Oferta się powiększa

Firma DAF Trucks rozszerza swoją gamę produktów o podwozie 10x4 przeznaczone do ciężkich zastosowań, zwłaszcza w budownictwie.

Nowe pięcioosiowe podwozie FAF jest wyposażone w układ trzyosiowy z zespołem dwóch osi napędzanych i podnoszoną, skrętną osią wleczoną. Firma DAF, lider w produkcji pojazdów użytkowych, oferuje szeroką gamę podwozi w konfiguracjach 4x2, 6x2, 6x4, 8x2 oraz 8x4. Teraz zakres zostaje wzbogacony o fabrycznie montowane podwozie FAF 10x4, opracowane z myślą o ciężkich zastosowaniach budowlanych. Nowy wariant zapewnia jeszcze większą wszechstronność i elastyczność w doborze pojazdu do indywidualnych potrzeb klientów, potwierdzając pozycję DAF jako partnera w najbardziej wymagających projektach transportowych i budowlanych.

 

Same zalety
Imponujące pięcioosiowe podwozie jest wyposażone w dwie 8- lub 9-tonowe osie przednie z zawieszeniem piórowym i 34-tonowy układ trzyosiowy z zawieszeniem pneumatycznym. Układ trzyosiowy składa się z zespołu dwóch osi napędzanych (z pojedynczą redukcją lub zwolnicą) oraz hydraulicznie skrętnej, podnoszonej osi wleczonej. Ta konfiguracja łączy w sobie dużą ładowność i wyjątkową zwrotność.

Podwójne osie przednie i odpowiadające im obciążenia osi umożliwiają montaż ciężkich dźwigów załadunkowych bezpośrednio za kabiną. Skrętna oś wleczona układu trzyosiowego jest przeznaczona do obciążenia statycznego wynoszącego 26 ton, co ma kluczowe znaczenie w takich zadaniach, jak umieszczanie i ładowanie ciężkich kontenerów, gdzie cała masa może tymczasowo spoczywać niemal całkowicie na ostatniej osi.

 

Wachlarz silników
Podwozie FAF może być wyposażone w układy napędowe z wydajnymi silnikami PACCAR MX-11 i MX-13 oraz zautomatyzowaną przekładnię TraXon. Moc wyjściowa wynosi od 300 KM (220 kW) do 530 KM (390 kW).

 

Maksymalne bezpieczeństwo
Nowa 5-osiowa konfiguracja dostępna jest w modelach XD i XF. Przemyślana konstrukcja obu kabin idealnie nadaje się do planowanego zastosowania podwozia FAF. Pochyła deska rozdzielcza, bardzo nisko poprowadzona dolna krawędź okna i opcjonalne okno widoku na krawężnik zapewniają doskonałą widoczność bezpośrednią wokół kabiny. Cyfrowe kamery (DAF Digital Vision System) i DAF Corner View oraz kamera cofania zapewniające niezrównaną widoczność pośrednią obszarów z przodu, z boku i z tyłu pojazdu.