Uta listopad

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Stralis NP

IVECO Stralis NP, pierwszy samochód ciężarowy napędzany gazem przeznaczony do eksploatacji na dalekich trasach, został uznany za „Projekt Roku” w ramach European Gas Awards of Excellence 2017.

 

Wyróżnienie przyznano w trakcie Europejskiej Konferencji Gazowej, czyli dorocznego spotkania przedstawicieli europejskiej branży gazowej zorganizowanego w Wiedniu w dniach 23–25 stycznia 2017 roku. Tegoroczna konferencja zgromadziła ponad 450 przedstawicieli władz lokalnych i liderów branży oraz ponad 80 producentów gazu, którzy omawiali problemy związane z przyszłością energetyczną Europy.

– Jesteśmy bardzo dumni z faktu, że IVECO po raz kolejny zostało nagrodzone za zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju – powiedział Pierre Lahutte, Prezes marki IVECO. – Nasza firma bardzo wcześnie zauważyła, że przyszłością transportu są przyjazne dla środowiska alternatywne rozwiązania. Nowy Stralis NP jest rewolucyjnym pojazdem ciężarowym zasilanym gazem, umożliwiającym transport towarów w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. To krok w przyszłość oparty na bogatym doświadczeniu marki IVECO i pierwsza prawdziwie długodystansowa ciężarówka zasilana gazem na rynku, stanowiąca realną alternatywę dla pojazdów z silnikami Diesla, a także najbardziej ekologiczny długodystansowy samochód ciężarowy w historii.

 

Wychodząc „przed orkiestrę”

IVECO jako pierwszy producent pojazdów ciężarowych na świecie dostrzegło potencjał gazu ziemnego i wyprzedziło niektóre zalecenia Komisji Europejskiej zawarte w komunikacie: „Europejska strategia w zakresie niskoemisyjnej mobilności”. W dokumencie tym stwierdzono, że skroplony gaz ziemny jako paliwo do ciężkich pojazdów ma strategiczne znaczenie dla Europy, stanowiąc odpowiedź na większość współczesnych problemów: potrzebę ochrony lokalnej jakości powietrza dzięki wyjątkowo niskiej emisji tlenków azotu i cząstek stałych, a także konieczność przeciwdziałania globalnemu ociepleniu i ograniczenia hałasu.

IVECO stworzyło rynek pojazdów transportowych zasilanych gazem ziemnym, począwszy od śmieciarek zaoferowanych już w 1996 roku poprzez pojazdy wykorzystywane w dystrybucji miejskiej, a następnie regionalnej i międzyregionalnej aż do pojazdów przeznaczonych do ciężkiego transportu na dalekich trasach, czyli modelu Stralis NP dostępnego od 2016 roku.

Karl-Martin Studener, Dyrektor ds. biznesowych IVECO w Austrii i Europie Środkowo-Wschodniej, wyjaśnił na konferencji: – IVECO wprowadziło na rynek ciężarówki, samochody dostawcze i autobusy zasilane gazem ziemnym. Dziś po europejskich drogach jeździ już ponad 16 000 pojazdów IVECO napędzanych gazem. Nasza technologia Natural Power jest rozwiązaniem przyszłościowym, ponieważ łączy ograniczenie emisji z niskim całkowitym kosztem posiadania oraz ograniczeniem hałasu, czyli aspektem szczególnie istotnym w przypadku pojazdów eksploatowanych w mieście. Ponadto dzięki rosnącej dostępności bioCNG i bioLNG w Europie wszystkie firmy transportowe mogą teraz oferować neutralne dla bilansu CO2 usługi oraz przyczyniać się do zwiększania energetycznej niezależności Europy.

 

Przewaga nad dieslem

Według producenta nowy Stralis NP może śmiało konkurować z odpowiednikami wyposażonymi w silniki Diesla pod względem osiągów, charakteryzując się przy tym najlepszymi parametrami ekologicznymi na rynku, a także wyższym komfortem i niższym całkowitym kosztem posiadania. Jednostka napędowa zastosowana w tym modelu zapewnia najlepsze osiągi w swojej klasie przy identycznych wartościach mocy i maksymalnego momentu obrotowego (400 KM i 1700 Nm), jak w jej dieslowskim odpowiedniku. Oznacza to 17% przewagi pod względem mocy i 6% pod względem momentu obrotowego nad najlepszym produktem konkurencji.

Pojemne zbiorniki paliwa wersji napędzanej wyłącznie LNG zapewniają imponujący i rekordowy zasięg 1500 kilometrów. Silnik współpracujący z 12-biegową zautomatyzowaną przekładnią z funkcją Eco-Roll zużywa o 5% mniej paliwa w porównaniu z poprzednim modelem.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE