnie mamy 32 serwisy, z czego dziewięć własnych.

T&M nr 9/2019

Tekst: Jacek Dobkowski

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE