Wyjątkowe rozwiązanie dla firm transportowych, centrów logistycznych i innych producentów!
Co roku dochodzi do tysięcy wypadków, w wyniku których giną ludzie oraz powstają kosztowne straty. Najczęstszą tego przyczyną jest niewłaściwe lub niewystarczające zamocowanie i zabezpieczenie przewożonych ładunków.
Ładunek musi być tak rozmieszczony i zamocowany, by nawet podczas ostrego hamowania lub omijania przeszkody jego położenie nie ulegało przesunięciu. Czy jest na to sposób?
Na kim spoczywa obowiązek pod kątem zasadności mocowania ładunków?
W społeczeństwie często krąży błędne przekonanie, iż Nadawcy mogą przenieść odpowiedzialność za skutki nieprawidłowo wykonanych czynności załadunkowych na przewoźników. Twierdzenie to jednak jest mylne, ponieważ jest niezgodne z treścią przepisów prawa. Taka mentalność doprowadziła już niejednokrotnie do wielu wypadków drogowych, czyniąc w ten sposób ofiary, jakimi są kierowcy zaś z przewoźników ofiary kompletnie niesłusznych procesów sądowych, za sytuacje na które nie mieli wpływu.
Co do zasady na gruncie uregulowań polskiego (art. 43 ust. 1 u.p.p.) oraz międzynarodowego prawa przewozowego (CMR), niedopuszczalne jest umowne przeniesienie odpowiedzialności z nadawcy na przewoźnika, za skutki zdarzeń wynikających z nieprawidłowego unieruchomienia ładunków, przewożonych na skrzyni ładownej ciężarówki. W związku z powyższym obowiązek pod kątem zasadności mocowania ładunków spoczywa na Nadawcy.
Jak wygląda normatywne unieruchomienie ładunku podczas przewozu?
Normatywne unieruchomienie ładunku podczas przewozu to zabezpieczenie go przed przemieszczeniem w trakcie przewozu na warunkach wynikających z art. 61 ust. 3 Prawa o ruchu drogowym, zgodnie z polską i europejską znowelizowaną normą EN PN 12195-1 i Wytycznymi KE odnośnie europejskiej dobrej praktyki w zakresie mocowania ładunków w transporcie drogowym).
Czy istnieje rozwiązanie, które nosi cechy normatywnego unieruchomienia ładunku?
Firma Logistic Technologies Sp. z o.o. przygotowała nowatorski produkt, który ma na celu przynieść nieznane dotąd korzyści wszystkim firmom transportowym, centrom logistycznym i ładunkowym, a także innym producentom dystrybuującym towary.
SYSTEM SIATKO-PASÓW "MiNi", czyli nowy sposób mocowania ładunków podczas transportu, który można wykorzystać zarówno przy metodzie siłowej mocowania (poprzecznego opasania), jak i przy metodzie kształtowej (siatkowej).
SYSTEM SIATKO-PASÓW „MiNi” pozwala przy użyciu dotychczasowych pasów i PASÓW „MiNi” zastąpić mocowanie siłowe mocowaniem kształtowym, co pozwala unieruchomić niemalże każdy ładunek w bardzo szybki i prosty sposób bez uszkodzeń opakowania ładunków.
SYSTEM SIATKO-PASÓW „MiNi” zastępuje naczepę typu XL, co daje oszczędności w koszcie frachtu i uniezależnia Nadawcę od weryfikacji naczepy XL.
Mocując ładunki przy użyciu SYSTEMU SIATKO-PASÓW „MiNi” transportować można zgodnie z Normą EN 12 195-1 niemalże wszystkie ładunki, także najtrudniejsze do unieruchomienia ładunki typu: Big Bag, ładunki kruche i delikatne, ładunki w delikatnych i łatwych na uszkodzenia opakowaniach, płyty wiórowe itp., meble, szkło, ceramikę, elektronikę, napoje, butelki, itp.
Jednocześnie SYSTEM SIATKO-PASÓW „MiNi” można wykorzystać także w tradycyjnej metodzie siłowej poprzecznego opasania (jako zwykłe pasy mocujące).
Zakupu SYSTEMU SIATKO-PASÓW „MiNi” można dokonać już teraz za pośrednictwem portalu aukcyjnego – Allegro -> https://bit.ly/3oHtsMy
Marzena Wszołek
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: +48 668 391 220
Add comment